10 نکته عکاسی با موبایل قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

5) به هنگام شفق صبحگاهی و ساعت طلایی عکس بگیرید

چه کسی رنگ‎های اشباعی که غروب و طلوع خورشید به وجود می‎آورند را همنشین ندارد؟ در سررسید ساعت زرین (به ساعات اولیه پس از طلوع خورشید و چند ساعت قبل از غروب آفتاب گفته می‌شود) عکس‎های خود را بگیرید و انتظار تولید تصاویری با رنگ‎های غنی و شفاف را داشته باشید.

از طرفی حتی می‎توانید از زیبایی شفق صبحگاهی (ساعت آبی – لحظاتی پیش از طلوع خورشید و پس از غروب خورشید) استفاده کنید لغایت تصاویری با رنگ‎های آبی فوق‎العاده زیبا بگیرید. از سوژه خویش بخواهید در امتداد این خط سحرانگیز افق پیمان گیرد تا یک عکس سیلوئت (silhouette) فوق‎العاده زیبا و دراماتیک ثبت شود. 

6) به شکل افقی عکس بگیرید

یک قانون خوب در عکاسی این است که به شیوه‎ای که کسان عالم را می‎بینند یعنی به صورت ستانی و با دیدی وسیع، عکس بگیرید. تصاویری که به این حالت گرفته می‎شوند را بهتر می‎توان در اینستاگرام برش زد.

7) به سوژه  نزدیک  شوید

آیا جزئیات ریزتر شما را به شوق می‎آورد؟ اگر می‎خواهید بافت پیچیده‎ای که کشف می‎کنید را از طریق عکاسی ماکرو ثبت کنید، از قابلیت زوم دیجیتال گوشی هوشمند خود استفاده نکنید چون به ظاهر عکس شما حالت دانه ‎دانه (grainy) می‎دهد.

به جای آن، الی می‎توانید به سوژه  نزدیک  شوید. مقاوم بایستید و در نمایشگر تصویر خود روی بخشی که می‎خواهید روی آن فوکوس کنید، آهسته ضربه بزنید. حواستان به زمان تاخیر شاتر دوربینتان باشد و پس از دریافت عکس  دوربین  را بی درنگ جابه‎جا نکنید. برای پروا بیشتر، آرنج خویش را روی یک میز بگذارید یا گوشی‎تان را به دیوار تکیه دهید.

8) صحنه عکاسی‎تان را قاب‎بندی کنید

به پیگیری قاب‎های طبیعی و خطوط هدایت‎گر بگردید که می‎توانند به عکس‎های شما عمق اضافه کنند. این کالبد ها چه در بعد مقوله و چه قبل زمینه قرار گرفته باشند رویت بیننده عکس‎های شما را به سمت نقطه کانونی هدایت می‎کنند.  کیک تولد 

9) به پیگیری تقارن بگردید

تقارن را باید مترادف زیبایی بدانیم. چشم خویش را به نحوی تعلیم دهید که به پیگیری ترازمندی بگردند، برای این کار یک خط خیالی را یکراست میان تصویر بکشید و رسیدگی کنید آیا دو طرف با یکدیگر متقارن هستند یا نه. به تعقیب ساختمان‎ها، پل‎ها و دیگر بناهای باشکوه معماری بگردید که از عقیده زیبایی عالی هستند. با قرار دادن سوژه‎تان دقیقا در وسط، پویایی و تعادل تصویر را حفظ کنید.  

10) بهترین شرایط را برای گوشی هوشمندتان فراهم کنید

مهم نیست چه زمانی، کجا یا چطور تصمیم می‎گیرید با گوشی هوشمند خویش عکس بگیرید، دائم مطمئن شوید که گوشی‎تان در بهترین شرایط خویش پیمان دارد.

به نکاتی مثل شارژ کامل آن دقت کنید و مطمئن شوید لنزها تمیز است، یعنی هر گونه نشانه انگشت، چربی و آلودگی را منزه کنید که بزرگترین دشمنان کیفیت تصاویر شما محسوب می‎شوند.

همچنین، حواستان باشد فضای خالی به اندازه کافی روی گوشی وجود دارد الی بتوانید تصاویری با بالاترین کیفیت شدنی بگیرید. بی گمان این خواسته شما نیست که در حال عکاسی ناگهان متوجه شوید دوربین باتری شما در حال تمام شدن است یا جای کافی برای ذخیره‎سازی عکس ندارید.آتلیه عکاسی کودک

آماده‎سازی شرایط عکاسی و ترکیب‎بندی عکس دوش به دوش هم قرار می‎گیرند. با رعایت نکات بالا دائم حاضر خواهید بود لحظاتی را ثبت کنید که در اینستاگرام با پروا فوقانی مقابل شوند و تمامی این کارها را با گوشی موبایل قابل اعتماد خویش اتمام دهید.

 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: