درک مفهوم طول کانونی در 4 مرحله ساده قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک
چرا می بایست متوجه گردید ارتفاع کانونی چه معنایی دارااست 
فهم و شعور معنای ارتفاع کانونی , علی الخصوص درباره با  دوربینی که دارید , در حین خرید لنز نکته زیاد مهمی است . با تلاوت این مقاله می‎توانید متوجه گردید لنزهای گوناگون چه کاربردهایی دارا‌هستند , کدام لنزها برای شما مطلوب می باشند و چطور خلاقانه از آن‎ها استعمال فرمایید . عکاسی نوزاد 
1 ) ارتفاع کانونی حقیقتا چیست؟  سالن تولد
ارتفاع کانونی لنز دوربین شما الزاما معین می‎کند تصاویرتان چقدر «به درون زوم» شده می باشند . هر چه این عدد بیشتر باشد , لنزها بیشتر به باطن زوم خواهند کرد . 
اکثر وقت ها تایم ها اشخاص به غلط اندیشه می‎کنند که اندازه‎گیری ارتفاع کانونی با اندازه‎گیری نصیب عقب یا این که جلوی لنز انجام می‎شود ولی در واقع , ارتفاع کانونی مسافت در میان نقطه همگرایی در لنز با سنسور یا این که فیلم در دوربین است .  عکس
برای توضیح بیشتر به تصویر پایین دقت نمایید : 
2 ) طول‎های کانونی متفاوت و کاربرد آن‎ها 
لنزهای زاویه اولترا واید 14 تا 24 میلی‎متری 
اکثر زمان ها وقت ها این لنزها از گونه های تخصصی به شمار می‎روند و معمولا در یک کیت لنز قرار داده نمی‎شوند . آن‎ها چنان نمایی با زاویه گشوده به‌وجود می‎آورند که از نگاه روءیت کرد آدم غیر عادی است زیرا چشمان ما بدین جور محدوده روئت کرد عادت ندارند . 
لنزهای زاویه اولترا واید اکثر وقت ها تایم ها در عکاسی معماری و حادثه ها به کارگیری می‎شوند تا زمان عکاسی از یک فضای محدود جزئیات بیشتری درون فریم قرار گیرند . استعمال از لنزهای واید و اولترا واید به معنای این است که خودتان را جزوی از صحنه می‎کنید و به میانه آن می‎اندازید به جای اینکه کل صحنه را در کادر جا دهید . 
استعمال از این لنزها مخصوصا برای عکاسی پرتره مطلوب نیست زیرا پرسپکتیو را تا حدی ارتقا می‎دهند که جزئیات و ویژگی‎های رخ غیر نرمال به لحاظ می‎رسند . 
لنزهای زاویه واید 24 تا 35 میلی‎متری 
بخش اعظم کیت لنزها برای دوربین‎های فول قاب دارنده لنزهای زاویه هستند.س 
24 میلی‎متر نسبتاً نقطه‎ای است که در آن اعوجاجی که ظاهرا سبب کشیده شدن یک سمت تصویر می‎شود , دست از غیر نرمال بودن بر می‎دارد . 
از این لنزها به طور گسترده بوسیله فوتوژورنالیست‎ها برای ثبت مستند موقعیت‎ها به کارگیری می‎شود زیرا به مقدار کافی واید می باشند تا در عین محافظت واقع‎گرایانه بودن صحنه , جزئیات و بخش متعددی از صحنه را ثبت نمایند . 
لنزهای استاندارد 35 تا 70 میلی‎متری 
درین محدوده ( نزدیک به 40 تا 50 میلی‎متر ) است که لنزها چهره یی ساخت می‎کنند که چشمان ما می‎بینند ( ولی با نادیده گرفتن مشاهده کرد محیطی ) . اینجانب شخصا دوست دارم از این لنزها در طول عکاسی در خیابان به کارگیری کنم یا این که هنگامی که با دوستانم در یک محیط بسته نظیر راز میز ناهارخوری یا این که در باشگاه هستم . 
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: