آموزش عکاسی تار و خلاقانه قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

یاد بگیرید چیزی که بر آن فوکوس می کنید را کنترل کنید، همچنین عوامل تاثیر گذار بر عمق میدان را بیاموزید. انجام درست این کار به این معنی است که می توانید بدون کم شدن توجه بیننده نسبت به سوژه اصلی خود، جزئیات کافی را در کادر جای دهید. در این پرتره از راننده تاکسی سه چرخه، من بر روی او فوکوس کردم. من تصمیم گرفتم جزئیات کافی در پس زمینه داشته باشم، بدون این که واضح و شارپ باشد، چون پس زمینه به این عکس مرتبط است.
انتخاب ترکیب بندی برای جداسازی سوژه

نقطه دید یا Point-of-view (زاویه ای که برای گرفتن عکس خود از آنجا انتخاب می کنید)، بر آنچه که در کادر خود جای می دهید و از آن حذف می کنید تاثیر می گذارد. اغلب حتی یک تغییر کوچک در موقعیت دوربین نیز می تواند تاثیر قابل توجهی بر آنچه که در کادر شما و آنچه بیرون از آن قرار می گیرد، داشته باشد.

دور سوژه خود بچرخید و ببینید پس زمینه چه تغییری می کند. وجود یک درخت که به نظر می رسد از پشت سر کسی بیرون آمده، حواس پرت کننده است. کمی تغییر زاویه دید به چپ یا راست، این حواس پرتی را از بین می برد. اگر یک خط افقی قوی در پس زمینه وجود دارد که سوژه شما را قطع می کند، انتخاب یک موقعیت بالاتر یا پایین تر به رفع این مشکل کمک می کند.سالن تولد کودک
وقت بگذارید. هنگام ترکیب بندی نه فقط به سوژه، بلکه به پس زمینه نیز توجه کنید. بعد از گرفتن عکس اول، آن را بر روی صفحه نمایش خود بررسی کنید. آنچه در پس زمینه قرار دارد را بررسی کنید. اغلب این کار حواس پرتی ها را مشخص می کند. کمی در اطراف بچرخید. این طرف یا آن طرف، بالا و پایین را امتحان کنید. بر رابطه بین سوژه خود و المان های پس زمینه تمرکز کنید. آتلیه نوزاد
نتیجه گیری

روش های دیگر جداسازی و ایزوله کردن سوژه بسیار زیاد و متنوع هستند. شما می توانید از رنگ های متضاد، الگوهای منقطع، کراپ انتخابی و تکنیک های دیگر برای برجسته کردن سوژه مورد نظر خود استفاده کنید.


وقتی سوژه شما در میان چیزهای دیگری که در کادر وجود دارند به وضوح مشخص باشد، عکس ها اغلب قوی تر می شوند.

آزمایش کردن روش های مطرح شده به شما کمک می کند تا ترکیب بندی های قوی تری بسازید. آنها را امتحان کنید. روش های دیگر را هم امتحان کنید. روش هایی که دوست دارید را پیدا کنید، این کار به شما کمک می کند تا همانطور که شروع به استفاده مداوم از آنها می کنید، سبک عکاسی منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)

منبع:

لنزک

 





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: