۳ روش برای جلب توجه بیشتر به سوژه قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

گنجاندن جزئیات غیر ضروری در عکس هایتان، میزان توجه به آن را کاهش می دهد. یا توجه بیننده را از سوژه عکاسی اصلی شما منحرف می کند. کادر را پر کنید! این تنها قانون ترکیب بندی بود که من وقتی کار در بخش عکاسی روزنامه را شروع کرده بودم، به آن پایبند بودم. هیچ چیزی که به بهتر گفتن داستان کمک نمی کند را به کادر اضافه نکنید. اگر بی اهمیت و غیر مرتبط است، آن را حذف کنید. در این مقاله، من سه مورد از روش های مورد علاقه ام برای جداسازی و ایزوله کردن سوژه ها را به شما آموزش می دهم. در این آموزش عکاسی کودک   یاد می گیرید چگونه با ایجاد پس زمینه سیاه یا سفید و عمق میدان کم (پس زمینه تار یا مات) تمرکز را روی سوژه اصلی عکس قرار داده و آن را ایزوله کنید. عکاسی بارداری

نکات این آموزش عکاسی به شما کمک می کنند، با حذف جزئیات غیر ضروری تصویر، به سوژه وزن بصری بیشتری داده و آن را به نقطه کانونی عکس تبدیل کرده و ترکیب بندی قوی تری ایجاد نمایید.
تعادل نور

پیدا کردن یک پس زمینه تاریک همیشه لذت بخش است. هنگامی که بر روی سوژه شما نور بیشتری نسبت به پس زمینه وجود داشته باشد، اغلب می توانید با دقت نوردهی کنید تا پس زمینه بسیار تاریک یا حتی سیاه شود. این یک روش عالی برای عکس های روزنامه بود، زمانی که ما آنها را به صورت سیاه و سفید چاپ می کردیم. این تکنیک به ویژه برای پرتره ها خوب عمل می کند.

به چشم خود یاد بدهید که به دنبال موقعیت های مناسب بگردد که در آن می توانید از این تکنیک استفاده کنید. زمانی که بدانید باید به دنبال چه چیزی بگردید، به طور ناخودآگاه این کار را انجام می دهید.
[جلب توجه به سوژه عکس]

به دنبال سایه های بزرگ بگردید که در آن هیچ نوری روشن نباشد، و نور خورشید به طور مستقیم بر آن قسمت تاثیر نگذارد. در این پرتره از یک ماهی فروش در بازار، نمای جلوی مغازه او عالی است. فضای پشت او هیچ پنجره ای ندارد و تنها یک یا دو چراغ کم نور وجود دارد. نوری که روی او می تابد آفتابی است که از ساختمان جلوی مغازه اش بازتاب می شود. این نور پخش شده و نرم است و بر فضای داخلی اتاق او تاثیر نمی گذارد.

تنظیم دوربین برای نوردهی صحیح صورت او انجام گرفته و به این معنی است که فضای داخل اتاق پشت او ناکافی نوردهی شده (underexposed) است – جزئیات سایه ها از بین رفته و سیاه شده است. از نورسنجی نقطه ای (spot metering) استفاده کنید تا نور را تنها از سوژه اصلی خود و نه از پس زمینه تاریک تر، بخوانید. اگر نورسنج دوربین شما طوری تنظیم شده باشد که یک خوانش از کل کادر گرفته و آن را میانگین گیری کند، نتیجه رضایت بخشی به دست نخواهید آورد.

منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: