۷ اشتباه رایج هنگام عکاسی از حیات وحش قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

عکاسی حیات وحش (Wildlife photography) می تواند یک راه عالی برای تضمین داشتن مجموعه ای از تصاویر حیوانات باشد که به آن افتخار می کنید. با این حال، ثبت تصاویر حیات وحش خوب می تواند بسیار چالش برانگیز و سخت باشد، چون عکاسان اغلب مرتکب خطاهایی می شوند که به از دست رفتن فرصت ها منجر می شود. در این آموزش عکاسی حیات وحش به ۷ اشتباه رایج که باید هنگام عکاسی از حیوانات اجتناب کنید اشاره می کنیم.
[اشتباهات عکاسی حیات وحش]

هنگامی که شما مدتی منتظر می مانید و ناگهان با یک گونه نادر حیات وحش مواجه می شوید، به راحتی ممکن است هیجان زده شوید. ممکن است اصول را فراموش کرده و اشتباه کنید، و در نتیجه یک عکس عالی را از دست بدهید.

برای بالا بردن شانس ثبت یک تصویر حیات وحش عالی، از این اشتباهات رایج اجتناب کنید:
۱
تحقیق نکردن

داشتن کمی اطلاعات در مورد سوژه، مانند این که کجا و چه موقع می توانید آن را ببینید، بخش مهمی از ثبت یک عکس حیات وحش به یاد ماندنی است. قرار گرفتن در یک مکان و امید به دست آوردن بهترین ها، احتمالا به ناامیدی منجر خواهد شد. بهترین کار این است که وظایف خود را انجام دهید و تا می توانید آماده باشید.
۲
تاری حرکتی
[اشتباهات عکاسی حیات وحش]

پلنگ، پارک ملی ویلپاتو، سریلانکا

به طور کلی، حیوانات سریع حرکت می کنند، و اگر هنگام عکس گرفتن مراقب نباشید، اغلب ماتی یا تاری حرکتی (motion blur) ناخواسته ایجاد می شود. گاهی اوقات اضافه کردن ماتی حرکت عمدی به تصاویر حیات وحش از طریق تکنیک هایی مانند پنینگی می تواند موثر بوده و راهی عالی برای افزودن پویایی به تصاویر شما باشد. با این حال، اگر بخواهید تصاویر شارپ تر (واضح تر) و ایستاتری به دست آورید، که من برای اکثر عکس های حیات وحش توصیه می کنم، باید مراقب باشید که سرعت شاتر شما خیلی آهسته نباشد.

۳
استفاده از یک ایزوی بسیار کم
[اشتباهات عکاسی حیات وحش]

خلیج مرلوگ، ساحل آنتریم، ایرلند شمالی

یک راه برای اطمینان از داشتن یک سرعت شاتر سریع تر این است که ایزو را افزایش دهید. بسیاری از عکاسان دچار این اشتباه می شوند که هنگام عکاسی از حیات وحش ایزو را پایین نگه می دارند. آنها این کار را برای حفظ حداکثر کیفیت تصویر انجام می دهند. با این حال، با تنظیم یک ایزوی بالاتر، از آنجا که می توان به سرعت شاتر سریع تری دست یافت، می توانید عکس های واضح تر یا شارپ تری بگیرید.
آتلیه کودک
آماده نبودن
[اشتباهات عکاسی حیات وحش] آتلیه نوزاد

آهوی کوهی، هتل راندون ریج، ماونت هاگن، پاپوآ گینه نو

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که عکاسان معمولا هنگام عکاسی از حیات وحش مرتکب می شوند این است که از قبل آماده نمی شوند. اگر شما قبل از ثبت یک لحظه خاص برای آن آماده نباشید، آن را از دست خواهید داد. آماده نبودن می تواند چیزی به سادگی خالی شدن شارژ باتری در هنگام گرفتن عکس ها یا پر شدن کارت حافظه باشد.
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: