انتخاب دوربین عکاسی ، یک انتخاب سرنوشت ساز قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انتخاب دوربین نقطه عطف ورود به دنیای بی کران عکاسی است ؛ آنقدر حساس و سرنوشت ساز که می تواند تعیین کند که در این مسیر ماندگارید یا از راه نرسیده باید وداع کنید. البته پیشرفت تکنولوژی در مسیری رو به حرکت است که مرز بین  دوربین‌های DSLR و بدون آینه در حال محو شدن است. با این اوصاف ، چه معیارهایی را برای خرید دوربین لحاظ کنیم ؟

چندی پیش، مسیر انتخاب تجهیزات عکاسی بسیار واضح و شفاف بود. اولویت عکاسی حرفه‌ای و ثبت تصاویر باکیفیت با دوربین DSLR بود. بااین‌حال تجهیزات دوربین به‌سرعت در حال تکامل است و امروز نسبت به قبل گزینه‌های بیشتری وجود دارد. امروزه به‌جای یک یا دو شرکت خاص، می‌توان حداقل به هفت تولیدکننده‌ی پرچم‌دار در زمینه‌ی تجهیزات دوربین اشاره کرد.
امروزه دوربین‌های بدون آینه به تکامل رسیده‌اند، از طرفی DSLR-ها هم بهبود یافته‌اند. شاید تا اندازه‌ای ترسناک به نظر برسد، اما با کمی تحقیق می‌توانید مدلی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.
اگر قرار است عکاسی مبتدی را آغاز کنید ، برای راهنمایی خرید دوربین اینجا را کلیک کنید .
۱. پشتیبانی از انواع لنزها

خرید یک دوربین با رزولوشن بالا لزوما آثار منفی یک لنز ضعیف را جبران نخواهد کرد، حتی خطاهای لنز در دوربینی مجهز به سنسوری با رزولوشن بالا بیشتر جلب‌توجه می‌کنند. برای مثال در صورت استفاده از لنز کیت دوربین فول‌فریم، گوشه‌های نرم و جزییات حریرمانندی را مشاهده خواهید کرد. از سوی دیگر، لنزهای با کیفیت با ویژگی فوکوس شفاف گوشه به گوشه می‌توانند هر پیکسل حسگر دوربین را به حداکثر برسانند.

بسیاری با اتکا به تست‌های استودیویی و نمودارهای تخصصی به این نظریه باور دارند. یک دوربین با حسگر کوچک‌تر و مگاپیکسل‌های کمتر همراه‌با یک لنز خوب می‌تواند شفافیت بیشتری را نسبت‌به یک دوربین فول فریم با یک لنز متوسط ارائه دهد. به همین دلیل مجموعه لنزهای موجود اولین نکته‌ای است که هنگام انتخاب دوربین باید به آن دقت کنید.

شفافیت تنها بخشی از انتخاب است اما لازم است به سرعت فوکوس لنز هم دقت کنید. گشودگی دیافراگم ثابت هم یک انتخاب مناسب برای عکاسی در نور کم است و اکثر اوقات عملکرد لنز با گشودگی دیافراگم ثابت بهتر از لنزهای متغیر f/3.5 تا f/5.6 است. درنهایت اگر به‌دنبال یک عمق میدان کم در تصاویر خود هستید، f/5.6 به‌اندازه‌ی f/2.8 مطلوب نیست.

برای مثال، آیا می‌توان سیستمی با لنز f/2.8 ساخت که از اولترا واید تا تله‌فوتو متغیر باشد؟ این انتخاب برای هر تولیدکننده چه مقدار هزینه و ارزش خواهد داشت؟ با اینکه کاربران DSLR از تنوع بیشتری برای انتخاب لنز برخوردار هستند، اما این شکاف به‌سرعت در حال از بین رفتن است. امروزه اغلب دوربین‌های بدون آینه، مجموعه‌ی کاملی از لنزهای حرفه‌ای را عرضه می‌کنند که از نظر کیفیت کمتر از همتایان DSLR خود نیستند.

۲. عکاسی با کیفیت

کیفیت تصویر به عکاس و کنترل او بر دوربین وابسته است. بهترین عکاسان دنیا حتی با ابتدایی‌ترین دوربین‌ها هم می‌توانند بهترین عکس‌ها را بگیرند. آن‌ها می‌دانند چطور از ظرفیت هر شرایطی حداکثر استفاده را ببرند و بر محدودیت‌های عکاسی غلبه کنند.   آتلیه کودک
بهترین آتلیه عکاسی تهران
معمولا دوربین ایده‌آل هر عکاسی، دوربینی است که روند خلاقیت را متوقف نکند. ممکن است در کار با منوها و دکمه‌های گیج‌کننده، فرصت‌های زیادی را از دست بدهید. بااین‌حال، عکاسی هم یک نوع بازی اعتمادبه‌نفس است و هدف، ثبت جزییات موردنیاز است؛ اما خبر خوب این است که تقریبا تمام دوربین‌های DSLR و بدون آینه‌ی کنونی، رزولوشن بالایی برای کار حرفه‌ای دارند.

صرف‌نظر از اینکه برای تصاویر چاپی بزرگ، بیلبوردها، فروش عکس یا رضایت شخصی خود عکاسی می‌کنید، دوربین‌های مدرن کنونی، قابلیت‌های بالایی دارند و طیف وسیعی از وظایف را انجام می‌دهند. این ویژگی می‌تواند دنیای عکاسی را تغییر دهد؛ زیرا دیگر DSLR پیش‌نیاز اجباری کار حرفه‌ای نیست.
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: