۱۰ اشتباه رایج در عکاسی با نوردهی طولانی قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک


اکثر لنزهای مدرن یک «نقطه مطلوب (Sweet Spot)» دارند که جایی بین f/8 و f/11 قرار دارد، و اگر کمی تحقیق کنید خواهید دید که اکثر تصاویر منظره نفسگیر در این بازه گرفته شده اند. شما باید عکس هایتان را در حدود این بازه نگه دارید و در موقعیت های روشن تر از فیلترهای ND استفاده کنید.
فراموش کردن این که شما دیگر در استودیوی عکاسی خود نیستید

اگرچه برخی از نوردهی های طولانی در ایمنی و آسایش استودیوی شما انجام می شوند، اما اکثر اوقات شما در فضای بیرون عکس می گیرید. باران، برف، گرد و غبار، باد، و مه تنها چند مورد از چیزهایی هستند که می توانند لنز یا فیلترهای شما را در یک موقعیت فضای باز از کنترل خارج کنند.
عکاسی کودک
حتی کوچکترین لایه آب بر روی فیلتر شما می تواند پراش نور زیادی ایجاد کرده و تصویر شما را خراب کند. به یاد داشته باشید که چند پارچه تمیز، بسته های ضد آب و حتی گرمایشی با خود به همراه بیاورید تا از بخار گرفتگی در شرایط هوای سرد جلوگیری کنید.
[عکاسی با نوردهی طولانی] عکاسی نوزاد
۸
روشن گذاشتن تثبیت کننده تصویر توکار

اکثر سیستم های دوربین امروزی نوعی تثبیت کننده (Stabilization) توکار در دوربین یا در لنز (یا هر دو) دارند. اگرچه این سیستم در اغلب شرایط فوق العاده مفید است، اما گاهی خود این سیستم ها در واقع می توانند کمی لرزش در تصویر شما ایجاد کند! خنده دار نیست؟ هنگامی که تثبیت کننده تصویر فعال شود، تقریبا همیشه فرض می شود که کمی لرزش دوربین وجود خواهد داشت. بنابراین وقتی شما یک سه پایه محکم را قفل می کنید، دوربین این تثبیت کننده را اضافه می کند و نتیجه دقیقا برعکس چیزی است که برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین هنگام عکاسی با نوردهی های طولانی، یا حتی تصاویر معمولی زمانی که سه پایه را قفل می کنید، مطمئن شوید که این قابلیت را غیر فعال کنید.

لنزک: تثبیت کننده تصویر موتوری در داخل لنز است، که المان ها را طوری حرکت می دهد که جنبش ایجاد شده توسط لرزش دوربین را خنثی می کند. تولیدکنندگان مختلف به آن اسم های متفاوتی داده اند (به عنوان مثال، نیکون آن را کاهنده لرزش یا Vibration Reduction می نامد و کانن تثبیت کننده تصویر یا Image Stabilization). این ویژگی به شما کمک می کند در نور کم، با استفاده از تنظیمات ایزوی پایین تر یا دیافراگم های کوچک تر، نسبت به آنچه که در غیر این صورت ممکن نخواهد بود، عکس بگیرید.
[عکاسی با نوردهی طولانی]
۹
قرار دادن فیلترهای ND با ترتیب اشتباه

من اخیرا متوجه شدم که فیلترهای ND را باید طوری قرار داد که تاریک ترین آنها نزدیک لنز باشد و همانطور که به سمت بیرون می آیید روشن تر شوند. علت آن جلوگیری از بندینگ (نواری شدن – banding) در تصویر شماست.
[عکاسی با نوردهی طولانی]
۱۰
استفاده از فیلترهای ارزان

هر بار که شما چیزی بین سوژه و لنز خود قرار می دهید، کیفیت تصویر خود را کاهش می دهید. حتی گران ترین و به روز ترین فیلترها (انواع فیلتر های لنز دوربین) هم کیفیت تصویر شما را کمی کاهش خواهند داد.

فیلترهای ارزان تر تغییر رنگ یا ته رنگ قابل توجهی به عکس های شما می دهند و حتی می توانند آنها را نرم کنند تا جایی که دیگر از آن عکس ناامید شوید. اگر در مورد کار عکاسی خود و ایجاد نوردهی های طولانی خیره کننده مصمم هستید، باید بر روی فیلترهای با کیفیت تر سرمایه گذاری کنید.
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: