۱۰ اشتباه رایج در عکاسی با نوردهی طولانی قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

۳ عدم استفاده از قفل آینه

هنگام استفاده از یک DSLR و نگاه کردن از میان منظره یاب، شما در واقع به یک آینه نگاه می کنید که به آینه دیگری نگاه می کند که درست در بالای سنسور دوربین شما قرار دارد. وقتی یک عکس می گیرید، این آینه بالا می رود و شاتر فعال می شود تا عکس را بگیرد و سپس آینه دوباره به پایین برمی گردد. اگرچه این حرکت خیلی زیاد به نظر نمی رسد، اما هنگام عکاسی با نوردهی های طولانی، حتی این مقدار هم می تواند کمی لرزش در تصویر شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این لرزش، دوربین خود را بر روی «M-Up» تنظیم کنید (اگر دوربینتان این قابلیت را دارد)، و سپس برای روند دو مرحله ای عکس خود آماده شوید.برگزاری مراسم جشن تولد
عکاسی بارداری
هنگامی که عکس خود را تنظیم کردید، بر روی دکمه شاتر کلیک کنید تا آینه بالا برود، سپس باید دوباره بر روی آن دکمه کلیک کنید تا شاتر برای گرفتن عکس شما فعال شود. همچنین اگر دوربینتان از حالت نمایش زنده «Live-View» پشتیبانی می کند می توانید آن را فعال کنید تا تصاویر خود را با آینه بالا رفته بگیرید.

اگر یک دوربین بدون آینه مانند سری Sony A7/A9 یا Fuji دارید، می توانید به راحتی این مرحله را نادیده بگیرید.

لنزک: برای رفع مشکل بالا رفتن یا پرش آینه، راه های مختلفی وجود دارد که مقاله «۴ راه برای مقابله با مشکل پرش آینه دوربین» به شما آموزش می دهد. این مقاله به گزینه های Mirror Lockup، تنظیم تایمر، Mirror Up و قابلیت تاخیر نوردهی اشاره می کند.
۴
عدم استفاده از یک ریموت کنترل شاتر

ما واقعا به این مورد فکر نمی کنیم، به خصوص بعد از سر و کار داشتن با مُد قفل آینه، اما کلیک کردن بر روی دکمه شاتر دوربین شما می تواند کمی لرزش ایجاد کند. در اکثر موارد، این لرزش قابل توجه نیست، اما برای نوردهی های طولانی دوربین باید تا حد امکان ثابت و بدون حرکت باشد. استفاده از یک ریموت کنترل شاتر کابلی یا بیسیم به شما کمک خواهد کرد تا از این مشکل اجتناب کنید و به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی گزینه دیگر را نیز می دهد.
تغییر وضعیت ندادن به فوکوس دستی

هنگامی که فیلترهای کاهنده نور یا ND خود را برای به دست آوردن یک نوردهی مناسب بر روی دوربین نصب می کنید، دوربین معمولا چیزی جز یک محیط «بسیار» تاریک نمی بیند. به این معنی که وقتی بر روی دکمه شاتر کلیک می کنید، دوربین شما شروع به جستجوی نقاط فوکوس خواهد کرد. شما باید مطمئن شوید که قبل از اضافه کردن فیلتر(های) ND نقطه فوکوس خود را تنظیم کنید و سپس دوربین را به مُد فوکوس دستی (Manual Focus یا حرف M) سوئیچ کنید. این سوئیچ ممکن است بر روی لنز یا خود دوربین باشد، در هر صورت، باید قبل از گرفتن عکس آن را تنظیم کنید تا از ایجاد یک تصویر کاملا تار جلوگیری کنید.
 استفاده از ضریب اف یا F-Stop اشتباه

تقریبا اکثر لنزهایی که امروزه می توانید در بازار پیدا کنید، تا f/22 قابل تنظیم هستند. هرچند واقعیت در اینجا این است که شما به خاطر پدیده ناخواسته ای به نام تفرق یا پراش نور (diffraction) باید از استفاده از تنظیمات f-stop «بالا» اجتناب کنید. به زبان ساده، پراش نور که در دیافراگم های بسته تر ایجاد می شود، باعث به تار یا مات شدن تصویر شما می شود.

منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: