۱۰ اشتباه رایج در عکاسی با نوردهی طولانی قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

به عکاسی با نوردهی طولانی علاقه مند هستید؟ این آموزش نکات مفید فراوانی دارد، مطالعه آن را از دست ندهید. عکاسی با نوردهی طولانی (long exposure) در طول چند سال گذشته روز به روز محبوب تر شده است. با استفاده از ابزارهای مناسب و درک درست تکنیک ها، می توانید تصاویر پرتره و منظره فوق العاده سورئال و رویایی ایجاد کنید. ثبت این تصاویر می تواند به زمان و آماده سازی زیادی نیاز داشته باشد، بنابراین آخرین چیزی که می خواهید این است که کاری را اشتباه انجام دهید که به راحتی می توانستید از آن اجتناب کنید. در این آموزش چند اشتباه رایج در عکاسی با نوردهی طولانی و نحوه اجتناب از آنها مطرح شده است.عکاسی نوزاد
[عکاسی با نوردهی طولانی]
۱
درست قفل نکردن پایه های سه پایه

بیایید با ساده ترین موردی که اغلب نادیده گرفته می شود، شروع کنیم: سه پایه. هنگامی که ما به طور معمول بر روی سه پایه عکس می گیریم، در مورد این که پایه ها چقدر محکم هستند یا این که چقدر همه چیز را محکم قفل کرده ایم، فکر نمی کنیم. در عکاسی با نوردهی طولانی، در حین گرفتن تصاویر در طی مدت چند ثانیه تا چند دقیقه، تنها کافی است کسی که همراه شماست سه پایه را کمی جابجا کند تا تصویر خراب شود.سالن تولد کودک

شما باید مطمئن شوید که از یک سه پایه خوب و محکم استفاده کنید و تمام تنظیمات را تا حد امکان محکم قفل کنید تا از لرزش تصویر جلوگیری شود. برخی از سه پایه ها حتی قلاب یا یک سیستم نصب بر روی ستون مرکزی خود دارند، تا شما بتوانید یک کیسه شن به آن وصل کنید، که به اضافه شدن کمی وزن و استحکام سه پایه شما کمک می کند. مطمئن شوید که عکس خود را تنظیم کرده و سپس قبل از این که بر روی دکمه شاتر کلیک کنید، همه چیز را قفل کنید.
 باز گذاشتن منظره یاب یا ویزور

هنگامی که شما با عکسی سر و کار دارید که ثبت آن بیش از ۳۰ ثانیه طول می کشد، یکی از ساده ترین چیزهایی که ممکن است فراموش کنید منظره یاب است. اگر منظره یاب (ویزور – viewfinder) را باز بگذارید، می تواند منجر به نشت نور شود و اغلب لکه های رنگی عجیبی در عکس شما به جای خواهد گذاشت. به خاطر همین، من برخی از عکس هایی که خیلی برای آنها زحمت کشیده بودم را خراب کردم. این عکس را که بعد از ده ها مایل پیاده روی در آبشارهای هاواسو گرفتم ببینید، که به دلیل نشت نور داخل منظره یابم تقریبا خراب شده است.
[عکاسی با نوردهی طولانی]

بهتر است منظره یاب خود را بپوشانید تا از هر گونه نشت نور از آنجا جلوگیری کنید. برخی از دوربین ها یک سوئیچ برای بستن آن دارند، اما اگر دوربین شما ندارد می توانید کمی نوار چسب سیاه یا یک ماده دم دست دیگر در پشت دوربین خود قرار دهید.

منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: