عکاسی مبتدی را با چه دوربینی آغاز کنیم قسمت 10
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

فوکوس خودکار یکی از بخش‌هایی است که فوجی‌فیلم حرف زیادی برای گفتن در آن ندارد؛ X-T10 نیز از همین رویه پیروی می‌کند. البته در صورتی که سوژه‌ی مد نظر در وسط قاب قرار گرفته شده باشد، سیستم فوکوس تشخیص فازی ۱۵ نقطه‌ای توانایی فوکوس دقیق و سریع را بر سوژه دارد. اما در هنگام عکاسی از اجسام متحرک، سیستم فوکوس به خوبی توانایی تعقیب سوژه را ندارد. سرعت عکاسی نیز در این دوربین تا حد زیادی به عملکرد لنز وابسته است. در صورت استفاده از لنز‌های پرایم فوجی، عملکرد محدودی در این زمینه را تجربه خواهید کرد.

می‌توان از فیلمبرداری به عنوان نقطه ضعف اصلی X-T10 یاد کرد. سنسور X-Trans هر میزان که در بهبود کیفیت عکس‌ها موثر است، باعث کاهش کیفیت فیلمبرداری و ایجاد رنگ‌های مصنوعی و پدیده‌‌ی اعوجاج تصویر (Moire) خواهد شد. اگر فیلمبرداری اولویت شما در خرید دوربین است، به دنبال گزینه‌های دیگر از سایر برند‌ها باشید.
عکاسی بارداری
در رده‌ی دوربین‌های ILC برای عکاسان ابتدایی تنها X-T10 و X-E2 تجربه‌ و نتیجه‌ی عکاسی مشابهی با دوربین‌های آنالوگ را ارایه می‌دهند و این مساله برای بعضی از عکاسان از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کیفیت بالای عکس‌های خروجی، طراحی بدنه‌‌ی این دوربین بسیار زیبا و متفاوت است. آتلیه نوزاد

نقاط قوت

    کیفیت تصاویر بسیار خوب
    ارگونومی و طراحی ایده‌آل
    منظره‌یاب باکیفیت

نقاط ضعف

    کیفیت فیلمبرداری بد
    نبود قابلیت لمسی نمایشگر
    تعقیب سوژه‌ی ضعیف نسبت به رقبا

دوربین پاناسونیک لومیکس GM5
پاناسونیک GM5 وجوه اشتراک زیادی با دوربین ILC و ارزان پاناسونیک GF7 دارد و تمام قابلیت‌های موجود در بدنه‌ای کوچک و با طراحی کلاسیک تعبیه شده‌اند. هر دو دوربین مذکور از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی میکرو چهارسوم بهره می‌برند. اما نقطه‌ی برتری GM5 منظره‌یاب الکترونیکی ۱۱۶۶ هزار نقطه‌ای آن است.

کیفیت عکس‌های خروجی دوربین در اکثر شرایط بسیار خوب است و عکس‌های بسیار خوبی با کمترین دخالت عکاس ثبت می‌شود. فوکوس خودکار نیز همان‌طور که از پاناسونیک انتظار می‌رفت، دقیق و بسیار سریع است. در زمینه‌ی امکانات پاناسونیک GM5 عکاسان ابتدایی را راضی خواهد کرد. این دوربین به وای‌فای داخلی در کنار نمایشگر ۳ اینچی لمسی مجهز شده است. حالت عکاسی بی‌صدا نیز برای ثبت تصاویر در شرایط خاص در دسترس است. GM5 توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. کیفیت کلیپ‌های ویدیویی این دوربین خوب است در سطح یکسانی با اکثر دوربین‌‌های این رده قرار می‌گیرد. امکان زوم و تعیین سوژه و الگوی هشدار گورخر برای اطلاع از نوردهی بیش از حد نیز موجود است.

در بخش دکمه‌های فیزیکی GM5 به یک حلقه‌ی کنترلی در کنار دو دکمه‌ی با قابلیت سفارشی سازی مجهز شده است. با وجود تجهیز تنها به یک حلقه‌ی کنترلی، اما استفاده از GM5 بسیار ساده است و به خوبی می‌توان به اعمال تنظیمات مورد نیاز پرداخت. با در نظر گرفتن اندازه‌ی این دوربین، تجهیز آن به دکمه‌های فیزیکی بیشتر امری ممکن نیست.

پاناسونیک با تولید GM5  ثابت کرد که دوربین‌های کوچک نیز می‌توانند قابلیت‌های زیادی به همراه داشته باشند. در حال حاضر دوربین‌های ILC نمونه‌های کامپکت اندکی وجود دارند که تجربه‌ی عکاسی خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: