عکاسی مبتدی را با چه دوربینی آغاز کنیم قسمت 9
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

دوربین فوجی‌فیلم X-E2
عکاسی کودک
فوجی‌فیلم از سنسور X-E2 از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی COMS با اندازه‌ی APS-C  بهره می‌برد. این دوربین همچنین به فیلتر رنگ X-Trans مجهز شده است که باعث تولید عکس‌های بسیار با کیفیتی شده است. آتلیه بارداری

رندر رنگ‌ها در X-E2 فوق‌العاده است و کیفیت تصاویر JPEG به صورت کلی بسیار خوبی است. سنسورهای X-Trans تا حدودی با ثبت جزئیات در رنگ سبز مشکل دارد. به همین دلیل X-E2 گزینه‌ی ایده‌آلی برای عکاسی از طبیعت نیست. البته لازم به ذکر است که تنها در صورت بررسی عکس‌ها از فاصله‌ی بسیار نزدیک مشاهده خواهد شد. این دوربین همچنین از فرمت خام RAW نیز پشتیبانی می‌کند.
فوجی‌فیلم X-E2 دوربینی توانمند است به حلقه‌های جداگانه برای کنترل سرعت شاتر و جبران نوردهی در کنار منظره‌یاب باکیفیت مجهز شده است. قابلیت زوم و فوکوس برسوژه و سپس بازگشت به قاب اصلی (focus peaking) نیز برای کمک به عکاسان تعبیه شده است. در بخش فیلمبرداری نیز توانایی ضبط کلیپ‌هایی با رزولوشن 1080pو حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همانطور که از X-E2 و تمامی دوربین‌های X-Trans انتظار می‌رود، کیفیت فیلم‌های ضبط شده در این دوربین جز بدترین‌ نمونه‌‌های موجود در این کلاس از دوربین‌ها به شمار می‌رود. عملکرد X-E2 در بخش فوکوس و عکاسی پیاپی در رده‌های پایینی لیست موجود قرار می‌گیرد. با این که عملیات فوکوس در شرایط نوری مساعد به خوبی انجام می‌شود، اما در شرایط نوری ضعیف و سوژه هایی با کنتراست پایین، X-E2 با چالش زیادی برای فوکوس مواجه می‌شود. همچنین امکان عکس‌برداری پیاپی با نرخ ۷ فریم بر ثانیه وجود دارد و در صورت استفاده از فوکوس و تعقیب سوژه در این حالت، به هیچ وجه عملکرد خوبی در مقایسه با رقبای این دسته از دوربین‌های نخواهید داشت.

X-E2 برای افرادی طراحی شده است که کیفیت عکس‌ خوب و ابعاد مناسب بدنه را در اولویت اصلی خود برای خرید دوربین قرار داده‌اند. طراحی دوربین جزو بهترین‌های بازار است و به وسیله‌ی لنز مناسب، قادر به تهیه‌ی عکس‌هایی خواهید بود که باعث تحیر بینندگان شود.
نقاط قوت

    کیفیت تصاویر بسیار خوب
    طراحی و ارگونومی خوب
    منظره‌یاب با کیفیت

نقاط ضعف

    تعقیب سوژه‌ی ضعیف نسبت به رقبا
    کیفیت فیلمبرداری بد
    نمایشگر ثابت و نبود قابلیت لمسی
دوربین فوجی‌فیلم X-T10
دوربین بدون آینه فوجی‌فیلم X-T10 در کنار طراحی کلاسیک خود از سنسور ۱۶.۳ مگاپیکسلی APS-C و فیلتر رنگ X-Trans بهره می‌برد. با این که سنسور ۱۶ مگاپیکسلی محدودیت‌هایی در برابر سنسور‌های ۲۰ مگاپیکسلی رقبا به وجود می‌آورد، اما باز هم به وسیله‌ی X-T10 و فیلتر رنگ کارآمد آن قادر به ثبت عکس‌های بسیار خوبی خواهید بود.

X-T10 از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد و حلقه‌های کنترلی دوقلو و قابلیت سفارشی‌سازی ­بالای آن کمک زیادی به عکاسان حرفه‌ای خواهد کرد. با این که X-T10 هماند برادر بزرگ‌تر خود X-T1 به بدنه‌ مقاوم در برابر گرد و غبار مجهز نشده، اما همچنان از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. با وجود بدنه‌ی کوچک این دوربین، اما وزن مناسب آن باعث شده تا استفاده از دوربین بسیار لذت بخش باشد.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: