عکاسی مبتدی را با چه دوربینی آغاز کنیم قسمت 7
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

دوربین سامسونگ NX500
NX500  نمونه‌ی کوچک شده‌ی پرچمدار سامسونگ NX1 است. این دوربین از سنسور ۲۸ مگاپیکسلی BSI-CMOS و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفته‌ی برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد. با این حال می‌توان از ابعاد بدنه، پردازشگر و نرخ عکاسی پیاپی (۹ در برابر ۱۵ فریم بر ثانی)، تفاوت‌های عمده‌ی NX500 و NX1 نامید.
آتلیه نوزاد
با وجود حذف منظره‌یاب الکترونیکی در NX500، اما این دوربین هم‌چنان به نمایشگر لمسی ۳ اینچی چرخان سوپر امولد به کار رفته در NX1 مجهز شده است. به واسطه‌ی وای‌فای و NFC به کار رفته در NX500 قادر خواهید بود به راحتی به اشتراک عکس‌های گرفته شده بپردازید. همچنین با وجود عدم تجهیز این دوربین به فلاش داخلی، سامسونگ فلاش خارجی را به همراه دوربین عرضه می‌کند تا با تصال آن از طریق کفشک مخصوص، مشکل مذکور حل شود.

سامسونگ NX500 توانایی عکاسی با نرخ ۹ فریم بر ثانیه را دارد (البته عکاسی پیاپی با فرمت خام به کندی انجام می‌شود) و همچنین سرعت شاتر آن در حداکثر میزان خود به ۱/۶۰۰۰ ثانیه می‌رسد. کیفیت تصاویر خروجی در این دوربین بسیار خوب است؛ به خصوص که به پردازش تصاویر گرفته شده با فرمت  RAW بپردازید. اگر عموما به عکاسی در شرایط نوری ضعیف می‌پردازید می‌توانید NX500 را در میان گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. این دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری ضعیف دارد و نویز اندکی را حتی در ایزو‌های بالا در این دوربین مشاهده خواهید کرد. البته توصیه می‌شود از فرمت RAW برای عکاسی در شرایط کم‌نور استفاده کنید زیرا الگوریتم کاهش نویز با پردازش سنگین خود در ایزو‌های بالا مقداری از جزئیات را از بین می‌برد. 
فوکوس خودکار با لنز کیت و لنز‌های زوم سری S را می‌توان نقطه‌ی قوت اصلی NX500 نامید. ابن دوربین به لطف فوکوس تشخیص فازی ۲۰۵ نقطه‌ای با توانایی تشخیص عمق، عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد. NX500 همچنین توانایی تعیین و تعقیب موثر هر سوژه‌ای را دارد. البته تعقیب سوژه در عکاسی پیاپی را نمی‌توان بهترین این کلاس دانست، اما با این حال در این بخش نیز دوربین سامسونگ از بسیاری از رقبای خود یک سر و گردن برتر است. آتلیه عکاسی کودک

در زمینه‌ی فیلمبرداری NX500 توانایی عکاسی با رزولوشن 4K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین توانایی پشتیبانی از کدک H.265 را دارد اما باید در نظر داشته باشید که هنوز این فرمت به صورت گسترده در پخش‌کننده‌ها پشتیبانی نمی‌شود. هنگام فیلمبرداری در رزولوشن 4K ضریب کراپ ۲.۴ برابر ایجاد خواهد شد که این مساله منجر می‌شود لنز کیت ۵-۱۶ میلی‌متری عملکردی معادل با نمونه‌های ۱۲۰-۳۴ میلی‌متری داشته باشد. کیفیت ویدیو‌ها نیز جز بهترین‌های این کلاس از دوربین‌ها است و قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد. تمامی امکانات مذکور در کنار قابلیت‌های دیگری اعم از وای‌فای، NFC و بلوتوث، در بدنه‌ای کوچک و قیمتی رقابتی تعبیه شده است. شاید ارگونومی این دوربین به خوبی سایر نمونه‌های موجود نباشد و عدم تجهیز به منظره‌یاب توسط برخی از عکاسان قابل هضم نباشد، اما اگر قیمت مناسب در کنار عملکرد ایده‌آل در عکاسی و فیلمبرداری اولویت‌های شما در خرید دوربین هستند، سامسونگ NX500 را به عنوان گزینه‌ای جدی در نظر بگیرید.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: