عکاسی مبتدی را با چه دوربینی آغاز کنیم قسمت سوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در نهایت باید از ترکیب رزولوشن بالا، کیفیت عکس‌های خوب، وزن کم و رابط کاربری ساده D3300 به عنوان نقطه‌ی وقت آن یاد کنیم. این دوربین به واسطه‌ی وزن کم و ابعاد کوچک بدنه، گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌هایی است که علاقه‌ی بیشتری به تهیه‌ی عکس‌های باکیفیت خانوادگی دارند.
نقاط قوت

    بهترین خروجی عکس در شرایط نوری ضعیف در کلاس خود
    گستره‌ی دینامیکی عالی به خصوص در فرمت RAW
    منظره‌یاب چشمی
نقاط ضعف
    عدم تجهیز به وای‌فای
    تنهی یک حلقه‌ی کنترلی
    نمایشگر ثابت و غیرلمسی
    فوکوس خودکار آهسته در حالت لایو ویو

دوربین پنتاکس K-S2
پنتاکس K-S2 به واسطه‌ی قیمت پایین و سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی APS-C از نوع CMOS گزینه‌ی بسیار جذابی در این رده به شمار می‌رود. همچنین این دوربین به قابلیت‌های منحصر به فردی در کلاس خود مجهز شده است؛ بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار و تجهیز به حلقه‌های (dial) کنترلی دوگانه بخشی از قابلیت‌هایی است که تنها در K-S2 خواهید یافت. آتلیه کودک
در بخش عملکرد نیز K-S2 توانایی عکاسی پیاپی با نرخ ۵.۵ فریم بر ثانیه را در کنار فیلمبرداری با رزولوشن HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. بازه‌ی حساسیت سنسور K-S2 بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ متغیر است که در نوع خود ممتاز است. وای‌فای داخلی، NFC و نمایشگر چرخان ۳۶۰‌ درجه‌ای سایر قابلیت‌های DSLR رده‌ی مبتدی پنتاکس است. K-S2 از سیستم اتصال قدیمی سری K پنتاکس بهره می‌برد که بدین وسیله به شما امکان اتصال طیف گسترده‌ای از لنز‌های مجهز به فوکوس خودکار و فوکوس دستی این شرکت را فراهم می‌کند که از دوران دوربین‌های آنالوگ تا به امروز به بازار عرضه شده است. K-S2 به سیستم لرزشگیر جابجایی سنسور مجهز شده است تا حتی با اتصال لنز‌های قدیمی این شرکت که به سیستم‌های لرزشگیر‌ مجهز نیستند، بتوانید از این قابلیت بهره ببرید.آتلیه کودک

کیفیت عکس‌های K-S2 بسیار خوب هستند و در شرایط نوری ضعیف نیز تصاویر ایده‌آل نزدیک به بهترین‌های این کلاس خواهید داشت. با این حال از ایزو‌های ۱۲۸۰۰ به بالا  جزئیات را به دلیل نویز بالا از دست خواهید داد. در رابطه با نقطه‌ی ضعف اصلی K-S2 باید فوکوس خودکار آن را عنوان کنیم. تشخیص و فوکوس سوژه در شرایط نوری ضعیف به زمان زیادی احتیاج دارد و در بخش تعقیب سوژه و عکاسی پیاپی به همراه فوکوس K-S2 هیچ حرفی در برابر رقبای خود در این کلاس از ILCها ندارد. این مشکل عمدتا به دلیل لنز‌های این شرکت است و قطعا بازه‌ی گسترده‌ی لنز‌های قدیمی‌تر پنتاکس نیز به این مشکل کمکی نخواهد کرد. به همین دلیل اگر به عکاسی از سوژه‌های متحرک و سریع مشغول هستید، گزینه‌ی دیگری را در نظر بگیرید.

دوربین‌های DSLR پنتاکس همواره قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای را در کنار قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر شرکت‌های فعال در این زمینه ارایه می‌دادند و K-S2 نیز در این زمینه استثنا نیست. بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار  و سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی APS-C فقط به قیمت ۵۰۰ دلار! حتی اگر سرعت فوکوس این دوربین نیز به خوبی سایر محصولات نباشد باز هم K-S2 ارزش خرید بالایی دارد.
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: