چطور مناظر طبیعی را با لنز های واید به تصویر بکشیم قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

می‌توانید از دستگاه فاصله‌سنج ابَرکانونی برای قراردادن سوژه‌های خود در فوکوس استفاده کنید؛ اما به‌طورکلی، اگر بر شیئی در فاصله‌ی نزدیک فوکوس کنید و از گشادگی دیافراگم f/18 استفاده کنید، تمام سوژه‌ها در فوکوس قرار خواهند گرفت.
۴. مراقب انحراف‌ها باشید

ازآنجاکه لنزهای واید سوژه‌های زیادی را وارد فریم می‌کنند، باید از نبود انحراف مطمئن شوید. تمام سوژه‌های خود را هدفمند داخل فریم قرار دهید. ترکیب‌بندی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید هیچ سوژه‌ای در پیش‌زمینه از دیده‌ی شما پنهان نمانده باشد. همین‌طور پس‌زمینه را بررسی کنید و مطمئن شوید سوژه‌ها به‌صورت غیرعمد در فریم قرار نگرفته‌اند.
اصلی‌ترین کاربرد لنزهای واید دستیابی به پرسپکتیو بی‌نقص است

ترکیب‌بندی ایده‌آل برای جذاب‌ساختن تصویر معمولا باید سوژه‌ی اصلی و عناصر مکمل آن را نمایش دهد. سعی کنید تاحدممکن سادگی ترکیب‌بندی را حفظ کنید. ازآنجا‌که میدان دید فریم واید است، سوژه‌های زیادی در آن قرار می‌گیرند. باوجوداین، دقت کنید سوژه‌ی اصلی باید واضح باشد.
آتلیه عکاسی کودک
۵. سطح دوربین را حفظ کنید

لنزهای واید به‌دلیل نمایش انحراف و اعوجاج در اطراف لبه‌‌ی قاب بدنام هستند. در عکاسی واید، هر سوژه‌ای که در لبه‌های تصویر قرار بگیرد و خطوط مستقیم داشته باشید، به‌سمت داخل انحراف خواهد داشت. برای اجتناب یا حداقل‌سازی اعوجاج، سعی کنید سطح دوربین را با زمین تنظیم کنید و زاویه‌ی آن را بالا یا پایین نبرید.
۶. تنظیم زاویه‌ی دوربین به‌سمت بالا

اعوجاج را به مزیت عکس خود می‌توانید تبدیل کنید. دراین‌صورت، می‌توانید عمدا از اعوجاج برای تأکید بر سوژه استفاده کنید. برای مثال، با تنظیم زاویه‌ی دوربین به‌سمت بالا می‌توانید بر آسمان تأکید کنید. در این حالت، ابرها به‌سمت مرکز تمایل پیدا می‌کنند. عکاسی کودک

۷. تنظیم زاویه‌ی دوربین به‌سمت پایین

به‌طور مشابه، اگر زاویه‌ی دوربین را به‌سمت پایین تنظیم کنید، بر خطوط راهنما در زمینه می‌توانید تأکید کنید و پرسپکتیوی جذاب بسازید.
۸. عکاسی در نمای بسته

وقتی در فضای بسته هستید، عکاسی دشوارتر می‌شود؛ زیرا نمی‌توانید به‌اندازه‌ی کافی از سوژه دور شوید. در چنین موقعیتی استفاده از لنز واید ضروری است.

۹. مراقب فیلترهای پلارایز باشید

حتما می‌دانید فیلترهای پلارایز آسمان را تاریک‌تر نشان می‌دهند و بر ابرها تأکید می‌کنند و هنگام عکاسی در زاویه‌ی نود درجه به‌سمت خورشید رنگ‌ها را اشباع می‌کنند. اگر در حالتی عکاسی می‌کنید که نور خورشید دقیقا پشت‌سر شماست استفاده از این فیلتر تأثیری ندارد.

درصورت استفاده از لنز واید، ممکن است فیلتر پولارایز روی بخشی از صحنه تأثیر بگذارید که در زاویه‌ی ۹۰ درجه به‌سمت خورشید قرار دارد؛ اما روی بخش دیگر تأثیری نداشته باشید. در این وضعیت، بهتر است از فیلتر پولارایز استفاده نکنید؛ وگرنه آسمانی نابرابر خواهید داشت که یک طرف آن تاریک و سمت دیگر آن روشن است.
۱۰. مدیریت نور نابرابر

هنگام عکاسی از چشم‌انداز با لنز واید با مقادیر متغیر نور در فریم روبه‌رو می‌شوید. اغلب اوقات، آسمان پس‌زمینه بسیار روشن‌تر از پیش‌زمینه است، دراین‌صورت می‌توانید از فیلتر تراکم خنثی یا ND برای تیره‌کردن قسمت بالای تصویر و تنظیم نوردهی استفاده کنید. لنزهای واید اغلب اوقات لنز دلخواه عکاسان چشم‌انداز هستند و با استفاده از این نکات شما هم به این لنزها علاقه‌مند خواهید شد.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: