چطور مناظر طبیعی را با لنز های واید به تصویر بکشیم قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

هر عکاس حرفه ای ، یک لنز واید !
این فرمولی است که در تجهیزات اغلب عکاسان همه فن حریف دیده می شود . اما اینکه چطور به صورت حرفه ای با یک لنز واید عکاسی ، روی دیگر ماجراست که در این مقاله تحت بررسی قرار خواهد گرفت.آتلیه عکاسی بارداری

 لنز واید یکی از تجهیزات ضروری عکاسان چشم‌انداز است؛ زیرا پرسپکتیوی که لنزهای واید می‌سازند، منحصربه‌فرد است و با لنزهای دیگر نمی‌توان به آن رسید. با لنزهای واید نه‌تنها می‌توان چشم‌اندازهای وسیع را ثبت کرد؛ بلکه دید شما به خطوط تغییر می‌کند و می‌توانید بیشتر بر سوژه‌های نزدیک تأکید کنید.( برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید ) عکاسی بارداری

از لنز های واید چه میدانید ؟

لنزهای دوربین براساس میدان دید طبیعی چشم تعریف و مقایسه می‌شوند. میدان دید طبیعی چشم برای دوربین فول فریم ۵۰ میلی‌متر و برای دوربین کراپ سنسور  ۳۵ میلی‌متر است. به این فاصله، فاصله‌ی نرمال کانونی هم گفته‌ می‌شود. فاصله‌ای کمتر یا عریض‌تر از آن، واید یا عریض درنظر گرفته می‌شود.

فاصله‌ی کانونی پیشنهادی مناسب برای عکاسی منظره  ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر روی دوربین‌های کراپ سنسور و ۱۶ تا ۳۵ میلی‌متر برای دوربین‌های فول‌فریم است.
همیشه لنز واید جواب میدهد ؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هدف لنز واید عکاسی از چشم‌اندازهای وسیع و قراردادن حداکثر تعداد سوژه در یک فریم است. درحالی‌که این فقط یکی از کاربردهای لنز واید است. قدرت واقعی لنز واید در استفاده از پرسپکتیو برای تأکید بر سوژه‌های بسیار نزدیک و تأکید‌نکردن بر سوژه‌های دورتر است.
۱. تأکید بر عنصر پیش‌زمینه

با لنزهای واید می‌توانید بیشتر بر عنصر پیش‌زمینه تأکید کنید؛ به‌طوری‌که درمقایسه‌با عناصر پس‌زمینه بزرگ‌تر و مهم‌تر به‌نظر برسد. لنز واید راهی برای تغییر اندازه‌ی نسبی سوژه‌ها در یک فریم است. با استفاده از لنز واید اشیای نزدیک‌تر به لنز بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند و اشیای موجود در پس‌زمینه به‌همان نسبت کوچک‌تر به‌نظر می‌رسند.


سعی کنید با زاویه‌ی کمی به سوژه‌ی اصلی خود نزدیک شوید. منظور از نزدیک چند سانتی‌متر است. پس از نگاه‌کردن در منظره‌یاب دوربین، از زیبایی سوژه شگفت‌زده می‌شوید و سوژه‌هایی دورتر را هم کشف خواهید کرد.
۲. از سوژه و محیط آن عکاسی کنید

در عکاسی با لنز واید می‌توانید به‌اندازه‌ای به سوژه نزدیک شوید که در فریم بزرگ به‌نظر برسد و درعین‌حال، می‌توانید عناصر اطراف را هم درنظر بگیرید. با این روش می‌توانید تصویری روایی خلق کنید که زمینه را برای سوژه‌ی اصلی فراهم می‌کند.

۳. قراردادن همه‌ چیز در فوکوس

یکی از کاربردهای دیگر لنز واید توانایی آن برای خلق عمق میدان چشمگیر است. با لنز واید می‌توانید هر سوژه‌ای از فاصله‌ی دوقدمی تا بی‌نهایت را در فوکوس قرار دهید. البته، این مسئله به نوع لنز و گشادگی دیافراگم انتخابی شما هم وابسته است؛ اما قابلیت فوکوس لنزهای واید بیشتر از لنزهای تله‌فوتو است. لنزهای تله‌فوتو در عمق میدان پایین و محوکردن پس‌زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند. البته، به‌سختی می‌توانید پس‌زمینه را با لنز واید محو کنید.
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: