نکات عکاسی از مواد غذایی برای مبتدیان قسمت آخر
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

اگر به دنبال شناخت نور در عکاسی هستید، نکته های این آموزش عکاسی و لینک هایی که در آن قرار داده ایم حتما برای شما مفید خواهند بود. حال که دارید در مورد نور جستجو می کنید، حتما به تاثیر نور در عکاسی و اهمیت آن پی برده اید، پس ما در این آموزش مستقیم به سراغ نکته هایی برای تسلط بر نور در عکاسی می رویم. نکاتی در مورد نور نرم و سخت، کنتراست، نور طبیعی و فلاش، اینکه دوربین چگونه نور را می بیند و یادگیری ایجاد نور جالب. خب وقت این رسیده که نور را تنظیم یا با آن بازی کنیم و نور را بیشتر بشناسیم. آتلیه نوزاد

از کنتراست نترسید
[نور در عکاسی]

عکاسان همیشه در مناطقی که دارای نور نرم هستند جمع می شوند. اگرچه این کار می تواند عکس های شگفت انگیزی ایجاد کند، اما می تواند منجر به ایجاد عکس های تکراری و کسل کننده نیز بشود. کار کردن با نور شدید می تواند سخت باشد. اما اگر به درستی انجام شود، به نتایجی منجر می شود که شما را از بقیه متمایز می کند. علت این که چرا اکثر عکاسان کار با نور سخت را اینقدر دشوار می دانند این است که آنها به یک مکان می روند، یک پس زمینه خوب می بینند، و شروع به عکاسی می کنند (تا بعدا متوجه شوند که نمی توانند نور را وادار کنند آنطور که آنها نیاز دارند عمل کند). راه چاره این است که بهترین جهت را برای نور نسبت به سوژه خود پیدا کنید. سپس، به دنبال پس زمینه هایی بگردید که از آن جهت پشتیبانی می کنند. عکاسی نوزاد
 یک عکاس «نور طبیعی» نباشید
[نور در عکاسی]

من عکاسان زیادی را می بینم که خودشان را عکاس نور طبیعی توصیف می کنند… البته، کاملا قابل قبول است که به طور عمده با استفاده از نور طبیعی عکاسی کنید. اما، اگر برای حضور در یک جلسه عکاسی به شما دستمزد پرداخت شد، و نور آن چیزی که نیاز دارید نبود، چطور؟ خب، مشتریان شما نباید به این دلیل متضرر شوند. در عوض، شما صرف نظر از شرایط، باید بتوانید نتایج شگفت انگیز ایجاد کنید. منابع عالی زیادی برای آموزش عکاسی با فلاش اکسترنال (جدا از دوربین) وجود دارد. بنابراین کمی وقت بگذارید و یک مهارت جدید یاد بگیرید.
 یاد بگیرید که دوربینتان چگونه نور را می بیند
[نور در عکاسی]

هنگامی که شما وارد یک اتاق می شوید، می توانید جزئیات را در تاریک ترین سایه ها، و در روشن ترین هایلایت ها (قسمت های روشن) ببینید. اما دوربین شما تنها می تواند بخشی از آنچه که شما با چشم خود می بینید را ببیند. دانستن این که دوربین چطور نور را می بیند، نه تنها به شما کمک می کند تا نور را به شیوه ای مفیدتر ببینید، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا از آن نور به شیوه قابل توجه تری استفاده کنید. همچنین یادگیری آن فوق العاده آسان است!

دوربین خود را بر روی حالت نمایش زنده (Live view) قرار دهید، و در اطراف خانه راه بروید و همانطور که نوردهی خود را برای شرایط روشنایی مختلف در اتاق تنظیم می کنید، ببینید چه اتفاقی می افتد. و از خودتان سوالاتی بپرسید. کدام قسمت های کادر سفید یا سیاه می شوند؟ این باعث می شود که کل عکس شما چطور به نظر برسد؟ همچنین، وقتی چراغ های خاصی را روشن و بقیه را خاموش می کنید چه اتفاقی می افتد؟ و بالاخره، سوژه را کجا قرار می دهید تا بیشترین توجه را به سمت آن جلب کنید؟ (راهنمایی: در هایلایت ها یا همان قسمت های روشن!)
منبع:لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: