نکات عکاسی از مواد غذایی برای مبتدیان قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

۳
چیدمان نورپردازی #۲ – نورپردازی از پشت با نگه داشتن دیفیوزر نزدیک به غذا
در چیدمان قبلی، رفلکتور نقره ای براق ابزار کار ما بود، اما هنگام کار کردن با سوژه های بسیار براق یا غذایی که بر روی یک سطح صیقلی قرار دارد، به جای بازتاب مستقیم نور بر روی سوژه، پخش کردن آن می تواند به شما کمک کند. استفاده از لایه پخش کننده (دیفیوزر) موجود در مرکز یک رفلکتور ۵ در ۱ بین نور و سوژه، می تواند این کار را انجام دهد. این کار نور بسیار نرم تری به شما می دهد، و هنگامی که رفلکتور را نزدیک می آورید، دور سوژه را می پوشاند و کل اطراف آن را روشن تر می کند، و سایه ها و بازتاب های نرم تری می دهد.
۴
غذا را زیبا کنید

در زمینه عکاسی از مواد غذایی، طراحی و تزئین غذا بسیار مهم به شمار می آید. حتی خوشمزه ترین غذاها هم اگر به خوبی آماده نشوند می توانند غیر جذاب به نظر برسند، و هدف شما به عنوان یک عکاس مواد غذایی باید این باشد که بینندگان خود را سر ذوق آورید. شما باید کاری کنید که غذا آنقدر خوشمزه به نظر برسد که بیننده بخواهد به طرف صفحه نمایش دست دراز کند یا عکس چاپی را بردارد و کمی از آن را بخورد. برای این منظور، طراحی و تزئین زیبا ضروری است.
 آتلیه بارداری
برای این جلسه عکاسی، ما یک آشپز حرفه ای داشتیم. اگرچه این مسئله در ۹۹% سناریوها عملی نیست، اما نکته این است که کمی آموزش در زمینه طراحی و تزئین غذا تاثیر بسیار زیادی در دستیابی به یک ظاهر حرفه ای و زیبا در عکاسی از مواد غذایی دارد. برای ایده گرفتن در مورد کارهایی که می توانید برای برجسته کردن طراحی خود انجام دهید، به عکس های حرفه ای از مواد غذایی نگاه کنید.سالن تولد کودک

چیز دیگری که کمک می کند تا مواد غذایی در تازه ترین و خوشمزه ترین حالت به نظر برسند، استفاده از یک جایگزین برای چیدمان عکس است. اگر زمانی که غذا آماده است شروع به سرهم بندی نور و تنظیمات دوربین کنید، با ریسک از دست رفتن تازگی غذا و جذابیت آن روبرو می شوید. با استفاده از یک جایگزین برای غذا، همانطور که تصمیم می گیرید که می خواهید عکس شما چطور به نظر برسد و تنظیمات مناسب را به دست می آورید، می توانید به محض این که غذا را در بشقاب قرار دادید، اولین لحظاتی که غذا در بهترین حالت خود است را ثبت کنید.
۵
نزدیک شوید

برای این کار، انتخاب لنز شما بسیار مهم است – اما خوشبختانه، یک لنز کیت ۱۸-۵۵mm پایه تقریبا قابلیت استفاده در یک فاصله نزدیک را دارد. هر لنز دارای یک حداقل فاصله فوکوس است – نزدیک ترین فاصله ای که لنز می تواند نسبت به سوژه داشته باشد و هنوز هم بتواند فوکوس کند. شما لنزی با یک حداقل فاصله فوکوس کوتاه می خواهید تا بتواند غذای شما را بزرگتر از آنچه واقعا هست نشان دهد.

 حداقل فاصله فوکوس (minimal focus distance) به کوتاه ترین فاصله ای گفته می شود که لنز در آن قادر به انجام فوکوس می باشد. این فاصله در دوربین های DSLR از علامت صفحه کانونی روی بدنه دوربین تا سوژه محاسبه می شود، نه از المان جلویی لنز.

یک لنز ماکروی اختصاصی بیشتر از هر لنزی می تواند نزدیک شود – به عنوان مثال، حداقل فاصله فوکوس لنز ماکروی ۱۰۰mm f/2.8 کانن یک اینچ است. این بدین معنی است که می توانید لنز را در فاصله یک اینچی از سوژه نگه دارید و هنوز هم فوکوس کنید. در مقایسه با آن، حداقل فاصله فوکوس ۹٫۸ اینچی یک لنز کیت ۱۸-۵۵mm یک مایل دورتر به نظر می رسد، اما هنوز هم برای عکس های کلوزآپ از مواد غذایی کاملا مناسب است.
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: