۵ و نیم نکته برای شناخت نور در عکاسی و تسلط بر آن قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در این آموزش عکاسی از مواد غذایی یا عکاسی از غذا ها (food photography) به سوال «چگونه با حداقل تجهیزات عکس های عالی از مواد غذایی بگیریم» پاسخ می دهیم. همچنین روی نمونه عکس های مواد غذایی مشخصات عکس (اطلاعات نوردهی) یا تنظیمات دوربین نوشته شده است. همه ما می دانیم که کار عکاسی می تواند گران قیمت باشد، اما شما مجبور نیستید از همان ابتدا مستقیما به سراغ مرحله خرید لوازم و تجهیزات گران قیمت بروید. شما می توانید همانطور که در حین یادگیری هستید، با حداقل تجهیزات عکس های عالی و حرفه ای بگیرید. این آموزش عکاسی، می تواند برای علاقه مندان به یادگیری نورپردازی نیز مفید باشد. خواه قصد عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی را دارید و خواه برای به اشتراک گذاشتن در شبکه اجتماعی، مطالعه این آموزش را به دلیل نکات مهمش شما عزیزان توصیه می کنیم.برگزاری مراسم جشن تولد

برای این عکس ها، ما از یک دوربین کراپ سنسور سطح مبتدی، یک لنز کیت، و یک رفلکتور ۵ در ۱ (پنج کاره) استفاده کردیم. با استفاده از نکات زیر، می توانید با تجهیزات عکاسی بسیار ساده عکس های عالی از مواد غذایی بگیرید.عکاسی بارداری
۱
نور را پیدا کنید (و آن را به اختیار خود درآورید)

اگرچه داشتن استروب ها (فلاش) برای کنترل کامل بر نور عالی است، اما آنها می توانند گران قیمت باشند و یادگیری استفاده از آنها نیازمند صرف وقت و تمرین است. اگرچه شما می توانید از نورپردازی ثابت (به دلیل سادگی بیشتر) استفاده کنید یا منابع نور و استودیو عکاسی دست ساز خودتان را ایجاد کنید، اما با نور موجود هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید و می توانید از آن نوری که در حال حاضر در مقابل شما قرار دارد، چیزهای زیادی در مورد خواص نور یاد بگیرید.

هنگام استفاده از فلاش ها، نمی توانید تا وقتی که آن ها زده شوند نتایج نورپردازی را مشاهده و ارزیابی کنید. بنابراین استفاده از نور های ثابت برای مبتدیان گزینه مناسب تری است.

برای این جلسه عکاسی، ما از نور پنجره استفاده کرده و آن را به دو روش مختلف تعدیل کردیم. برای هر دو نوع تعدیل، تصمیم گرفتیم غذا را از پشت نورپردازی کنیم. نورپردازی از پشت (Backlighting) شروع خوبی برای بسیاری از سبک های مختلف عکاسی است، اما یک تکنیک نورپردازی است که عکاسان تازه کار معمولا از آن غافل می شوند.
یک توضیح سریع در مورد مُدهای عکاسی خودکار در مقابل دستی – اگر سعی دارید از یک مُد عکاسی خودکار مانند تنظیمات «ماکرو» دوربین برای این تکنیک ها استفاده کنید، ممکن است ناامید شوید، چون دوربین شما حس می کند که صحنه می تواند روشن تر باشد و به فلاش پاپ آپ شما می گوید که فایر (زده) شود. اگرچه دوربین بهترین تصمیم را می گیرد، اما نورپردازی شما را مختل می کند و به همین دلیل، ما عکاسی در مُد نوردهی دستی را توصیه می کنیم. اگر این کار ترسناک به نظر می رسد، در حالت نمایش زنده (Live view) عکس بگیرید تا بتوانید ببینید که هر تنظیمات دقیقا چه تاثیری بر تصویر شما دارد.
۲
چیدمان نورپردازی #۱ – نورپردازی از پشت با رفلکتور

برای این چیدمان، ما از یک پنجره به عنوان منبع نور در پشت غذا استفاده کردیم. این کار قسمت جلوی غذا را در سایه قرار می دهد، اما ما می خواهیم بخش بیشتری از آن را ببینیم، بنابراین نور پنجره را که از پشت غذا می آید، با استفاده از یک رفلکتور نقره ای بر روی آن بازتاب کردیم. رفلکتور نقره ای نور را روشن تر از یک رفلکتور سفید بازتاب می کند، و ظاهر «خیره کننده تری» دارد که کمی شدیدتر از رفلکتور سفید است. اگر غذایی که از آن عکس می گیرید جزئیات ظریفی داشته باشد که بخواهید بر آن تاکید کنید یا درخشندگی خاصی داشته باشد که بخواهید آن را بیشتر کنید، این رفلکتور می تواند عالی باشد.
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: