آموزش ۱۰ نکته ترکیب بندی عکاسی قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

در این مقاله ۱۰ نکته و تکنیک ترکیب بندی مهم در عکاسی را از عکاسان حرفه ای آموزش می بینید. ترکیب بندی (composition) می تواند یک عکس را بسازد یا آن را خراب کند. با وجود این که قوانین ترکیب بندی برای عکاسی وجود دارد، اما نگاه یا دید عکاسی هر عکاس منحصر به فرد است. شما می توانید چند عکاس را در یک جای یکسان قرار دهید و صرفا به خاطر انتخاب های ترکیب بندی آنها، نتایج کاملا متفاوتی به دست آورید. دفعه بعد که آماده می شوید تا دکمه شاتر خود را فشار دهید، در مورد این سخنان حکیمانه از ۱۰ عکاس برجسته فکر کنید. مطالعه این آموزش عکاسی و توجه به لینک های موجود به آن را به همه عزیزان لنزکی توصیه می کنیم.
رایان لانگنکر (Ryan Longnecker) – اینستاگرام
من از عکاسی مراسم عروسی به مدت ۸ سال و در حال حاضر عکاسی فضای باز و عکاسی تجاری یاد گرفته ام که «قبل از فشردن دکمه شاتر» باید دو سوال از خودم بپرسم: ۱- سوژه چیست؟ و، ۲- چرا باید «این» عکس را بگیرم؟عکاسی نوزاد
در واقع، اگر سوژه شما یک شخص، یک زوج، یک رنگ، یک شکل، یک بافت، یا انتزاع در کل کادر باشد، آن وقت چطور نگاه بیننده را به سمت آن چیز هدایت می کنید – و از بین تمام عکس هایی که می توانید از «آن چیز» بگیرید، چرا این یکی را می گیرید؟ این سوالی است که آنهایی که با فیلم عکس می گیرند باید دائما از خودشان بپرسند، اما با وجود امکان قرار دادن یک کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در دوربین، به نوعی عمدی بودن عکس ها را کاهش می دهد. این کار تنها به کمی خویشتن داری و تفکر نیاز دارد. پرسیدن این سوالات گرفتن هیچ عکس جذابی را تضمین نمی کند، تنها به شما اجازه می دهد تا مهارت های خود را تقویت کنید، به جای این که بگذارید هر عکس یک احساس تصادفی داشته باشد. سالن تولد کودک

جاستین هاوگن (Justin Haugen) –اینستاگرام

در منطقه ای که حواس پرتی های زیادی در پس زمینه دارد، می توانید با قرار دادن دوربینتان روی زمین و تنظیم زاویه دوربین رو به بالا، حواس پرتی ها را از کادر خارج کنید. کمی فاصله بین خودتان و سوژه نگه دارید تا از اعوجاج لنز یا زوایای ناخوشایند صورت جلوگیری کنید. فضای منفی را در نظر بگیرید و به دنبال قسمت هایی از تصویر بگردید که سوژه شما را کادربندی می کنند.
ترور دیلی (Trevor Dayley) – اینستاگرام
عکس از Georgia Nelson – خط افق انگار گردن سوژه را قطع کرده
قبل از کلیک کردن روی دکمه شاتر، مراقب باشید که خط افق از وسط سر یا گردن عبور (مثال فوق) نکند. من این مورد را زیاد می بینم – و حتی خودم هم بیشتر از آنچه که بخواهم این کار را انجام می دهم.
نکته: همچنین مراقب باشید تابلو، چراغ خیابانی، درخت یا… درست پشت سوژه جوری قرار نگیرد که انگار به میله کشیده شده است و حواس بیننده را پرت کند (مثال: عکس پایین).
عکس از Georgia Nelson
جارد گانت (Jared Gant) – اینستاگرام
قبل از فشردن دکمه شاتر، لحظه را پیش بینی کنید و هدفمند باشید. نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا ببینید از چه چیزی می توانید برای کادربندی سوژه خود یا جذابیت بخشیدن به پیش زمینه استفاده کنید. نگران عکاسی از میان اشیاء بی جان مانند وسایل تزئینی روی میز، شیشه ها، گل ها، برگ ها و غیره نباشید. یکی دو تا عکس جذاب بیشتر از ۱۵ عکس کسل کننده ارزش دارد.
منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: