سرعت شاتر چیست قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

تمامی تصاویر بالا به سادگی با کنترل سرعت شاتر گرفته شده‎اند. به طور خلاصه، سرعت شاتر سریع حرکت را فریز می‎کند در حالی که سرعت شاتر طولانی یک افکت سرعت در زمان عکاسی از اجسام متحرک ایجاد می‎کند.
نحوه اندازه گیری سرعت شاتر
سرعت‎های شاتر زمانی که زیر یک ثانیه هستند معمولا در کسری از یک ثانیه محاسبه می‎شوند. به عنوان مثال 1/4به معنی یک چهارم یک ثانیه است، در حالی که 1/250 یعنی یک دویست و پنجاهم ثانیه (یا 4 میلی‎ثانیه) است.
اکثر دوربینهای DSLR مدرن و دوربین‎های میرورلس می‎توانند سرعت شاترهایی تا حداکثر 1/400 ام و سایر دوربین‎ها می‎توانند سرعت‎های سریعتر 1/8000ام یک ثانیه و سریعتر را داشته باشند. از طرف دیگر، طولانی‎ترین سرعت شاتر موجود در اکثر دوربین‎های DSLR یا دوربین‎های میرورلس معمولا 30 ثانیه است. اگر لازم است می‎توانید از یک سرعت شاتر طولانی‎تر با استفاده از کنترل از راه دورهای خارجی استفاده کنید.بهترین آتلیه تهران
سرعت شاتر و نوردهی
تاثیر مهم دیگر سرعت شاتر روی نوردهی است که به میزان روشنایی یک تصویر مرتبط است. اگر از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید، سنسور دوربین شما نور زیادی جمع‎آوری می‎کند و تصویر نهایی کاملا روشن خواهد بود. به دنبال استفاده از یک سرعت شاتر سریع، سنسور دوربین تنها با حجم کمی از نور نوردهی می‎شود و در نتیجه تصویر تاریک‎تری شکل می‎گیرد. عکاسی کودک
گرچه، سرعت شاتر تنها متغیری که روی میزان روشنایی یک تصویر تاثیر می‎گذارد نیست. دو عامل دیگر گشادگی دریچه دیافراگم و ایزو به همراه میزان روشنایی واقعی صحنه پیش روی شما است. بنابراین، زمانی که در مورد سرعت شاتر تصمیم می‎گیرید کمی انعطاف‎پذیری دارید ولی باید دیگر تنظیمات خود را با دقت انتخاب کنید.

سرعت شاتر می‎تواند ابزار حیاتی برای ثبت عکسی با میزان روشنایی صحیح محسوب شود. در یک روز آفتابی، ممکن است نیاز به استفاده از سرعت شاتر سریع باشد تا تصویر بیش از حد نوردهی نشود. اما اگر هوا تاریک یا نور محیط کم است، احتمالا باید از سرعت شاتر طولانی استفاده کرد تا جلوی ثبت تصویری که آن هم تاریک است گرفته شود. (در نتیجه احتمالا نیاز به سه پایه است چون عکاسی با دوربین روی دست موشن بلور ایجاد می‎کند) برای بسیاری از افراد، این قضیه دلیل اصلی تنظیم سرعت شاتر است یعنی کسب اطمینان از این که تصاویر به شکل مناسبی روشن هستند. با این حال، مشکل موشن بلور نیز بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود.
سرعتهای آهسته، سریع و طولانی شاتر
سرعت شاتر سریع معمولا عامل کافی برای فریز کردن حرکت است. اگر در حال عکاسی از پرندگان هستید، احتمالا نیاز به سرعت شاتر 1/1000 ثانیه یا سریع تر دارید. گرچه، هنگام عکاسی عمومی از اجسام با سرعت آهسته، ممکن است بتوانید بدون  ایجاد موشن بلور تصاویری با سرعت شاتر 1/200 ام، 1/100ام ثانیه یا حتی طولانی‎تر بگیرید.
سرعت‎های طولانی شاتر معمولا بالای یک ثانیه است یعنی تا حدی که نیاز به استفاده از سه پایه برای گرفتن تصاویر شارپ حس شود. از سرعت‎های شاتر طولانی برای سبک‎های خاصی از عکاسی در شب یا محیط کم نور یا برای ثبت عمدی حرکت استفاده خواهد شد. اگر زمان استفاده از سرعت‎های طولانی شاتر چیزی در صحنه شما حرکت کند، در عکس‎های نهایی بسیار محو ظاهر خواهد شد.





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: