سرعت شاتر چیست قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

یکی از ارکان اساسی عکاسی سرعت شاتر است، دوتای دیگر عبارتند از گشادگی دریچه دیافراگم و ایزو. سرعت شاتر مسئول دو ویژگی خاص است یعنی تغییر میزان روشنایی تصویر و ایجاد افکت‎های جالب و گیرا یا متوقف‎سازی فعالیت صحنه یا محو شدگی حرکت (موشن بلور). در این مطلب می‎خواهیم به زبان ساده سرعت شاتر را برای شما توضیح دهیم.عکاسی بارداری
شاتر دوربین چیست؟
دلیل وجود سرعت شاتر چیزی به اسم شاتر دوربین است که ساده بخواهیم بگوییم شاتر مانع جلوی سنسور دوربین است که تا زمانی که دوربین عمل نکند بسته باقی می‎ماند. زمان فعال شدن دوربین، شاتر باز می‎شود و به طور کامل سنسور دوربین را در معرض نوری قرار می‎دهد که از بین لنزها عبور می‎کند. پس از این که لنز نور را جمع‎آوری کرد، شاتر فورا بسته می‎شود تا دیگر نور به سنسور نرسد. دکمه‎ای که دوربین را به فعالیت وا می‎دارد شاتر یا دکمه شاتر نام دارد چون باعث باز و بسته شدن شاتر می‎شود.  سالن تولد کودک

سرعت شاتر چیست؟

سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین باز است و نور را به سنسور دوربین انتقال می‎دهد. الزاما، سرعت شاتر دوربین مدت زمانی است که دوربین صرف گرفتن یک عکس می‎کند. این قضیه روی کیفیت تصاویر چند تاثیر مهم خواهد داشت.
زمانی که سرعت شاتر دوربین طولانی است، مدت زمان ورود نور به سنسور دوربین زیادتر می‎شود. اولین تاثیر بارز سرعت شاتر محو شدن حرکت (موشن بلور) است. اگر سرعت شاتر طولانی است، اشیاء متحرک در تصویر در امتداد جهت حرکت محو به نظر خواهند رسید. از این افکت اغلب اوقات در تبلیغات ماشین و موتور سیکلت‎ها استفاده می‎شود، یعنی حوزه‎ای از عکاسی که در آن عامل سرعت و حرکت با محو کردن عمدی چرخ‎های متحرک به بیننده رسانده می‎شود.
از سرعت‎های آهسته شاتر برای عکاسی کهکشان راه شیری یا دیگر اجسام آسمانی در شب یا در یک محیط تاریک با یک سه پایه استفاده می‎شود. عکاسان منظره ممکن است عمدا از سرعت‎های طولانی شاتر برای ایجاد یک حس حرکت روی رودخانه‎ها و آبشارها استفاده کنند در حالی که هر چیز دیگر در تصویر را کاملا شارپ نگه دارند. 
از طرف دیگر، از سرعت شاتر همچنین می‎توان در جهت مخالف استفاده کرد یعنی فریز کردن حرکت. اگر از یک سرعت شاتر به ویژه سریع استفاده کنید، می‎توانید حرکت را حتی از اجسام سریعا متحرک حذف کنید، مانند پرندگان در حین پرواز یا ماشین‎هایی که به سرعت عبور می‎کنند. اگر از یک سرعت شاتر سریع در حین عکاسی از آب استفاده می‎کنید، هر قطره آب کاملا در هوا شارپ معلق خواهد بود که ممکن است حتی با چشم غیرمسلح ما دیده نشود.





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: