ایده های خلاقانه برای عکاسی قسمت سوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

7)    کارناوال‎ها
مراسم شادی و جشن و کارناوال‎ها همواره مفرح‎بخش هستند و برای عکاسان چالش‎برانگیز. به همین علت است که باید در مورد سرعت شاتر دوربین و ترکیب‎بندی عکس فکر کنید و در کنار آن تنظیمات ایزو را در نظر بگیرید.آتلیه بارداری با لباس
ایزو حساسیت سنسور دوربین به نور است. هرچه مقدار آن بیشتر باشد، دوربین شما در عکاسی در شب بهتر عمل خواهد کرد. ولی ایزوی بیشتر منجر به بروز «پارازیت» بیشتر خواهد شد که بر کیفیت عکس تاثیر می‎گذارد. عکاسی کودک
زمانی که اطراف شما حوادث زیادی در جریان است، ممکن است بخواهید بلندپروازنه عمل کنید ولی جلوی خودتان را بگیرید. به یاد داشته باشید زیبایی در سادگی نهفته است.

8)    حیوانات

تسلط لازم را زمانی که افراد سوژه شما هستند را پیدا کردید. حال زمان امتحان حیوانات به عنوان سوژه است.
اگر به دنبال ایده‎های جالب عکاسی هستید، عکاسی از حیوانات خانگی شروعی عالی است. عکس‎های کاندید، به ویژه از سوژه‎ای خنده‎دار، ایده‎آل محسوب می‎شوند. تلاش برای آموزش حیوانات که یک ژست خاصی بگیرند به همان میزان جالب است.
خود را در سطحی مشابه با سطح حیوان خانگی خود قرار دهید. سعی کنید چشمان او را در عکس ثبت کنید. چشم‎ها همیشه نقاط کانونی بی‎نظیری هم برای انسان‎ها و هم حیوانات فراهم می‎کنند.
بهترین عکس‎ها از دورترین یا نزدیک‎ترین زوایا گرفته می‎شوند. کاملا نزدیک شوید یا از حیوان خانگی خود زیاد دور شوید، نزدیک شدن باعث می‎شود به شکل غیرمعمولی با دنیای حیوانات آشنا شوید و دور بودن باعث می‎شود بیننده با طبیعت شاد و جالب حیوان خانگی آشنا شود و از سویی به عکس شما یک مفهوم و زمینه می‎بخشد.
9)    تارهای عنکبوت
عکاسی از تار عنکبوت یکی از سخت‎ترین چالش‎ها در عکاسی به شمار می‎رود. علت چیست؟ چون سعی دارید یک شی عملا بغرنج را در عکس خود ثبت کنید.
اغلب اوقات، ما با چشم غیرمسلح نمی‎توانیم تار عنکبوت را ببینیم، بنابراین دوربین چطور می‎‎تواند این کار را انجام دهد؟ علت آشکار آن وجود رطوبت در هوا است. یعنی صبح زود یا آخر شب زمانی که مه روی زمین می‎نشیند. به سمت تارهای عنکبوت آب اسپری نکنید، اجازه دهید طبیعت کار خود را انجام دهد.
باید عامل نور را در نظر بگیرید. برای روشن کردن سوژه منبع نور باید کجا قرار گیرد؟ نور آفتاب صبح عالی خواهد بود.
10) غروب و طلوع آفتاب
اگر سعی دارید در صبح و شب از تار عنکبوت عکس بگیرید، سوژه عالی دیگری در آسمان به اسم خورشید دیده می‎شود. آفتاب خیر‎ه‎کننده است و علاوه بر این رنگ‎های زیبایی از پرتوهای خود بر جا می‎گذارد که سراسر آسمان را می‎پوشانند، به ویژه در زمان غروب و طلوع. در حقیقت اگر سعی دارید انگیزه داشته باشید، به دنبال آن بگردید. عکاسی از خورشید چالش شما است. به مخاطبین خود نشان دهید که چقدر آسمان زیبا است. (فقط زمانی که آفتاب در آسمان قرار دارد دوربین خود را به سمت آن برای عکس گرفتن نگیرید!)
صبر داشته باشید. 20 تا 30 دقیقه پس از این که خورشید از سطح افق پایین می‎رود یک «غروب ثانویه» رخ می‎دهد و عکس‎های عالی می‎توان از آن گرفت.
از گرفتن عکس‎های بسیار زیاد نترسید. ممکن است از عکس پنجاهم بیشتر از همه راضی باشید و توانایی گرفتن این همه عکس یکی از بهترین امتیازهای عکاسی دیجیتال است.





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: