ایده های خلاقانه برای عکاسی قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

3)    خودتان
تمامی شکل‎های هنر منعکس‎کننده خالقین خود، مصرف‎کنندگان خود و تمدن خود هستند. در مورد پرتره‎های شخصی (سلف پرتره‎ها) نیز این قضیه صدق پیدا می‎کند. بنابراین به یکی از متداول‎ترین سوژه‎های عکاسی در زندگی مدرن امروزی یعنی سلفی می‎رسیم.
ممکن است از تصاویر سلفی متنفر باشید و فکر کنید برای نشان دادن خودتان نیاز به مهارت زیادی ندارید. اما عکاسان حرفه‎ای متعددی توانسته‎اند یک جنبه مخفی از خودشان را در تصاویر پرتره شخصی آشکار کنند. بهترین آتلیه نوزاد در تهران
چه حالتی به خودتان می‎گیرید؟ در پس‎زمینه چه چیزی قرار دارد؟ روی چه چیزی توجه دارید؟ زمانی که می‎خواهید از خودتان عکس‎های خلاقانه بگیرید باید به این سوالات پاسخ دهید. گرفتن یک عکس سلفی ممکن است ساده به نظر برسد ولی انتخاب‎های هنرمندانه زیادی باید داشته باشید.

گرفتن عکس سلفی علاوه بر این که تلاش‎های هنری شما را بیشتر می‎کند باعث می‎شود روی تایمر و حالت عکاسی سلفی دوربین خود تسلط پیدا کنید.

4)    کودکان خود شما
از خودتان یک سلف پرتره گرفتید و در نهایت از آن راضی هستید. چطور از این مهارت در عکاسی از سایر افراد استفاده می‎کنید؟ کودکان شما سوژه‎های عالی هستند. اگر بچه ندارید، از یکی از اقوام بخواهید اگر اشکالی ندارد از کودکان او عکس بگیرید. کودکان تفاوت‎های زیادی دارند که تنها در مورد سن نیست، بلکه همچنین از نظر خلق و خو و سطح انرژی با یکدیگر متفاوت هستند.
طبیعتا می‎خواهید زمانی که کودکانتان شاد هستند از آن‎ها عکس بگیرید. ولی تکلیف لحظات شخصی که آن‎ها مضطرب هستند، کتاب می‎خوانند یا به موسیقی گوش می‎دهند چه می‎شود؟ این لحظات، زمانی عالی برای تمرین عکاسی خلاقانه در منزل است. البته رضایت آن‎ها را جلب کنید. جدی می‎گوییم، این کار را انجام دهید.
5)    جمعیت
به عکاسی پرتره شخصی یا دو سه نفر تسلط پیدا کردید. حالا وقت این است که عکاسی از یک جمعیت را امتحان کنید.
انسان موجود آشفته‎ای است. حتی زمانی که در یک صف مستقیم قرار می‎گیرند بی‎قراری می‎کنند. جهت خود را ناگهان عوض می‎کنند، گفتگو با دیگری را شروع می‎کنند و اگر به آن‎ها گفته شود مراعات کنند، این کار را انجام نمی‎دهند.
به همین علت، زمان عکاسی از هر جمعیت انسانی تعداد ایده‎ها بی‎نهایت می‎شود. خود حرکت جمعیت را عکس بگیرید. تصویری جالبی از افراد در جمعیت پیدا کنید. چطور رفتار می‎کنند؟ چه چیزی باعث متمایز شدن بعضی از افراد می‎شود؟ چطور یک گروه بزرگ از افراد با یک نفر فرق دارند؟آتلیه کودک
شما از مردم در محل سکونت طبیعی آن‎ها عکس می‎گیرید یعنی زمانی که در کنار هم قرار دارند. یک چیز کاملا ویژه در این قضیه وجود دارد.
6)    خودرو‎های در حال حرکت
طرح رنگی در خودروها بسیار متنوع است و در آن‎ها خطوط جالب، انعکاس‎های زیبای نور، جزئیات بافت‎ها و عوامل متعدد دیگری دیده می‎شود که عکاسان عاشق آن هستند. ولی خودروهای در حال حرکت موضوعی کاملا متفاوت محسوب می‎شوند.
در نظر بگیرید که شتاب یک خودرو را چطور نشان می‎دهید. چطور آن را ثبت می‎کنید؟ به چه چیزی باید بیشتر از همه توجه کنید؟ آیا یک ترکیب‎بندی کاملا محو شده چیزی که سعی دارید به دست آورید را نشان می‎دهد؟ آیا قرار دادن تنها یک جنبه از عکس در فوکوس باعث می‎شود به سایر بخش‎ها «سرعت داده شود»؟
ثبت عکس از اشیاء در حالت حرکت باعث می‎شود نسبت به سرعت‎های شاتر دوربین تسلط پیدا کنید که مفید خواهد بود.





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: