ایده های خلاقانه برای عکاسی قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

فردی که تازه پا به دنیای عکاسی گذاشته است و تجهیزات ضروری را تهیه کرده است، به سختی می‎تواند ایده‎های خلاقانه‎ای برای عکاسی داشته باشد. باید از چه چیزی عکس گرفت؟ به نظر سوال ساده‎ای می‎آید ولی آگاهی از این که برای عکاسی باید دوربین یا گوشی‎ هوشمند خود را به سمت چه چیزی بگیرید واقعا سخت است.
در این مطلب قصد داریم برای عکاسی18 ایده خلاقانه را معرفی کنیم که به شما کمک کند مهارت های عکاسی خود را بهتر کنید. ایده‎هایی برای استفاده از اسباب‎بازی‎ها گرفته تا آسمان شب. تنها کاری که باید انجام دهید شروع به عکاسی است!
1)    یک مکعب روبیک

اجازه دهید با چیزی ساده شروع کنیم. بسیاری از ما یقینا در خانه خود یک مکعب روبیک داریم. کمد یا کشوی اسباب‎بازی‎های خود را نگاه کنید حتما یکی پیدا می‎شود. اگر نه، قیمت چندانی ندارند! آتلیه عکاسی بارداری

کلاس‎های هنر اغلب اوقات با کشیدن تصاویری از کره‎ها یا مکعب‎ها شروع می‎شود که روی آن‎ها یک یا دو منبع نوری، برای جلوه دادن بیشتر به تصویر، سایه‎هایی به وجود آورده‎اند. مکعب روبیک عکاسان را در موقعیت چالش‎برانگیز مشابهی قرار دهد، البته از طرفی توانایی دوربین در ثبت رنگ‎های بسیار روشن را نشان می‎دهد.
خطوط شکننده این مکعب شما را با مفهوم خطوط هدایتگر آشنا می‎کند که بعدا به درد می‎خورد.
2)    اشیاء بی‎جان (طبیعت خاموش)
زمانی که در عکاسی از یک سوژه به مهارت بالایی دست پیدا کردید، وقت آن است که چند سوژه را در قاب قرار دهید. بار دیگر می‎توانید از کلاس‎های هنری الهام بگیرید. طبیعت خاموش مجموعه‎ای از اشیاء بی‎جان است که معمولا در یک محیط با پس‎زمینه ساده قرار گرفته‎اند. میوه مثال خوبی است، ولی می‎توانید از کتاب‎ها، سخت‎افزار الکترونیکی قدیمی یا مجسمه‎ها استفاده کنید. برای نقاشان، چندین روز طول می‎کشد تا آن‎ها را روی بوم نقاشی خود به نمایش بگذارند. این کار برای عکاسان در عرض چند دقیقه انجام می‎شود.عکاسی نوزاد
شرایط نوردهی را تغییر دهید. یک لامپ را به سوژه نزدیک کنید، سایه‎ها را چطور تغییر می‎دهد؟ چه اشیائی روشن می‎شود و چه مواردی در تاریکی قرار می‎گیرند؟ سوژه با لامپ به عنوان بخشی از طبیعت خاموش چطور به نظر می‎رسد؟
فراتر از موضوع ترکیب‎بندی به موضوع نگاه کنید، کالاهایی که انتخاب کرده‎اید در مورد شما اطلاعات زیادی می‎دهند. علاقه عکاس معروف Paul Cézanne به عکاسی از جمجمه‎ها از علاقه او به موضوع مرگ و میر خبر می‎دهد. عکس‎های استیو مک‎کوری از مجسمه‎های شکسته نشان از جوامع از دست رفته دارد. میل شدید ون‎گوگ به گل آفتاب‎گردان شاید بهتر از هر چیزی در سریال Doctor Who توضیح داده شده است «به نظر من آن‎ها پیچیده هستند، همیشه جایی بین مرده و زنده قرار می‎گیرند. زمانی که به سمت خورشید می‎چرخند نیمه انسان هستند.»
شاید انتخاب جمجمه کمی ناخوشایند باشد ولی تصاویری که از حیات خاموش گرفته‎اید به بینندگان آن در مورد شما چه چیزهایی می‎گویند؟





:: برچسب‌ها: آتلیه کودک , عکاسی کودک , عکس کودک , آتلیه عکاسی کودک , بهترین آتلیه کودک, آتلیه کودک شهرک غرب ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: