آتلیه عکاسی قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

این روزها والدین به دنبال این هستند تا با انتخاب یک آتلیه تخصصی کودک، شرایط عکاسی اختصاصی و قابل قبولی را برای فرزند خود به وجود آورند تا از لحظات کودکی که هر لحظه در حال رشد است عکس‎هایی بگیرند و در آینده از دیدن آن‎ها لذت ببرند.
در عکاسی کودک رفتار عکاس تاثیر زیادی می‎گذارد. آتلیه‎ای موفق عمل می‎کند که افرادی را استخدام کند که به کودک امر و نهی نکنند و او را عصبانی نسازند. یک عکاس حرفه‎ای کودک از کوچکترین فرصت استفاده می‎کند و در حین ژست‎های طبیعی کودک از او عکس می‎گیرد و قطعا اگر تجهیزات مناسبی برای عکاسی و دکوراسیون مخصوص به آن فراهم شده است عکس بهتری گرفته می‎شود.سالن تولد کودک

کارکنان آتلیه همگی باید رفتاری خوش و صبوری از خود نشان دهند تا موقعیت‎های ناب عکاسی به وجود آید.

باید توجه داشت طبیعت کودکان باعث می‎شود عکس‎برداری در فضای باز را به فضای بسته آتلیه کودک ترجیح دهند. علت آن روشنایی فضا و نور محیط است. در نتیجه یک آتلیه کودک حرفه‎ای با فراهم‎سازی فضایی روشن و دلباز و نوردهی مناسب شرایط مناسبی را فراهم می‎کند.عکاسی کودک
از پیش‎نیازهای عکاسی کودک استفاده از اسباب‎بازی، عروسک یا بالشت‎هایی با طرح‎های متفاوت و نرم است و قرار دادن کودک در بین آن‎ها سوژه جالبی به وجود می‎آورد و یقینا یک آتلیه حرفه‎ای تمامی این نکات را مد نظر قرار می‎دهد.
در کنار مهارت عکاس در عکاسی و تجهیزات آتلیه در فراهم‎سازی پس‎زمینه، دکور و سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی باید به مرحله بعد از پردازش عکس هم اشاره کنیم که مهارت کارکنان یک آتلیه کودک خوب در کار با نرم‎افزارهای ویرایش عکس مانند فوتوشاپ است.
تخصص کار با فوتوشاپ یا سایر نرم‎افزارهای مربوطه باعث می‎شود عکس به یادماندنی‎تری از کودک شما ثبت شود. خلاقیت آتلیه کودک باعث می‎شود به عنوان مثال اگر کودک شما به آتش‎نشانی علاقه دارد علاوه بر این که به هنگام عکاسی لباس آتش‎نشان به تن او می‎کنند در مرحله ویرایش در کنار عکس لوازم ماشین آتش‎نشانی را نیز قرار می‎دهند تا عکس جذاب‎تری به وجود آید. علاوه بر این بعضی از ایده‎های عکاسی از کودک مسلتزم برخورداری از دانش بالایی از کار با نرم‎افزارهایی مانند فوتوشاپ است.
والدین پیش از مراجعه به آتلیه کودک باید چندین نکته را به خاطر بسپارند از جمله:
•    اگر کودک شما به لباس خاصی علاقه دارد حتما در زمان آمدن به آتلیه آن را به همراه خود داشته باشند.
•    برخی از کودکان وابستگی عاطفی خاصی نسبت به اسباب‎بازی‎های خود دارند و با دیدن آن‎ها به یک نوع حس امن عاطفی می‎رسند. سعی کنید در زمان مراجعه برای عکاسی آن‎ها را به همراه آورید تا کودک شما احساس امنیت بیشتری کند.
•    برای جلوگیری از خستگی کودک، حتما پیش از مراجعه حضوری تلفنی وقت بگیرید تا مجبور به معطل شدن به مدت طولانی در سالن انتظار نشوید.
یک آتلیه عکاسی کودک خوب شرایط لازم را دارد تا برای عکاسی از کودک شما با هماهنگی‎های قبلی در مراسم و جشن‎های شما شرکت کند و طراحی‎ها و دکوراسیون‎های مخصوصی را برای آن فراهم کند. خود محیط آتلیه انواع دکوراسیون‎های مختلف برای مناسبت‎های گوناگون مانند عید نوروز، تولد، جشن دندان، چهارشنبه سوری و حتی کریمس را دارد. شرایط نورپردازی و طراحی فضا به شکلی است که عکس‎ها با بهترین کیفیت ثبت شوند.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: