آتلیه عکاسی قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

اگر مطالب قبلی ما را دنبال کرده باشید به خوبی می‎دانید عکاسی کودک کار حساسی است. سوژه این حوزه از عکاسی موجودات دوست‎داشتنی هستند که به دلیل ذات پویایی که دارند اندکی گرفتن ژست‎های خاص یا ثابت نگه داشتن آن‎ها سخت می‎شود. یک عکاس کودک باید صبر، حوصله و مهارت بالایی داشته باشد.
به همین علت بسیاری از والدین دوست دارند در کنار عکس‎های شخصی خود در آلبوم‎، تصاویری حرفه‎ای از لحظات زندگی کودکان خود قرار دهند در نتیجه به دنبال یک آتلیه کودک خوب می‎گردند. اما واقعا یک آتلیه کودک خوب باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد؟ چه چیزی باعث متمایز کردن یک آتلیه کودک از یک آتلیه دیگر می‎شود؟ و عکاسان یک آتلیه عکاسی حرفه‎ای چه تفاوتی با سایرین دارند؟ عکاسی بارداری

ما در این مطلب قصد داریم ویژگی‎های یک آتلیه کودک را برای شما بیان کنیم.

یک آتلیه خوب عکاسان حرفه‎ای را استخدام می‎کند که در زمینه عکاسی کودک تبحر دارند. آن‎ها باید بتوانند با کودک ارتباط دوستانه‎ای برقرار کنند و در زمان مناسب عکس دلخواه خود را از بین شیطنت‎های کودکانه او ثبت کنند. علاوه بر این، هنر و دقت عکاس تنها عوامل تاثیرگذار در زیبایی عکس کودک نیستند بلکه عکاس کودک باید به دکوراسیون و طراحی‎های گرافیکی خاصی دسترسی داشته باشد و یک آتلیه کودک خوب تمامی این امکانات را در اختیار او قرار می‎دهد.
در چنین آتلیه‎ای دکوراسیون‎های گوناگون و مناسب عکاسی کودکان در هر سن و سالی طراحی شده است. کودکان در این محیط در زمینه‎های فانتزی، کارتونی مختلفی قرار می‎گیرند تا حال و هوای عکس جالب‎تر شود.  آتلیه عکاسی 
یک آتلیه کودک حرفه‎ای چند روز قبل از عکاسی با والدین در مورد علایق کودک و شخصیت‎های کارتونی او سوالاتی می‎پرسند تا بتوانند در عکس‎ها زمینه‎هایی متناسب با آن قرار دهند.
اغلب اوقات از خانواده‎ها خواسته می‎شود اگر کودک آن‎ها لباس یا عروسکی متناسب با فضای عکاسی دارد، در زمان حضور در آتلیه با خود به همراه آورند. مثلا اگر کودک به یک ابر قهرمان علاقه دارد ممکن است عروسک‎، لباس خاص یا لوازمی از او داشته باشد که عکاس بتواند از آن‎ها در عکس کودک خود استفاده کند.
فضای طراحی آتلیه کودک به نحوی است که شرایط عکاسی از کودک را فراهم کند. ارتباط خوب با کودک توسط عکاس باعث می‎شود چهره آن‎ها در عکس‎ها خندان باشد و این فضای صمیمی تجربه عکاسی را متفاوت می‎کند.
فضای دلگیر یک آتلیه معمولی باعث می‎شود کودک احساس دلگیری کند و تنش در او شکل گیرد. در نتیجه عکاس نتواند عکس‎های خوبی از او بگیرد.
تجهیزات حرفه‎ای از جمله دیگر الزامات یک آتلیه عکاس است. فضای آتلیه باید نوردهی مناسبی داشته باشد چون اگر میزان نور کم باشد کودک احتمالا دچار خواب‎آلودگی می‎شود. در نتیجه یک آتلیه حرفه‎ای با فراهم‎سازی منابع نور مصنوعی فضای آتلیه را از نظر نورپردازی برای عکاسی آماده می‎کند.
حساس بودن کودک باعث می‎شود نسبت به تفاوت‎های دمایی واکنش شدیدی از خود نشان دهد که این قضیه در عکاسی از کودکان با سن کم بیشتر دیده می‎شود. در نتیجه دمای داخلی آتلیه باید به نحوی تنظیم شود که کودک دچار بی‎قراری نشود و آتلیه به سیستم‎های گرمایشی و سرمایشی مناسب مجهز باشد.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: