تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

ما در مقالات قبلی به صورت کامل عکاسی صنعتی را برای شما توضیح دادیم. با این وجود بسیاری از افراد آن را با عکاسی تبلیغاتی اشتباه می‎گیرند.
هم عکاسی تبلیغاتی و هم صنعتی انواع تخصصی و مهمی از عکاسی هستند که باید به دست عکاسان با تجربه و ماهر انجام شوند. گرچه این دو تفاوت‎‏هایی با هم دارند. خیلی راحت امکان اشتباه گرفتن آن‎ها وجود دارد، چون هر دو به بازاریابی یک چیزی می‎پردازند ولی در واقع بسیار متفاوت با هم هستند.
در این مقاله با ما همراه باشید تا به تفاوت بین عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پی ببرید.
دقیقا چه تفاوتی بین عکاسی صنعتی و تبلیغاتی وجود دارد؟
عکاسی صنعتی چیست
عکاسی صنعتی، نوعی عکاسی است که به کالای خاصی که قصد فروش آن را دارید، توجه می‎کند. شما می‎توانید عکاسی صنعتی را شبیه به یک "تصویر استوک" بدانید که در زمان جستجو برای یک کالای خاص در محیط آنلاین دیده‎اید. هدف عکاسی صنعتی به سادگی به تصویر کشیدن ماهیت یک محصول به بهترین شکل ممکن است. مصرف‎ کننده محصولی که می‎خواهد بخرد را می‎شناسد، حال زمان آن فرا رسیده است که او قانع به خرید این محصول خاص شود و این کار توسط عکاسی صنعتی و نشان دادن جلوه‎های زیبای این محصول به او صورت می‎گیرد.سالن تولد کودک
عکاسی صنعتی بر جزئیات فنی سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمان‎ها، مواد غذایی و غیره توجه دارد. قصد اصلی آن نشان دادن واضح ویژگی‎های سوژه برای به نمایش گذاشتن نحوه استفاده از آن است.عکاسی نوزاد

هدف اول آن به نمایش گذاشتن سوژه در محیط آنلاین یا تبلغیات چاپی برای اهداف تجاری است. فروشندگان اغلب اوقات از تصاویر صنعتی به عنوان تکه‎های اطلاعاتی استفاده می‎کنند تا مشتریان بالقوه بابت آن راغب به خرید شوند. پس‎زمینه و نورپردازی باید خنثی باشد و نباید حواس بینندگان را از سوژه اصلی دور کند. در نتیجه، اکثر سایت‎های فروشگاهی آنلاین نیاز به پس‎زمینه‎هایی به رنگ سفید دارند.

نکات عکاسی صنعتی:
•    در عکاسی صنعتی، شما به بهترین تجهیزات ممکن نیاز دارید از جمله لنزهای زاویه باز، زوم مناسب، سه‎پایه، نورپردازی با کیفیت برای نشان دادن جزئیات و فیلترهای ضروری.
•    هم‎چنین ممکن است از یک برنامه دیجیتالی با کیفیت برای ویرایش عکس استفاده کنید تا هرگونه نقص احتمالی برطرف شود. در عکاسی صنعتی مهم است که به یاد داشته باشید همه چیز در مورد محصول است.
•    نورپردازی، پس زمینه و طراحی صحنه همه باید به شکلی صورت گیرد که توجه به محصول را افزایش دهد و حواس مشتری را از آن پرت نکند.
عکاسی تبلیغاتی چیست
عکاسی تبلیغاتی پر زرق و برق‎‌تر است. نوعی از عکاسی که البته خود زیرشاخه عکاسی صنعتی به شمار می‎رود و به احتمال زیاد در چندین صفحه از یک مجله شاهد استفاده از آن بوده‎اید. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی جنبه تبلیغاتی این نوع عکاسی به مراتب بیشتر است. در عکاسی صنعتی، شما در حال عکاسی یک محصول هستید و می‎گویید "بفرمایید!" اما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی، شما با آن‎که هنوز در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، ولی از تصویر خود برای بیان یک داستان استفاده می‎کنید تا خدمات یا کالای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. شما با گفتن چیزی که محصول به نمایش می‎گذارد انگیزه خرید را در افراد به وجود می‎آورید، تا این‎که محصول را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: