عکاسی با نوردهی طولانی قسمت سوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای استفاده از آزادکننده شاتر برای عکاسی با نوردهی طولانی دو دلیل وجود دارد:
•    استفاده از یک کنترل از راه دور به شما این اطمینان را می‎دهد که دوربین روی سه‎پایه بی‎حرکت می‎ایستد و حرکت نمی‎کند. (یا می‎توانید از قابلیت تایمر دوربین خود استفاده کنید)
•    شما قادر هستید با استفاده از حالت عکاسی بالب دوربین خود به سرعت شاتری طولانی‎تر از 30 ثانیه دست پیدا کنید.

نحوه عکاسی

حالا که با تجهیزات و مقدمات لازم آشنا شدید، وقت عکاسی است! این جا اوضاع جالب می‎شود. آتلیه نوزاد
همان‎طور که در مقدمه اشاره کردم، عکاسی با نوردهی طولانی در سناریوهای مختلف استفاده می‎شود. ما در این مطلب به استفاده از آن در عکاسی منظره نگاهی می‎اندازیم. اما امکان استفاده از این تکنیک در هر حوزه‎ای از عکاسی وجود دارد. عکاسی نوزاد
اگر چند وقتی است که عکاسی می‎کنید، باید از اهمیت پرسپکتیو و ترکیب‎بندی خوب عکس باخبر باشید. زمان عکاسی با نوردهی طولانی این قضیه مهم است، حتی با آن که بسیاری از افراد اهمیتی به آن نمی‎دهند چون آسمان یا آب به اندازه کافی جالب و جذاب هستند. اما لطفا اهمیت ترکیب‎بندی را فراموش نکنید چون پشیمان خواهید شد!
از خودتان یک سوال ساده بپرسید: از چه چیزی دارم عکس می‎گیرم؟ اگر آسمان، آب یا گل بخش جالب عکس شما است باید قسمت زیادی از قاب را به خود اختصاص دهند.
خوب است بگوییم که اگر خبری از ابر نیست، ممکن است نیاز به نوردهی طولانی نداشته باشید، مگر این که بخواهید از یک رودخانه یا آبشار عکس بگیرید.
فوکوس عالی
اولین کاری که پس از پیدا کردن ترکیب‎بندی انجام می‎دهیم قرار دادن تصویر در فوکوس است. زمان استفاده از یک فیلتر ND تیره مانند فیلتر 10 گامی، شما متوجه خواهید شد که فوق‎العاده تیره هستند. به سختی می‎توان از بین فیلتر چیزی دید و کار کردن سیستم فوکوس خودکار دوربین غیر ممکن است. این قضیه باعث می‎شود تصویر در فوکوس قرار نگیرد. زمانی عکس بگیرید که خورشید در حال طلوع یا غروب است.

قبل از قرار دادن فیلتر در جلوی دوربین، به حالت فوکوس دستی جابه‎جا شوید و از نمای زنده (Live View) برای فوکوس دستی استفاده کنید. اگر با استفاده از آن راحت نیستید می‎توانید از حالت فوکوس خودکار هم استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید قبل از گرفتن عکس به حالت دستی برگردید.
اگر این کار را فراموش کردید و دوربین زمان گرفتن عکس هم چنان از فوکوس خودکار استفاده می‎کند، متوجه خواهید شد که دوربین قادر به فوکوس نیست چون تمام چیزی که می‎تواند ببیند به رنگ تیره است. بنابراین مهم است به محض شروع عکاسی به حالت فوکوس دستی برگردید.
پیش از استفاده از فیلتر یک مرحله دیگر وجود دارد یعنی گرفتن یک عکس آزمایشی. با این کار مطمئن می‎شوید که عکس شارپ است و می‎دانید بدون فیلتر چه سرعت شاتری ایده‎آل است. زمان محاسبه سرعت شاتر با استفاده از فیلتر به یادآوردن این عدد مهم است.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: