راهنمای خرید دوربین قسمت سوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

لنزها
یک سنسور تنها زمانی خوب است که لنزهایی که جلوی آن قرار می دهید خوب باشند. من این گفته را از خودم ساختم ولی واقعیت دارد. هرچیزی برای رسیدن به سنسور باید از لنزها عبور کند.عکاسی کودک

اگر قصد خرید دوربین های اشاره کن و عکس بگیر را دارید، محدوده زوم (به میلی متر) را بین چندین دوربین با هم مقایسه کنید. بعضی از دوربین ها مانند Nikon Coolpix P610 هستند که محدوده های مضحکی را تحت پوشش قرار می دهند، دوربین مورد نظر از 24 تا 1,440 میلی متر زوم می کند. گرچه، گول اعداد بالا را نخورید چون ممکن است هرگز به این نوع محدوده زوم احتیاج نداشته باشید و دوربین دیگری می تواند ویژگی های دیگری داشته باشد که بیشتر به درد شما بخورد.
حواستان باشد دو نوع زوم داریم: اپتیکال و دیجیتال. زوم اپتیکال چیزی است که لنزهای واقعی قادر به انجام آن هستند ولی همتای دیجیتال آن ها تصویر را کراپ می کند و کیفیت تصویر به شکل قابل توجهی کم می شود.بهترین آتلیه بارداری تهران
بعضی از دوربین ها مانند Fujifilm X100T و Sony RX1 دوربین های با کیفیتی هستند که لنزهای 35 میلی متری دارند که همیشه به آن ها وصل است. عدم تغییر لنزها به معنای عدم زوم است. بعضی از افراد عاشق آن ها هستند، بعضی دیگر فکر میکنند این ایده احمقانه ای است. در پایان، همه چیز به سبک عکاسی و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
برای دوربین های DSLR، تنوع لنزها تقریبا بی انتها است. شرکت ها به اندازه کافی لنز می سازند، برندهای شخص ثالث فراوان هستند و شما حتی می تواند رابط هایی بخرید که تقریبا هرچیزی را به تقریبا هر چیز دیگر وصل می کنند. بسیاری از دوربین های DSLR در قالب کیت هایی عرضه می شوند که به بدنه دوربین و لنزها می خورند. معمولا لنزها کیفیت پایینی دارند ولی یقینا می توانند عکس های خوبی تولید کنند.
بعضی از لنزها گران قیمت و بزرگ هستند چون اجازه به ورود نور بیشتری می دهند و در شرایط نوری کم عملکرد بهتری دارند و در نتیجه تصاویر بسیار شارپ غیر تحریف شده ای تولید می کنند، آن ها فاصله کانونی زیادی دارند که به شما اجازه می دهد از فاصله دور از سوژه ها عکس بگیرید و براساس استانداردهای سختگیرانه یا هرگونه ترکیبی از این ویژگی ها ساخته می شوند.
برای دوربین های میرورلس در بخش لنزها تنوعی دیده نمی شود. برای رفع نیاز اکثر عکاسان تفریحی گزینه های به اندازه خوبی وجود دارد ولی عکاسان حرفه ای یا افرادی که می خواهند به حوزه های تخصصی مانند عکاسی ماکرو یا ورزشی توجه کنند، با گزینه های کمتری روبرو می شوند.
سایر مسائل
می دانم دوست داشتید مسائلی که تا الان اشاره شد تنها مواردی بودند که در هنگام خرید دوربین باید در نظر می گرفتید، ولی واقعا موارد متعدد بیشتری هم وجود دارند. با توجه به سطح بالایی از رقابت که بین شرکت ها وجود دارد، حتی دوربین های ساده دارند پیچیده تر می شوند. با توجه به این نکته، اگر دوربینی که به آن علاقه دارید را پیدا کردید، بررسی کنید آن مدل چند وقتی است که به بازار آمده است چون احتمالا شرکت مربوطه در حال عرضه یک مدل جدید از آن باشد.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: