راهنمای خرید دوربین قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

DSLRها، دوربین های زیبا و کلاسیک با انبوهی از دکمه ها و (گاهی اوقات) لنزهای بزرگ هستند. رده های پایین بازار دوربین های DSLR را دوربین هایی با کیفیت خوب می پوشاند و به کاربر اجازه می دهند بر تنظیمات متعددی کنترل داشته باشد. تنوعی از لنزها و فلاش های مختلف برای این دوربین ها به چشم می خورد و علاوه بر آن لوازم جانبی متنوعی برای آن ها وجود دارد که اجازه به انواع افکت های خلاقانه می دهند.عکاسی نوزاد

سنسور
سنسور قسمتی از دوربین است که جایگزین فیلم شده است. دلیلی که ما در این جا به آن اهمیت می دهیم این است که آن ها از نظر اندازه، دقت (مگاپیکسل ها) و حساسیت به نور متفاوت هستند.بهترین آتلیه بارداری
همان طور که احتمالا تا الان پی برده اید، سنسورهای بزرگ با دقت بالا که به نور حساس تر هستند قیمت بیشتری دارند. بزرگترین سنسورها در انواع دوربین هایی که ما در مورد آن ها صحبت می کنیم فول فریم نامیده می شوند و به اندازه یک نگاتیو (فیلم) 35 میلی متری هستند. اکثریت دوربین های بازار از سنسورهای مختلفی با اندازه های کوچکتر استفاده می کنند که معمولا ما اسم آن ها را فریم کراپ (DX برای نیکون و APS-C برای کانن) می نامیم. اندازه های دیگری هم وجود دارند ولی این دو سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند.
در حال حاضر شرکت های دوربین سازی بر سر دقت تصاویر با هم جنگ بی رحمانه ای دارند. با آن که دوربین معمولی تصاویری با دقت 16 تا 20 مگاپیکسل می گیرد، بعضی از مدل ها این مقدار را دو برابر می کنند.
تمام این اعداد مگاپیکسلی چه معنایی برای شما دارند؟ شما می توانید آن را همانند با یک گرین فیلم (film grain) یا دقت تلویزیون خود تصور کنید. اگر شما یک دوربین 36 مگاپیکسلی دارید، می توانید 3/2 تصویر گرفته شده با آن دوربین را کراب کنید و هم چنان یک تصویر 12 مگاپیکسلی داشته باشید. دقت  بالاتر = گرین ریزتر.
به نظر می رسد هرچه مگاپیکسل ها بیشتر باشد بهتر است، ولی الزاما به این صورت نیست. دوربین های با مگاپیکسل های کمتر اغلب اوقات نسبت به نور حساس تر بوده و در شرایط نوری کم عملکرد بهتری دارند. هم چنین، بین دقت و اندازه فایل ارتباط مستقیمی وجود دارد بنابراین سریع تر کارت های حافظه و هارد کامپیوتر شما پر خواهند شد. اغلب اوقات لنزها دوربین های فول فریم نیز حساس تر هستند.
ایزو (ISO)
این ویژگی به نظر آشنا می آید چون زمانی که یک دوربین نگاتیوی (اگر سن تان به اندازه کافی زیاد باشد) داشته اید یقینا از نگاتیوی با ایزو 400 استفاده می کردید. ایزو اندازه گیری حساسیت سنسور به نور است.
اگر می خواهید بدون استفاده از فلاش در شرایط نوری کم تصاویر خوبی بگیرید، باید به دنبال دوربین هایی بگردید که نه تنها در ایزو بالا (1600 یا بیشتر) عکس می گیرند بلکه این کار را در حین تولید عکس های قابل قبول انجام می دهند. دوربین های Fujifilm X-T1, Nikon D800, Canon 5D Mark 3 و Sony RX100 در این بخش امتیازهای بالایی می گیرند، ولی همین الان هشدار دهیم که بسیار گران قیمت هستند.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: