راهنمای خرید دوربین قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

تصمیم به خرید یک دوربین واقعی گرفته اید؟ شاید دوربین گوشی همراهتان دیگر جوابگوی نیازهایتان نیست، یا با یک سایت گردشگری آشنا شده اید که ادعا می کنند از کار روزمره خود بیرون آمده اند و حالا به سیاحت جهان می پردازند و با فروش عکس هایی که در این بین می گیرند، کسب درآمد دارند.
به هرحال، تصمیم گرفته شده است و حال زمان این است که به مرحله بعدی بروید و بررسی کنید برای این ماجراجویی جدید خود به چه تجهیزانی نیاز دارید.
بازار دوربین های عکاسی انواع گزینه ها را در خود دارد که همه در مورد تعداد مگاپیکسل های این دوربین و سرعت شاتر دوربین دیگر صحبت می کنند، ولی بدون کمی تجربه فنی، چطور متوجه می شوید باید از کجا شروع کنید؟ واقعا دوربینی وجود ندارد که برای رفع تمامی نیازهای خود از آن بتوانیم استفاده کنیم.
ما در این مقاله قصد داریم به یک سری نکته نگاهی بیاندازیم که در زمان جستجو در بازار دوربین و تجهیزات عکاسی و تصمیم به خرید آن ها، باید در نظر بگیرید. ما به ویژگی های اصلی اکثر دوربین ها توجه می کنیم و این که چطور بر روی تصمیم شما تاثیر می گذارند.
قیمت
درست است، خرید دوربین هزینه بر و گاهی اوقات مقدار آن بسیار زیاد است. توجه به قیمت مکان شروعی منطقی به شمار می رود، مگر این که اصلا مشکلی نباشد و در نتیجه می توانید از سری دوربین لایکا M چند دوربینی سفارش دهید، یکی برای خودتان و یکی هم برای ما!
زمانی که بودجه محدودی دارید، ساده ترین راه مشخص سازی یک محدوده قیمتی است. اگر فکر می کنید زیر 1000 دلار می خواهید هزینه کنید، احتمالا با انبوهی از گزینه های مختلف روبرو می شوید ولی اگر تصمیم بگیرید در محدوده 800 تا 1000 دلار هزینه کنید، گزینه ها قابل مدیریت تر خواهند بود و می توانید آن ها را به راحتی با هم مقایسه کنید.  آتلیه کودک
در حال این که می خواهید بودجه خرید دوربین خود را تنظیم کنید، به یاد داشته باشید به چه لوازم جانبی دیگری ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید بخرید. تمام بودجه خود را صرف خود دوربین بدون خرید چند لنز اضافه نکنید. آیا می خواهید یک سه پایه، فلاش خارجی یا حتی چند باتری و کارت حافظه اضافه هم بخرید یا نه؟

انواع دوربین ها

به طور کلی، دوربین ها در دسته های اشاره کن و عکس بگیر، میرورلس (بدون آینه) و DSLRها (تک لنزی بازتابی) قرار می گیرند ولی به یاد داشته باشید که بین این ها خطوط مرزی می تواند بسیار باریک و کم رنگ باشد.آتلیه بارداری شرق تهران
دوربین های اشاره کن و عکس بگیرد اکثرا جمع و جور و ساده هستند. ویژگی ثابت آن ها این است که لنزها داخلی و غیر قابل تعویض هستند ولی معمولا محدوده زوم وسیعی را تحت پوشش قرار می دهند. از نظر کیفی آن ها از ارزان قیمت با کیفیت نه چندان جالب هستند تا دوربین هایی با کیفیت دوست داشتنی مانند دوربین Canon G1.
دوربین های میرورلس در بازار غوغا می کنند و اکثر آن ها لنزهای قابل تعویض مانند دوربین های بزرگ DSLR، ولی در یک اندازه کوچکتر، دارند. آن ها از نظر کیفیت و تنوع عالی هستند. بعضی از آن ها مانند دوربین Olympus OM-D فوق العاده با کلاس هستند و بعضی دیگر مانند دوربین Sony A7S عکس هایی با دقت بالا تحویل تان می دهند.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: