انواع عکاسی مقاله چهارم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

15) عکاسی شهری
عکاسی شهری به دنبال نه تنها ثبت عکس از افراد بلکه از اجسام و حوزه شهری است. عکاسی شهری تنها ترسیم بصری یک ایده نیست بلکه "لحظه قطعی" را ثبت می‎کند و به عبارتی تفسیری برای زندگی معاصر در یک فضای اکولوژیک به شمار می‎رود. این قضیه به خصوص از این نظر مهم است که امروزه بیش از 50 درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می‎کنند. اصطلاحات عکاسی خیابانی و شهری گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‎شوند ولی هر دو اشاره به ثبت حوزه‎های شهری و افرادی دارند که در آن جا می‎گیرند. عکاسی بارداری آتلیه بارداری

16) عکاسی هنری

این نوع عکاسی در قالب یک هنر زیبا انجام می‎شود و علت آن بیان دیدگاه‎ها و عواطف هنرمند و به اشتراک‎گذاری آن با سایرین است. این نوع عکاسی در مورد ثبت چیزی که دوربین می‎بیند نیست، بلکه در مورد چیزی است که هنرمند می‎بیند. بنابراین در عکاسی هنری، هنرمند از دوربین به عنوان یک ابزار بیشتر برای ایجاد یک کار هنری استفاده می‎کند. دوربین برای ثبت یک اثر هنری استفاده می‎شود که رویای هنرمند را نشان می‎دهد و آن رویا را به بیان می‎کند تا این‎که سوژه را در پیش لنز به صورت مستند ثبت کند. این نوع عکاسی، عکاسی هنر زیبا نیز نامیده می‎شود.
17) عکاسی ماکرو
عکاسی ماکرو هنر تصاویری از نمای نزدیک است که جزئیاتی را آشکار می‎کند که امکان دیدن آن‎ها با چشم غیرمسلح وجود ندارد. به عنوان مثال، با آن‎که ما می‎توانیم یک مگس را روی دیوار ببینیم، ولی چشم ما مجهز به دیدن جزئیات ظریف موهای روی صورت آن نیست. این‎جاست که عکاسی ماکرو خودنمایی می‎کند. این نوع عکاسی ماکروگرافی یا فوتو ماکروگرافی نیز نامیده می‎شود.
18) عکاسی اصلی (Principal photography)
Principal photography مرحله‎ای از تولید فیلم است که در آن فیلم فیلم‎برداری می‎شود و بازیگران سر صحنه هستند و دوربین در حال حرکت، مرحله‎ای که با مراحل پیش از تولید و قبل از تولید فرق دارد. عکاسی اصلی تقریبا همیشه هزینه‎برترین مرحله از تولید فیلم به علت حقوق بازیگر، کارگردان و عوامل سر صحنه و هم‎چنین هزینه‎های وسایل جانبی، برداشت‎های خاص و جلوه‎های ویژه سر صحنه است.
19) عکاسی مادون قرمز
چشم انسان قادر به دیدن نور مادون قرمز نیست، بنابراین عکاسی مادون قرمز در واقع روشی برای نشان دادن چیزی به مخاطب شما است که امکان دیدن آن با چشم‎های انسان وجود ندارد. عکاسی مادون قرمز شامل ثبت نور نامرئی به منظور ایجاد تصاویر غیر دنیوی می‎شود که می‎تواند به تصاویر شما حیات تازه‎ای ببخشد. این نوع عکاسی، عکاسی IR نیز نامیده می‎شود.
20) عکاسی سیاه و سفید
تصاویر سیاه و سفید معمولا تصاویر سیاه و سفید با سطح درخشانی از کنتراست نیستند. آن‎ها به یک شکل پیوسته سیاه و سفید را ترکیب می‎کنند تا طیفی از سایه‎های خاکستری شکل گیرد. کلید موفقیت عکاسی سیاه و سفید یادگیری دنیا با دید تک رنگ (سیاه و سفید) است. مهم است درک کنیم که تمامی سوژه‎ها مناسب این نوع عکاسی نیستند. انواع مختلفی از تصاویر وجود دارند که برای تاثیرگذاری به رنگ توجه دارند.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: