انواع عکاسی مقاله اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

انواع عکاسی
عکاسی به یک فرد اجازه می‎دهد جهان اطراف خود را با فشار دادن دکمه شاتر دوربین ثبت کند. از دیدگاه علمی، عکاسی ثبن نور به صورت الکترونیکی یا شیمیایی است.
عکاسی تنها راه ثبت یک خاطره در یک زمان گذرا است. شاید ما به این دلیل به آن علاقه زیادی داریم که حداقل برای یک مرتبه زمان را تحت کنترل خود می‎گیریم. زمانی که ما دکمه شاتر را فشار می‎دهیم زمان متوقف می‎شود و به ما اجازه می‎دهد در لحظه غوطه‎ور شویم و از تمامی جزئیات آن لذت ببریم.آتلیه نوزاد
در این مطلب انواع مختلف عکاسی را با هم بررسی می‎کنیم.  عکاسی نوزاد

1) عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی به خاطر خلق آثار هنری یا بررسی مستقیم فرصت‎هایی است که عکاس به صورت تصادفی در مکان‎های عمومی با آن‎ها روبرو می‎شود. به عبارت دیگر، عکاسی خیابانی به معنای مستندسازی زندگی روزمره و جامعه است. مهم‎ترین نکته عکاسی خیابانی ثبت عواطف، انسانیت و روح انسانی است.
عکاسی خیابانی هنر ثبت زندگی، فرهنگ و انسانیت به شیوه‎ای منصفانه و بی‎ریا است. نوعی هیجان‎انگیز از عکاسی چون درصد کمی از عکاسان ظاهرا به صورت طبیعی به سمت آن کشیده می‎شوند.
2) عکاسی در شب
عکاسی در شب اشاره به عکس‎هایی دارد که از محیط بیرون در بازه زمانی بین غروب و طلوع خورشید گرفته می‎شود. عکاسی در شب جذابیت خاص خودش را دارد. یک نوع هیجان خاصی در مورد نوری که از پنجره‎های دفتر کار در طول شب ساطع می‎شود، وجود دارد. یعنی با یک شکل مدرن از آسمان‎های پرستاره روبرو می‎شویم. چه چراغ‎های خیابان باشد چه چراغی که در جلوی در خانه شما روشن می‎شود، همگی چالشی را به وجود می‎آورند که ثبت حال و هوای شب به میزان قدرت دوربین دیجیتال شما در عکاسی در شب و چند تکنیک ساده بستگی دارد.
عکاسی در شب به نسبت عکاسی در روز کاملا متفاوت است. شما باید بعضی از تنظیماتی که در روز استفاده می‎شوند را عوض کنید چون نور خورشیدی دیگر به چشم نمی‎خورد.
3) عکاسی خبری
عکاسی خبری فرآیند داستان گویی با استفاده از  رسانه عکاسی به عنوان وسیله اصلی داستان‎گویی‎تان است. در حالی‎که یک روزنامه‎نگار از قلم و کاغذ خود برای داستان‎گویی استفاده می‎کند، یک عکاس خبری از دوربین خود برای ثبت نمایش تصویری یک داستان استفاده خواهد کرد.
اکثر ما با جمله "یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد" آشنا هستیم. این جمله بهتر از هر چیزی ارزش عکاسی خبری را بیان می‎کند. نشریه‎های خبری پول خوبی به عکاسان خبری می‎پردازند که می‎توانند دراماتیک‎ترین تصاویر را ثبت کننند.
4) عکاسی نجومی
شما ممکن است تصاویر زیبایی از اجسام آسمانی دیده باشید که صفحات مختلف مجلات نجوم را پر می‎کنند. شاید در فکر این باشید که آیا شما نیز می‎توانید از آسمان در دل شب عکس بگیرید. جواب یقینا "بله" است.
در حقیقت، حرکت از سمت عکاسی معمولی به سمت عکاسی نجومی نسبتا ساده است. عکاسی نجومی یک نوع تخصصی از عکاسی برای ثبت تصاویری از اجسام آسمانی، وقایع آسمانی و وسیعت گسترده‎ای از آسمان شب است.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: