عکاسی از اجسام بی جان می تواند این سه چیز را به شما آموزش دهد- قسمت دوم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

نورپردازی
کار با اشیاء بی جان فرصتی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد نورپردازی است. با وجود افراد، حیوانات و چیزهای دیگری که حرکت می کنند، ایجاد ثبات و سازگاری در نورپردازی می تواند سخت باشد. عکاسی منظره و معماری ممکن است نیاز به نورپردازی پیچیده تری داشته باشند.

اگر در عکاسی تازه کار هستید، شروع کار با یک چیدمان نور ساده می تواند خوب باشد. مثلا پنجره آشپزخانه، اگر اشیاء شما روی میز آشپزخانه هستند. شروع به گرفتن مجموعه عکس های خود کنید و سپس درب آشپزخانه را باز کنید تا اجازه دهید نور از جهت دیگری وارد شود. عکس های خود را با هم مقایسه کنید و تغییراتی که اضافه کردن نور بیشتر در تصاویر شما ایجاد می کند را مشاهده کنید. آتلیه عکاسی
استفاده از یک منبع نور مصنوعی، امکان کنترل بیشتری به شما می دهد. از یک لامپ یا چراغ قوه استفاده کنید. برخلاف استفاده از فلاش دوربین، اینها به شما اجازه می دهند تا اثر نور را ببینید. موقعیت نورها را تغییر دهید. آنها را بالاتر ببرید یا پایین تر بیاورید. دورتر کردن آنها مقدار نور روی اشیاء شما را کاهش خواهد داد.
استفاده از رفلکتور ها در عکاسی از اشیاء بی جان می تواند خوب باشد. حتی یک ورقه کاغذ چاپ A4 سفید هم می تواند رفلکتور موثری باشد. سطوح بازتابنده (رفلکتور) مختلف با اندازه های مختلف را امتحان کرده و تفاوتی که آنها بر روی صحنه شما دارند را بررسی کنید. آتلیه نوزاد
به جهت نور و سایه ها نگاه کنید. زمانی که شما بیش از یک منبع نور دارید، آنها چطور بر یکدیگر اثر می گذارند؟
با امتحان کردن منابع نور و چیدمان های مختلف، دید بهتری برای تشخیص و درک نور در موقعیت های دیگری که عکس می گیرید، به دست خواهید آورد. این کار می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه موقع باید یک منبع نور یا رفلکتور دیگر اضافه کنید.
۳
صرف وقت

برپا کردن چیدمان یک جلسه عکاسی از اجسام بی جان در جایی که می توانید چند روز یا چند هفته آن را رها کنید، مزایای خودش را دارد. مردم اغلب عجله دارند که یک عکس بگیرند و بروند. وقت بگذارید، و مانند یک نقاش به آرامی کار کنید. هیچ عجله ای نیست.
[عکاسی از اجسام بی جان]

این که بتوانید چیدمان اشیاء بی جان خود را رها کنید و دوباره نزد آن بازگردید، به شما اجازه می دهد تا روز بعد یا هفته بعد آن را با نگاه تازه ای ببینید.

شاید رابطه بین المان ها را طور دیگری ببینید. اگر از نور طبیعی استفاده می کنید، نورپردازی از صبح تا بعد از ظهر تغییر می کند. ممکن است بخواهید شیء دیگری را به صحنه اضافه کنید که واقعا عکس را عالی می کند. ایده هایی به ذهنتان خطور خواهد کرد که در ابتدا به آنها فکر نکرده بودید.

تغییر فاصله کانونی لنز نیز برای آزمایش خوب است. مقایسه کنید که وقتی اشیاء را با لنزهای متفاوت می بینید، چگونه با یکدیگر و با پس زمینه ارتباط برقرار می کنند.
[عکاسی از اجسام بی جان]

با برپا کردن چیدمان در فضای باز، می توانید در اوقات مختلف شبانه روز عکس بگیرید تا اثرات نورهای مختلف را ببینید. آیا نور ماه جالب ترین نورپردازی را برای ترکیب بندی شما ارائه می کند؟ یا نور اول صبح بهتر است؟
ن
نتیجه گیری

جایی را برای خودتان پیدا کنید. برخی از زیباترین وسائل خود را کنار هم جمع کنید. برای جابجا کردن آنها و تغییر نورپردازی وقت بگذارید. در مورد چگونگی ارتباط اشیاء با یکدیگر فکر کنید. به نتایج مختلفی که با تغییر نورپردازی به دست می آورید فکر کنید. اگر یک روز عکسی که گرفتید را دوست نداشتید، یک روز دیگر برگردید و چند عکس دیگر بگیرید.

لطفا عکس هایی که از اجسام بی جان گرفته اید را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)

منبع:

لنزک





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: