ادیت حرفه ای در لایت روم موبایل ها- قسمت اول
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

تا به حال چندبار با ادیتور و لایت روم موبایلتان کار کرده اید ؟
آیا میدانستید لایت روم موبایل هم می تواند در حد سیستم پیشرفته کامپیوتر راضی کننده عمل کند ؟عکاسی نوزاد
حقیقت این است که اغلب ما از سر کنجکاوی سری به لایت روم موبایلمان زده ایم ولی تحت تاثیر پیچیدگی ظاهری منوی آن ، سریعا صحنه را ترک کردیم .
در اینکه عکاسی در استودیو با پیشرفته ترین تجهیزات نتیجه بهتری دارد شکی نیست ؛ اما آیا شما همیشه به استودیو دسترسی دارید ؟
آتلیه بارداری با لباس

لایت روم موبایل ها ، یک استودیوی حرفه ای کوچک و قابل حمل است که در یک دستگاه ۲۰۰ گرمی تعبیه شده و همیشه همراه شماست .

فاصله شما با یادگیری زیر و بم این استودیوی کوچک به کوتاهی مطالعه این مقاله است . کار با لایت روم های حرفه ای مثل فتوشاپ ، همیشه پر زحمت و زمان بر بوده اما در مقابل ، لایت روم های موبایل ها تا دلتان بخواهد کم زحمت و سرعتی عمل می کنند .
در ادامه کشف خواهید کرد که ده ابزار لایت روم موبایل ، برای تصاویر پرتره غوغا می کند . وارد Adobe Lightroom Mobile شوید :
۱٫ ابزار exposure در لایت روم موبایل
تصاویر بیش از حد روشن یا تیره ، دغدغه همیشگی عکاسان موبایلی است . البته از حق هم نگذریم ، انتظار ثبت تصاویر بی نقص از یک موبایل کمی بلندپروازی است ضمن اینکه وجود ایرادات نورپردازی حتی در یک دوربین حرفه ای چندین میلیونی نیز اجتناب ناپذیر است.
Lightroom Mobile ، ابزار Exposure tool برای کاربران موبایلی خود تدارک دیده تا از شر تیرگی و روشنی بیش از حد تصاویر خلاص شوید .کافیست کمی نوردهی تصاویر تیره را بالا ببرید تا در کمتر از چند ثانیه از شر مزاحم های تیره تصویرتان راحت شوید.
تیرگی و روشنی بیش از حد تصاویر ، گاها جزییات تصویر شما را تحت تاثیر قرار می دهند که در این بین ابزار Exposure tool هیچ رد و نشانی از آن باقی نخواهد گذاشت .
۲٫ ابزار کنتراست
قبل از اینکه با این ابزار آشنا شوید لازم است مفهوم عملکرد کنتراست را بدانید ؛ کنتراست به معنای اختلاف بین نقاط تیره و روشن تصویر است .
استفاده از کنتراست گاهی بر مبنای سلیقه ای و گاهی به دلایل حره ای انجام می شود .
ممکن است دلتان بخوهد بخواد اختلافات رنگی تصویرتان جلب توجه بیشتری داشته باشد ، اینجاست که این ابزار به کمکتان می آید .
همانطور که گفتیم کاربرد این ابزار تنها به همین جا ختم نمی شود و شما می توانید برای تجزیه رنگ های بخشی از تصویر که در ظاهر مخلوط شده و مرزبندی را زیر پا گذاشته است ، کنتراست را کمی کاهش دهید .
۳٫ ابزار shadows

ساز و کار لایت روم ها بر این مبنا طراحی شده اند که جزییات گسترده تری از تصویر شما را حفظ کرده و به نمایش بگذارند. ابزار shadow نیز در همین راستا فعالیت می کند و با دستکاری سایه ها ،وضوح قابل قبولی از جزییات را به ارمغان می آورند.
اگر سوژه اصلی عکس شما به صورت تیره و تار ثبت شده ، با کاهش سایه ، گرد شفافیت را به تصاویرتان ببخشید .

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: