چگونه سبک عکاسی تبلیغاتی منحصربفرد داشته باشیم ؟
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

آیا به عکاسی تبلیغاتی علاقه دارید و می خواهید سبک منحصر بفردی را ابداع کنید ؟ برای شروع این سبک از عکاسی سردرگم هستید ؟
شروع این سبک بسیار ساده تر از آن است که تصور می کنید .عکاسی نوزاد
هرگز خود را محدود به رویای یک استودیو عکاسی حرفه ای با تجهیزات بی نقص ننمایید ؛ تبحر در عکاسی در سیطره تجهیزات استودیویی نیست بلکه فعل و انفعالاتی است که در ابتدا ذهن شما رخ می دهد . قبل از اینکه به واسطه یک دوربین حرفه ای صفت عکاس حرفه ای به شما تعلق بگیرد ، به ایده پردازی و ذهنیت عکاسی تان لقب عکاس اعطا می شود . آتلیه بارداری

اگر ایده آل گرا باشید ، متاسفانه تا حد زیادی مسیر پیشرفت خود را مسدود کرده اید پس اگر قرار است هر سبک از عکاسی را شروع کنید ، به ذهن خلاق خود تکیه کنید نه به تجهیزات .

برای شروع عکاسی تبلیغاتی داشتن یک میز، تجهیزات نورپردازی معمولی و اسپیدلایت ، کفایت می کند . اگر فلاش‌های بسیار بزرگ و گرانقیمت استودیویی ندارید دلیلی بر ناتوانی تان در این سبک از عکاسی نیست ، هرچند عکاسی تبلیغاتی نسبتا تجهیزات بیشتری نیاز دارد اما برای شروع این مسیر سه مورد یاد شده کفایت می کند . بهتر است بدانید اسپیدلایت‌های نسبتا ارزانی وجود دارند که تا حد زیادی می‌توانند در گرفتن تصاویر خوب در فضای محدود ، به شما کمک کنند. اگر مزایای فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت را بدانید ، قطعا از خرید آن غفلت نمی کنید .
چرا فلاش‌های اکسترنال اسپیدلایت ؟

    خوش قیمت برای جایگزینی مجدد
    سایز مناسب برای نگهداری در خانه
    سایز مناسب برای حمل و نقل
    سهولت در جایگذاری حتی در جاهای بسیار عجیب
    پشتیبانی ار دیافراگم f/13
    کلکسیون لوازم جانبی خوش قیمت
سوژه های کوچک، عکس های بزرگ
به صورت ناخودآگاه وقتی به عکاسی تبلیغاتی یا تجاری فکر می‌کنیم، تصور دیوار های سفید بلند که مجهز به آخرین تکنولوژی های دنیاست در ذهنمان قوت میگیرد ! اما زمان آن فرا رسیده که ذهنیتتان را اصلاح کنید . فضای به کوچکی و سادگی منزل هم برای شروع عکاسی تجاری کفایت می کند .
تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تجاری-تبلیغاتی چنان ساده است که با مراجعه به یک فروشگاه نوشت افزار ( لوازم التحریر) می توانید آن را تهیه کنید
     کاغذ رسم ( یک رول)
    تعدادی بوم ارزان قیمت در چند سایز
    اسپیدلایت
    تریگر
    سافت باک باریک
    پاسه نگهداری
    مقوای رنگی برای ایجاد پس زمینه رنگی
    فوم سفید به عنوان رفلکتور
    گیره نگهدارنده صفحات
    یک میز
    رفلکتور
    یخ مصنوعی
    نخ ماهیگیری نامریی برای معلق‌ سازی برخی اجسام
میز های تاشو در دو یا ۳ سایز بهترین انتخاب برای شروع عکاسی تبلیغاتی در منزل هستند چرا که فضای منزل شما را اشغال نمی کنند و در صورتی که بخواهید خارج از فضای منزل به عکاسی بپردازید ، حمل آن با اتومبیل بسیار ساده است .
از یک چراغ مطالعه هم برای ایجاد سایه های غلیظ یا افکت های نوری روی این میز می توان استفاده نمود .
بهتر است پشت میز و دیوار فضای کمی خالی بگذارید تا اگر نیاز به اضافه کردن نور دیگری بود ، به سهولت انجام شود . برای شروع ، یک نور کافیست . در صورت لزوم این مقدار را افزایش دهید .
توصیه می کنم قبل از شروع پروسه عکاسی ، یک ایده خوب و همه جانبه را در ذهن داشته باشید تا برای پیاده سازی آن قدم به قدم پیشروی کنید . اگر شروع عکاسی تان بدون هیچ تصوری از ایده نهایی باشد ، علاوه بر اینکه طی مدت زمان نسبتا بیشتری به نتیجه مطلوب می رسید ، نتیجه نهایی چندان دلچسب هم نخواهد بود .
بعد از پر و بال دادن بع ایده ذهنی ، قدم به قدم و بدون عجله کار را آغاز کنید ؛ می توانید با اضافه کردن نور ایده یابی خود را آغاز کنید . پس از هربار اضافه کردن نور ، نتیجه را بررسی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید .
بعنوان مثال تصویر بالا در نظر بگیرید . برای ایجاد تصویری مشابه نمونه بالا ، از یک صفحه روی اسپیدلایت برای کنترل و هدایت نور استفاده شده است .
زمینه سیاه رنگ هم می تواند میز یا مقوای مشکی باشد . با استفاده از یک اسپیدلایت دوبرابر پخش نور بیشتری داریم . اول به کمک چتر ، سپس از طریق پخش کننده ساخته شده از بوم ها .
برای عکاسی تبلیغاتی از شیشه عطر ، آن را روی میز با زمینه مشکی قرار دادیم و اینبار بر خلاف نمونه قبل ، از دو اسپیدلایت و چند بازتابنده کارت سفید به صورت مجزا استفاده نمودیم . حتما می پرسید چرا چنین تفاوتی برای این شیشه عطر قائل شدیم ؟
از آنجا که با یک جسم شیشه ای مواجهیم که با انعکاس نور جلوه جذاب تر و منحصر بفرد تری را به خود میگیرد و در عین حال انعکاس ها طبیعی تر و عادی تر می باشند .
اگر بخواهید از زمینه سفید استفاده کنید از اسپیدلایت برای روشن کردن آن کمک بگیرید و میز با زمینه مشکی هم نقش تاثیرگذاری برای ایجاد تضاد بین این دو ایفا می کند.
در نهایت ، پس از اضافه کردن رنگ با فرم aftershave عکس شما حاضر و آماده است . نور اصلی را یک اسپیدلایت در سمت راست کادر تشکیل می دهد ، که سطح آن یک صفحه قرار دارد تا نور را به صورت پرسپکس منعکس کرده و نور ضعیفی  را بر روی بطری نمایان کند، این نور همان نور جنجالی  ماست.
در حالیکه دو سافت باکس مشاهده می‌کنید، فقط یکی از آنها برای این عکس کاربرد دارد . سافت باکسی که استفاده شده ، نور فوقانی در سافت باکس ۲۰×۲۰ سانتی‌متر است که یک اسپیدلایت را می تواند نگه دارد. اگر میخواهید به میدان عمق دهید ، از یک لنز ماکرو استفاده کنید  چراکه نور را به خوبی به نمایش می گذارد .
به تصویر بالا می توان لقب یک تصویر خوب را اعطا کرد . عکاسی از بطری شولر، کمی صبر و آزمون و خطا نیاز دارد . زمینه استفاده شده در این تصویر صورتی ملایم اما بسیار براق است .
تصویر تبلیغاتی بالا در نظر بگیرید . یخ های این تصویر یخ های مصنوعی هستند که درون لیوان قرار دارند ؛ قطرات آب روی شیشه نوشابه همه به وسیله افشانه روی سطح بطری پخش شده اند . این نوع عکس احتیاجی به استفاده از گلیسیرین ندارد به شرطی که نورپردازی و جایگذاری ، کمی صبر و خلاقیت به خرج دهید . همانطور که می دانید این ترفند برای خنک جلوه دادن تصویر است .
در نوردهی این تصیویر از ۲ سافت باکس استفاده شده که وسواس بسیار تک به تک در لوکیشن های مختلف تست شده است . هرجا که انعکاس رضایت بخش ایجاد شد ، کار را فیکس می کنیم . انعکاس استفاده شده در این عکس یکی در جهت برجسته سازی و دیگری به بطری نفوذ کرده است .
البته ایجاد چنین انعکاس‌هایی با کمک سافت باکس باریک، بسیار ساده تر از سافت باکس مربعی رایج است. اگر چنین سافت باکس هایی ندارید، برای ساخت سافت باکس باریک به سادگی نقاط قابل مشاهده بر روی سافت باکس خود را با پارچه تیره پوشش دهید
اسپیدلایت دوم ، برای ایجاد هاله های نوری در زمینه استفاده شده است. عملا یک پرسپکس شفاف برای ایجاد انعکاس ایجاد شده است. اگر میخواهید لقب عکاس خوب را داشته باشید ، سعی کنید طوری عکس بگیرید که زمان ویرایش به حداقل برسد .
    کافیست امکانات ابتدایی برای عکاسی را در منزل برای هود تدارک ببینید تا به محضی که ذوق عکاسی تان گل کرد ، یا علی بگویید و کار را شروع کنید.
هرگاه قواعد کلی نوردهی را یاد بگیرید ، نوردهی در تمام زمینه ها برایتان ساده می شود .کشف خواهید کرد که این اصول و قواعد  فقط برای کالا های تبلیغاتی نیست. خیلی ساده می توانید برای عکاسی در عروسی‌ها و عکاسی پرتره نیز، از تکنیک‌های نوردهی استفاده کنید و از زمانی که در خانه برای عکاسی صرف کردید ، پشیمان نباشید .
به این ایمان داشته باشید که برای عکاسی صرفا تجهیزات تخصصی و گران قیمت لازم نیست . یک جفت فلاش اسپید لایت و پایه، نسبت به مبالغ نجومی تجهیزات عکاسی ، تقریبا مبلغ کمی هزینه دارد. کافیست یک سافت باکس باریک و فوم نیز تهیه کنید تا یک استودیو خانگی داشته باشید .
البته تهیه باقی تجهیزات خالی از لطف نیست اما می توانید آنها را همگام با پیشرفت علم عکاسی تان در آینده به مرور خریداری کنید. اما یک راز مهم را به خاطر داشته باشید “تکرار و تمرین”
اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید ، طی مدت کوتاهی استایل به خصوص خود را در این سبک عکاسی کشف می کنید و می توانید عکس های خارق العاده ای ثبت کنید .

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: