نقد و بررسی دوربین فیلمبرداری Toshiba Camileo X100
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات Toshiba را که یکی از تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.
در ابتدا باید بگوییم برای نخستین بار که دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 را از جعبه در می‌آورید، این دوربین زیبا کمی پلاستیکی به نظر می‌رسد. ولی همانطور که این احساس خیلی سریع به شما منتقل شده می باشد؛ بسیار سریع نیز از بین می‌رود. برای مثال نمایشگر ۳ اینچی لمسی آن وضوحی بسیار بالا و حساسیت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. شاید به خوبی نمایشگر لمسی بعضی گوشی‌های تلفن همراه پیشرفته نباشد، ولی بسیار حساس و راحت است. زوم اپتیکال ۱۰X دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 بسیار روان صورت می‌گیرد و فوکوس خودکار نیز بسیار سریع بر روی سوژه‌ها قفل می‌شود.
همانطور که پیش از این اشاره کردیم، یک حافظه‌ی ۴GB از نوع SSD درون این دوربین جذاب وجود دارد که این مقدار برای ۴۸ دقیقه فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و ۱ ساعت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p HD کافی می باشد. همچنین دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی SDHC تا سقف ۳۲ گیگابایت را نیز داراست. پورت Mini HDMI موجود بر روی این دوربین جالب این امکان را به شما می‌دهد تا دوربین را به HDTV متصل نمایید و بر خلاف بسیاری از دوربین‌های فیلم‌برداری و عکس‌برداری، در کمال تعجب و خوشحالی مشاهده می کنیم که کابل HDMI به همراه دوربین و در جعبه موجود می‌باشد .در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
 Camileo X100 به طور خلاصه
    دوربین فیلمبرداری Camileo X100  آخرین دوربین فیلم‌برداری Full HD کمپانی توشیبا می‌باشد. توشیبا کامیلئو ایکس ۱۰۰ عکس‌هایی با کیفیت بالا و با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل را حتی در هنگام فیلم‌برداری برای شما به ارمغان می‌آورد. توشیبا کامیلئو ایکس ۱۰۰ در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای طراحی شده و با وجود قیمت نسبتا پایین، اگر بخواهیم بطور خلاصه این دوربین را معرفی کنیم  قابلیت عکاسی با کیفیت و رزولوشن بالا، توانایی ضبط ویدیو با کیفیت Full HD در ابعاد ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایتی، نمایشگر لمسی و مود Time Lapseمهمترین خصوصیات آن به شمار میرود.
دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100
گفتنیست، ویژگی‌ها که عالی می باشند ولی عملکرد چگونه است؟ در واقع دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100  یک مدل Point To Shoot می‌باشد و کار کردن با آن بسیار ساده و راحت است. کافی است که دوربین را به سمت سوژه نشانه بروید و دکمه‌ی Record را بفشارید تا فیلم‌برداری آغاز گردد و دوربین تمامی تنظیمات دیگر از قبیل نوردهی، فوکوس وغیره را به بهترین نحو انجام دهد. البته فوکوس خودکار لحظه‌ای صورت نمی‌گیرد و چیزی در حدود یک ثانیه باید صبر کنید تا تصویر به خوبی آنالیز شود. همچنین شما قادر می باشید از طریق نمایشگر لمسی تنظیماتی همچون ترازسفیدی یا White Balance و مود صحنه یا Scene Mode را تغییر دهید.
با این حال به نظر می‌رسد که حالت Auto به خوبی وظایف را بر عهده می‌گیرد. مود Time Lapse هم که به آن اشاره کردیم در حقیقت به این صورت می باشد که شما در این مود می‌توانید دوربین را بر روی سه پایه نصب کنید و دوربین ساعت‌ها و با فواصل زمانی ۱، ۳ و ۵ ثانیه تصاویر را ضبط کند. در این دوربین برای کیفیت ضبط ویدیویی هم تنظیماتی وجود دارد که شامل ۱۰۸۰p 60fps, 1080i 60fps, 720p 60fps می‌شوند و این را نیز دریافتیم که کیفیت تصاویر بر روی نمایشگرهای تا ۴۰ اینچ بسیار عالی است. در مورد تفاوت بین ۱۰۸۰p و ۱۰۸۰i در دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 باید بگوییم که خود ما هم واقعا متوجه تفاوتی بین این دو نشدیم! حتی مقدار فضایی هم که در یک زمان مشخص فیلم‌برداری در این دو کیفیت اشغال می‌کند به یک اندازه می‌باشد. سالن تولد کودک
قابل ذکر است از یک دوربین فیلم‌برداری در یک چنین قیمتی نباید انتظار فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده و باور نکردنی داشته باشیم  و ما هم نمی‌خواهیم در این زمینه غلو نماییم. ولی در شرایط نوری عادی تصاویر شفاف هستند و شارپنس خوبی دارند. شما حتی قادر هستید با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل و با سنسور CMOS عکاسی هم بپردازید و حتی اگر نیاز بود از فلاش هم می‌توانید استفاده نمایید، هرچند که عکس‌ها کمی Flat به نظر می‌رسند. اگر در هنگام فیلم‌برداری عکاسی کنید، عکس‌ها با کیفیت ۳ مگاپیکسل گرفته می‌شوند. با ابعاد ۶۲٫۲ × ۶۷٫۳ × ۱۲۲ میلی‌متر و با وزن ۲۷۰ گرم؛دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 نسبت به دوربین‌های فیلم‌برداری هم اندازه تا حدودی سبک‌تر می‌باشد و از کیفیت ساخت هم شکایت خاصی نداریم. دستگیره‌ی آن بسیار راحت و مطمئن است. به محض باز کردن نمایشگر LCD دوربین به طور خودکار روشن می‌شود. صدای ضبط شده توسط میکروفون‌های بالای بدنه هم بسیار با کیفیت و خوب می باشد و ضبط صداهای دوردست را نیز به خوبی انجام می‌دهد. این دوربین فوق العاده از لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی بهره می‌برد و بیشینه‌ی گشودگی دیافراگم آن f/2.0-2.8 می‌باشد که بسیار خوب است و نشان می‌دهد که لنز این دوربین جدید سریع امی باشد.عکاسی بارداری

 در ادامه باید بگوییم  کمینه‌ی فاصله‌ی فوکوس دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100 در مود ماکرو هم ۱ سانتی‌متر است که این نیز بسیار عالی است.

در پایان باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری Toshiba Camileo X100  دوربینی بسیار زیبا جذاب و کارآمد است که با این قیمت، برای استفاده‌ی روزانه توسط خانواده‌ها و انواع کاربران بسیار مناسب است.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: