معرفی و نقد دوربین فیلم برداری Sony HDR-SR11
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

رای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. عکاسی بارداری آتلیه بارداری

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-SR11

در ابتدا باید بگوییم کمپانی سونی به عنوان یکی از شرکت‌های سرآمد و برتر در زمینه‌ی ساخت دوربین‌های فیلم‌برداری، دوربین جدید دیگری از مدل‌های سری HD را به بازار دوربین‌های فیلم‌برداری معرفی کرد. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-SR11 از جمله‌ مدل‌هایی است که بر اساس تکنولوژی AVCHD کار می‌کند و به توانایی ضبط با رزولوشن کامل ۱۰۸۰×۱۹۲۰ مجهز است.
کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین بسیار خوب است و جزییات را به خوبی ثبت می‌کند. دوربین سونی SR11 با به‌ترین رزولوشن ممکن کار می‌کند. سیستم ثبت تصویر آن نیز بسیار کارآمد است. این دوربین بر اساس استاندارد MPEG-4 AVC/H.264 کار می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های ویرایشی نسل سوم سازگار است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدل HDR-SR11 به حس‌گر ۵٫۷ مگاپیکسلی ۳٫۱۵/۱ اینچی CMOS مجهز است. زوم اپتیکال این دوربین یک زوم ۱۲ برابر است، اما صفحه نمایش این دوربین ۳٫۲ اینچ اندازه دارد و رزولوشن آن نیز ۹۲۱٫۰۰۰ پیکسل است.
گفتنیست LCD بیش‌تر دوربین‌های فیلم‌برداری رزولوشنی برابر با ۲۵۰٫۰۰۰ـ۲۰۰٫۰۰۰ پیکسل دارند. شایان ذکر است که دوربین فیلم‌برداری HDR-SR11 به منظره‌یاب مجهز می باشد. از دیگر مشخصه‌هایی که علاقه‌مندان دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11   را خوش‌حال خواهد کرد می‌توان به مبدل میکروفون، هدفون و کلید مدرج چند کارکرده اشاره نمود. دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 به هارد دیسک ۶۰ گیگابایتی مجهز میباشد.
بهتر است اشاره کنیم که در مجموع، مدل‌های AVCHD بهترین کارآیی را هنگام ضبط تصویر در بین دوربین های هم رده خود به همراه دارند. دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 نیز همین طور است. این دوربین زیبا نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیش‌رفته‌ی تصویربرداری، به مشخصه‌ی تشخیص چهره مجهز می باشد که هم برای فیلم‌ها کاربرد دارد، هم برای گرفتن عکس‌ها. این ویژگی می‌تواند حداکثر ۸ چهره را به صورت هم‌زمان در کادر LCD شناسایی نماید. به این صورت تنظیماتی مانند فوکوس، نوردهی و رنگ برای داشتن چهره‌های طبیعی‌تر و تونالیته‌ی به‌تر پوست به طور اتوماتیک انجام می‌شود. در هنگام عکاسی نیز تنظیمات مربوط به فلاش انجام خواهد شد. توانایی تنظیم نور اتوماتیک قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده می باشد.

    قابل ذکر است که دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 بر خلاف دیگر هندی‌کم‌های موجود در بازار، تعداد پیکسل‌های بیش‌تری را هنگام ضبط AVCHD برای چهره‌های مشخص شده محاسبه می‌کند و به این ترتیب، تصاویر با کیفیت بهتری ضبط می‌گردند. حس‌گر ClearVid CMOS و تکنولوژی Exmor از ویژگی‌های مهم این دوربین جالب به حساب می‌آیند. این تکنولوژی به صورت دیجیتال و آنالوگ از نویز تصویر کم می‌کند. سرعت خوب پردازش، سیستم کاهش نویز پردازش‌گر Bionz و بهینه‌سازی محدوده دینامیکی در کنار هم طوری عمل می‌کنند که فیلم‌ها و عکس‌های دوربین فیلم‌برداری سونی SR11 علاوه بر رزولوشن بالا، کیفیت رنگی و جزییات بسیار خوبی داشته باشند.

شما قادر می باشید با حس‌گر ۵٫۷ مگاپیکسلی دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11  عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی ثبت نمایید. در حالت dual rec برای عکاسی و فیلم‌برداری به صورت هم‌زمان نیز قادر هستید حداکثر تا پر شدن ظرفیت حافظه‌ی دوربین عکس‌های ۷٫۶ مگاپیکسلی داشته باشید. در مود پخش مجدد نیز به راحتی می‌توانید از فیلم‌های خود عکس‌های ۲٫۱ مگاپیکسلی ثبت نمایید. در صورتی که با نرم‌افزار Picture Motion Browser کار می‌کنید این عکس‌ها ۳ مگاپیکسل رزولوشن خواهند داشت.
قابل ذکر است  حافظه‌ی داخلی دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 یک حافظه‌ی ۶۰ گیگابایتی است که به شما این امکان را می‌دهد برای مدت زمان بسیار خوبی حداکثر تا ۷٫۵ ساعت و با رزولوشن کامل (حالت ۱۹۲۰) فیلم بگیرید. از دیگر ویژگی های دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 می‌توان به توانایی ضبط هیبریدی بر روی کارت‌های حافظه PRO Duo علاوه بر هارد دیسک اشاره کرد. توجه داشته باشید که بر روی کارت ۱۶ گیگابایتی جدید کمپانی سونی می‌توانید حداکثر تا ۲ ساعت (در حالت ۱۹۲۰) ضبط فیلم داشته باشید. توانایی انتقال فیلم‌ها و تصاویر از روی هارد دیسک بر روی کارت حافظه بدون نیاز به PC وجود دارد.
در ادامه باید این خبر خوش را بدهیم که لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot و لنز کارل زایس Vario-Sonnar T از دیگر ویژگی هایی می باشند که در دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 مشاهده خواهید کرد. به کمک این دو مشخصه فیلم‌ها و تصاویر شما بسیار نرم و شفاف خواهند بود. توانایی های صوتی این دوربین نیز بسیار پیش‌رفته است. ضبط صدای دیجیتال دالبی مزیت بسیار خوبی به شمار می‌رود. مشخصه‌ی دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم میکروفون داخلی دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 برای زوم صداست. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل SR11 از بلوتوث ECM-HW1 سونی برای ضبط بی‌سیم از حداکثر فاصله‌ی ۱۰۰ پایی نیز پشتیبانی می‌نماید.
توجه کنید که انتقال اطلاعات از طریق USB در دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11 کار ساده‌ای می باشد. در این دوربین جذاب از توانایی فیلم‌برداری AVCHD و با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پشتیبانی می‌گردد.

 

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی HDR-SR11  می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱• یک دوربین هارد دیسکی با ۶۰ گیگابایت حافظه
۲• حس‌گر CMOS
۳• پشتیبانی از کارت‌های حافظه PRO Duo
۴• توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰
۵• زوم اپتیکال ۱۲ برابر
۶• زوم دیجیتال ۱۸۰ برابر
۷• صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی
۸• پشتیبانی از تکنولوژی تشخیص چهره و تنظیم نور اتوماتیک
۹• مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال
۱۰• صدای دالبی ۱/۵ کاناله
۱۱• لرزش‌گیر اپتیکال Super SteadyShot
۱۲• مشخصه‌ی جبران نور زمینه
۱۳• پشتیبانی از PictBridge
۱۴• مرورگر Picture Motion Browser
۱۵• خروجیA/V وUSB

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: