مقایسه دوربین فیلم برداری سونی Sony HDR-AS15 با گوپرو
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.  آتلیه نوزاد

در ابتدا باید بگوییم تا به حال تلاش های کمپانی سونی در ساخت دوربین های ورزشی، به دوربین هایی همچون Bloggie Sport HD و Waterproof Handy Cam ختم شده می باشد. اما حال، دوربین دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 که با نام Action Cam نیز شناخته می شود چیز دیگریست و کاری می کند که دوربین های پیشین، مانند اسباب بازی به نظر برسند. این دوربین جالب توجه دقیقا پدیده ایست که می تواند رقیب مستقیم دوربین های Go Pro به حساب آید.  آتلیه کودک
 باید بگوییم این دوربینی است که برای ماجراجویان و از جان گذشتگان ساخته شده، و نخستین تفاوتش با GoPro را می توان در شکل ظاهری و نحوه ی بسته شدن به سر دانست. حال باید ببینیم که آیا دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 ، با آن همه پشتوانه ای که سونی در ساخت دوربین های دیجیتال دارد، می تواند بهتر از Go Pro باشد، یا خیر.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15  را در دو بخش می توانیم مورد بررسی قرار دهیم. یکی دوربین تنها و بدون کیس ضد آب و مقاوم، و دیگری به همراه آن. در واقع باید بگوییم که وقتی دوربین را به صورت خالی و بدون کیس محافظ در دست می گیریم، به آن محکمی که فکر می کردیم نیست و GoPro Hero 3 از آن کاملا برتر است. واقعیت این است که از Go Pro می توان بدون کیس در مواقعی که احتمال برخورد با اجسام سخت یا آب وجود ندارد استفاده کرد، ولی این یکی تا حدودی ما را نا امید کرد. خود کمپانی سونی هم هیچ گونه قابلیت اتصالی را بر روی این دوربین  زیبا قرار نداده تا همواره به یک کیس احتیاج داشته باشید.

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 دوربین کوچکی می باشد  که تنها ۹۰ گرم وزن دارد. لنز این دوربین جالب از قسمت جلویی بیرون زده و دو میکروفون کوچک در زیر آن مشاهده می گردد. در یک سمت این دوربین نمایشگر کوچک سیاه و سفیدی قرار دارد که در آن می توان منوها را مشاهده نمود. برای رفت و آمد بین منوها باید از دکمه های Next و Previous استفاده کنید. در قسمت پشتی دوربین هم دکمه ی بزرگ Record قرار دارد که با آن می توان کار ورود به منوها را نیز انجام داد. با هول دادن درب پشتی می توان آن را برای دسترسی به باتری و کارت حافظه را باز کرد. اتفاقا این درب هم بسیار آسان باز می شود و مقداری شل و ول می باشد. اگر دکمه ی Hold را فشار دهید، قادر هستید دکمه ی Record را قفل کنید تا به صورت اتفاقی فشرده نشود. در قسمت زیرین این دوربین هم دربی قرار دارد که از آن طریق می توان به پورت میکرو USB، میکروفون و میکرو HDMI دسترسی پیدا کرد. پس از وارد کردن دوربین درون کیس، دیگر به جز دکمه ی Record به هیچ دکمه ای دسترسی نخواهید داشت. از آن باید برای روشن کردن دوربین و شروع و قطع ضبط ویدیویی استفاده نمایید. البته در این حالت استفاده از Wi-Fi هم مقدور است که در ادامه توضیح خواهیم داد. به هر ترتیب زمانیکه این دوربین درون کیس قرار می گیرد، به طور کلی تبدیل به یکی از بزرگترین دوربین های ورزشی میگردد. البته نه آن قدر که اذیت کننده باشد، ولی به هر ترتیب کاملا احساسش می کنید.

باید بگوییم مشکلی که همیشه با Go Pro داشتیم این بود که وقتی درب جعبه را باز می کردیم و تجهیزات جانبی آن را در می آوردیم، دیگرقادر نبودیم  آن ها را بر سر جای خود باز گردانیم. خوشبختانه دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 بسته بندی خیلی آسان فهم تری دارد. در جعبه ی این دوربین عالی می توان دو سینی باتری (نمی دانیم چرا باتری نباید بدون سینی درون دوربین جای می گرفت!)، یک جفت ماونت چسبنده و کلیپ اتصال به کیس را مشاهده نمود. البته بزرگترین آن ها همان کیس ضد آب است. باتری این دوربین، ۱۲۴۰ آمپری است و در طول یک روزی که مکررا از آن استفاده می کردیم، شارژ آن کاملا دوام آورد.

عملکرد دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 قسمتی است که احساساتی چند گانه را به ما منتقل می کند. اول اینکه اینترفیس بسیار ساده امی باشد. تقریبا با دستکش قادر نیستید با دکمه های کوچک بغلی کار کنید. با این وجود  با هر بار فشردن، صدای بیپ نسبتا بلندی به گوش می رسد تا عملکرد آن را متوجه شوید. هرچند که هیچ گاه نمی توانید این بیپ را خاموش نمایید. پس از ورود به اینترفیس، آپشن های خوبی پیش روی شما قرار می گیرد. شما می توانید در رزولوشن های ۱۰۸۰p، ۷۲۰p یا ۴۸۰p فیلم برداری کنید. بعلاوه ی اینکه امکان تغییر میدان دید از ۱۷۰ درجه بر روی ۱۲۰ درجه نیز وجود دارد. فیلم برداری Full HD فقط در ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می گیرد و اگر به دنبال ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستید، باید به ۷۲۰p HD سوییچ نمایید.

قابل ذکر است  دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 دوربینی است ساخته شده برای ورزش های هیجان انگیز در فضاهای باز. واقعیتش این است که در تس ت های انجام شده در محیط مسقف روشن شده با چراغ های فلوروسنت، نویزی بودن تصویر کاملا مشخص می باشد. در واقع در این جا Hero 3 عملکردی کاملا بهتری دارد. یکی از ویژگی های بسیار خوب این دوربین فوق العاده، قابلیت فیلم برداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه ی آن در رزولوشن ۷۲۰p HD می باشد. این آپشن برای کسانی که به دنبال ویدیوهای کیفیت بالای سریع هستند کاملا کارآمد می باشد.

در ادامه باید بگوییم  هرچند که دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15 برخلاف Go Pro فاقد آن نمایشگر قابل اتصال است، ولی در عوض به مدد بهره گیری از Wi-Fi داخلی، قادر می باشید اپلیکیشن Play Memories را بر روی تبلت یا گوشی هوشمند خود دانلود نمایید و تصاویری که می گیرید را بر روی دیوایس خود به صورت زنده یا غیر از آن شاهد باشید.

اما در پایاندر پاسخ به این سوال  که برای خود مطرح می کنیم، آیا کمپانی سونی بهترین دوربین ورزشی را تولید کرده است؟ جواب می دهیم پاسخ منفیست. با این وجود این دوربین هوشمند کاملا خوب است

در مجموع  می توانیم بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR-AS15تصاویری با کیفیت قابل قبول را تهیه می کند، امکان فیلم برداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه در ۷۲۰p HD را داراست و در هنگام قرار گیری در کیس، تبدیل به دوربینی مستحکم و کاملا ضد آب می شود. بعلاوه ی اینکه در این سطح قیمتی، یعنی ۲۰۰ دلار، بیشتر می تواند رقیب دوربین  Go Pro Hero 3 White Edition قرار بگیرد.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: