نقد و بررسی اجمالی دوربین سونی Sony DCR-SR46
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

دوربین فیلمبرداری سونی DCR-SR46، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است. با این دوربین میتوانید تصاویر و فیلم های خود را روی هارد دیسک ۴۰ گیگابایتی ذخیره کنید. ابعاد این دوربین فیمبرداری ، ۱۱۳*۷۷*۷۶ میلی متر و وزن آن، ۳۵۰ گرم میباشد که این میزان وزن بدون باتری محاسبه شده است. حسگر دوربین فیلمبرداریسونی DCR-SR46، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۶۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۱٫۸ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 و با کیفیت DV، ذخیره می کند. در این پست از سایت عکاسی برای شما نقد و بررسی اجمالی به این دوربین خواهیم داشت.  آتلیه کودک
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46،  یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۴۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. ابعاد این دوربین زیبا، ۱۱۳*۷۷*۷۶ میلی متر و وزن آن، ۳۵۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده می باشد. حسگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46، از نوع Advanced HAD CCD می باشد که دقت آن، ۰٫۶۸ مگاپیکسل و اندازه اش، ۱٫۸ اینچ است و فیلم های شما را در قالب MPEG2 و با کیفیت DV، ذخیره می نماید و نمایش می دهد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم. عکاسی بارداری
گفتنیست شما با دوربین فیلمبرداری هیبرید کمپانی سونی با نام DCR-SR46، این امکان را دارید که فیلم های با کیفیت خود را یا روی هارددیسک و یا روی کارت حافظه، ذخیره نمایید. روی هارددیسک ۴۰ گیگابایتی این دوربین، می توان بیش از ۲۷ ساعت و روی کارت حافظه، بیش از ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه، فیلم، ذخیره نمود. فیلم های هارددیسک هم به راحتی قابل انتقال به کارت حافظه م باشند.

دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۴۰ برابر دارد و دکمه سریع Quick on، که در صرفه جویی باتری، کمک می کند. دکمه ی Quick on، خیلی سریع، دوربین را از حالت stand by خارج می کند، این ویژگی سرعت عکاس را زیاد می نماید.

قابلیت  Film Roll Index، به شما کمک می کند تا با دیدن صحنه ی اول فیلم هایی که گرفته اید، آنها را سازمان دهی کرده و فهرست تهیه نمایید. همچنین با کمک ویژگی Face Index، با فشار دادن روی چهره ی که دوربین در هنگام عکس برداری، تشخیص داده است، قادر به دیدن فیلم های مورد نظر و مربوط به آن شخص خواهید بود.
مشخصه ی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید و همچنین ویژگی HDD Smart Protection که از آسیب هاردیسک درایو در هنگام افتادن و ضربه خوردن ناگهانی، جلوگیری می نماید.
همچنین میکروفون داخلی که در  به کار گرفته شده است، این کاربرد را دارد که روی صدای سوژه ای که در منظره یاب، انتخابش کرده اید، فوکوس می نماید.
باید بگوییم از مزایای بسیار مفید دوربین فیلمبرداری سونی DCR-SR46، این است که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت خوب در شب را دااست.
در ادامه باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46، مجهز به لنزی با محدوده ی کانونی ۱٫۹-۷۶ میلی متر و از نوع Carl Zeiss است که لرزش گیر الکترونیک دارد و لرزش های دوربین را جبران کرده و از محوشدگی تصاویر، جلوگیری می نماید.
قابل ذکر است  زوم اپتیکالدوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46، چهل برابر و زوم دیجیتال آن، ۲۰۰۰ برابر است. این دوربین مجهز به فوکوس دستی و فوکوس خودکار است که این ویژگی دوربین برای عکاس های حرفه ای که عاشق تنظیمات دستی هستند، بسیار مهم می باشد.
بد نیست بدانید صفحه نمایش دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46، لمسی و در اندازه ی ۲٫۷ اینچ با تعداد ۱۲۳۲۰۰ پیکسل و از نوع استاندارد می باشد.
توجه کنید که یکی از ویژگی های بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46 که قابل ذکر می باشد، این است که می تواند از متن فیلم های شما، عکس بگیرد و آنها را به سلیقه ی خودتان، ویرایش نماید.
همچنین دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46 مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
می توانیم از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46،  به خروجی USB، خروجی تلویزیون، میکروفون، بلندگو، کارت حافظه ی Pro Duo و باتری یون لیتیوم استاندارد اشاره کنیم. حداکثر زمان فیلم برداری توسط این باتری ها، ۱۰۰ دقیقه می باشد.
مشخصات دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR46 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱• حافظه ی نوع هاردیسکی: ۴۰ گیگابایت و کارت حافظه Pro Duo
۲• لنز Carl Zeiss Vairo-Tessar با زوم اپتیکال ۴۰ برابر
۳• صفحه نمایش لمسی LCD به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۲۰۰ پیکسل
۴• حسگر CCD در اندازه ی ۸/۱اینچ با دقت ۰٫۸ مگاپیکسل (۰٫۴۹ مگاپیکسل موثر)
۵• لرزش گیر تصویر Super Steady Shot (الکترونیک)
۶• فیلمبرداری در قالب MPEG2 با حداکثر رزولوشن ۷۲۰*۵۷۶ (با کیفیت DV)
۷• تصویر برداری در قالب JPEG تا اندازه ی حداکثر ۰٫۳ مگاپیکسل
۸• اتصالات: خروجی کامپیوتر و تلویزیون، خروجی هدفون، ورودی میکروفون
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: