Sony HDR CX760v را بیشتر بشناسید
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

فیلمبرداری Full HD در ابعاد ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ، سنسور ۲۴٫۱ مگاپیکسل ، حافظه داخلی ۹۶GB ، لرزش گیر تصویر اپتیکال ، کنترل دستی  خصوصیاتی از دوربین سونی CX760v که ما را برای نقد و بررسی آن ترغیب کرده است.  آتلیه کودک

در ابتدا باید بگوییم از نظر ویژگی های مشترک، باید گفت که دوربین های فیلم‌برداری سونی مدل CX760v و PJ760v چندان کوچک جثه ای نمی باشند، همچنین از نظر وزنی هم سبک ترین نمی باشند. این در حالی است که بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و تا حد ممکن سعی شده که سبک طراحی شوند.دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v از آن دوربین های هندی کمی است که دارای کنترل های دستی فراوان می باشد.برگزاری مراسم جشن تولد

این برای کاربران حرفه ای تر بسیار جذاب می باشد. در هنگام در دست گیری این دوربین متوجه مشکلات خیلی کمی شدیم که کاملا قابل چشم پوشی هستند. این دوربین به خوبی و راحتی در دست جای می گیرد. میکروفون در بالا قرار گرفته که گاهی اوقات ممکن است ورودی آن توسط انگشت دست شما بسته شود. نمی دانیم چرا کمپانی سونی چنین کاری را کرده، با این وجود به جز این و چند مسئله ی کوچک دیگر، موارد خاصی مشاهده نمی شود. دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v سبک ترین نیست ولی علی رغم وجود نمایشگر ۳ اینچی، چشمی سرخود و پیچ های تنظیم مختلف، حقیقتا دوربین جمع و جوری می باشد.
توجه داشته باشید که خوشبختانه جایگاه باتری دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v  از نوع باز است. بدین ترتیب از باتری های بزرگتر هم می توانید استفاده نمایید. این دوربین زیبا مجهز به نمایشگر ۳ اینچی ۹۲۱۰۰۰ پیکسلی است که به عنوان نمایشگر یک دوربین فیلم برداری واقعا عالیست. البته سایز نمایشگر از مدل های پیشین بزرگتر نیست ولی رزولوشن آن بهبود خیلی زیادی داشته است که این بسیار خوب می باشد.
اما چشمی الکترونیکی سرخود نیز خیلی گزینه ی خوبی بوده که سونی برای این دوربین جالب انتخاب کرده است. این سبب شده که کاملا دوربینی برتر نسبت به دوربین مدل ۳۰V باشد. در ضمن این چشمی الکترونیکی می تواند از جای خود به جلو بیاید و به سمت بالا نیز بچرخد.
همچین دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v مجهز به پروژکتور داخلی می باشد. البته مدل های پیشین هیچ کدام پروژکتور خیلی راضی کننده ای نداشتند. هرچند که کمپانی سونی تقریبا در این مورد پیشگام است، ولی باز هم جای کار در این جا وجود دارد. انتظار می رود که پیشرفت های بیشتری در این زمینه رخ دهد. با این حال طبق ادعای  شرکت سونی، می توان این دوربین جذاب را از فاصله ای تا دیوار قرار داد که قطر تصویر پروژکتور بتواند به ۱۰۰ اینچ برسد.
بعلاوه سنسور تصویر ۶ مگاپیکسلی دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v دارای ابعادی در حد ۱/۲٫۸ اینچ است که این بسیار عالیست. این دوربین از کامپرشن AVCHD برای کمپرس کردن ویدیوهای HD استفاده می کند. ویدیوهای AVCHD به خصوص در هنگام اجرا بر روی HDTV ظاهر و کیفیت خیلی بالایی دارند. با این حال در هنگام اجرا بر روی کامپیوتر قدرت پردازشی بالایی را احتیاج دارند. یک کامپرشن AVCHD 2.0 نیز وجود دارد که خیلی سنگین تر هستند و چند بار در برنامه های ویرایش ویدیویی روی کامپیوتر را دچار Crash کردند. این دوربین ها دارای ۹۶ گیگابات حافظه ی داخلی نیز می باشند که بسیار عالی است و سه برابر حافظه ی داخلی مدل پیشین می باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    دوربین فیلمبرداری HDR-CX760 از کنترل های عکاسی بسیاری مجهز است که تجربه فیلمبرداری را آسان تر از قبل خواهد کرد.از مهم ترین آن‌ها می‌توان به مود فیلم برداری Intelligent Auto اشاره کرد.
شایان ذکر است دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v مجهز به میکروفون داخلی ۵٫۱ کاناله دالبی دیجیتال و جک ۳٫۵ میلی متری میکروفون است. بسیار جالب می باشد که سیستم صوتی این دوربین عالی نیز مجهز به فن آوری تشخیص چهره است. به نحوی که دوربین چهره ی افراد را تشخیص می دهد و سپس ضبط صدا بر روی آن شخص فوکوس می شود. همانطور که اشا ره کردیم میکروفون ها در بالا قرار گرفته اند و نسبتا هم بزرگ می باشند که این سبب می شود به صورت غیر عمدی جلوی آن ها توسط انگشت شست شما گرفته شود. به عنوان دوربینی در رده ی Consumer یا کاربر عام، دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v با انواع پورت ها و اتصالات همراه شده است.
در ادامه توجه داشته باشید بر روی این دوربین  جدید می توان پورت هایی چون USB، هدفون، میکروفون و Multi-Av را یافت. پورت HDMI را نیز باید به آن بیفزایید. یک چیز دیگر را نباید فراموش کنیم و آن GPS داخلی است. همچنین دوربین فیلم‌برداری سونی مدل  HDR CX760v مجهز به GPS می باشد که می توانید آن را خاموش و روشن نمایید. به کمک GPS اطلاعات دقیق مکانی فیلم هایی که می گیرید در فایل آن ها ذخیره میگردد.
در محموع باید بگوییم دوربین های فیلم‌برداری سونی مدل CX760v و PJ760v هندی کم های بسیار خوبی از کمپانی سونی می باشند که کیفیت فیلم برداری بسیار خوب را به همراه امکانات عالی ارائه می نمایند.
قابلیت های اصلی دوربین فیلمبرداریSony HDR CX-760V :
    دارای وزن ۴۵۰ گرمی
    قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
    دارای کیفیت عکس ۲۴ مگاپیکسلی
    دارای حسگر Exmor R CMOS 6.5 مگاپیکسل
    دارای لنز کارل زایس سونی
    کمینه ی کانونی F1.8-3.4
    قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر
    نمایشگر ۳ اینچی ۹۲۱۰۰۰ پیکسل
    فلاش داخلی با برد ۱٫۵ متر
    حافظه ی داخلی ۹۶ گیگابایت
    GPS داخلی
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: