Sony HDR-CX560 را بیشتر بشناسید
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

لازم است در ابتدا بگوییم که دوربین فیلمبرداری سونی HDR-CX560 دوربینی با حافظه ۶۴GB است و با فیلمبرداری HD 60 فریم در ثانیه عملکردی فراتر از انتظار را به نمایش گذاشته است. آتلیه بارداری
شکی نیست که با در اختیار داشتن چنین حافظه ی قدرتمندی میتوانید بالای ۲۶ ساعت فیلمبرداری کنید و لحظات به یاد ماندنی خود را ثبت و از آن لذت ببرید.با گیرنده ی GPS داخلی آن میتوانید به فیلم های خود اطلاعات مکانی دهید.همانطور که گفتیم CX560 توانایی ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD را دارد که رزولوشنی فوق العاده عالی و حرفه‌ای است. فیلم‌ها با کیفیت۶۰ فریم در ثانیه ذخیره و سپسپخش می‌شوند. از طریق پورت و کابلHDMI می‌توانید فیلم‌ها را مستقیم برروی HDTV مشاهده نمایید و اگر قصد داشته باشید فیلم هایی بیشتر شبیه به فیلم‌های سینمایی بسازید می‌توانید مود ۲۴p را انتخاب نمایید.   در این مقاله  از سایت عکاسی برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا این دوربین فیلمبرداری را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. عکاسی نوزاد

در ابتدا باید بگوییم زمانیکه  به ویژگی‌های اصلی دوربین می پردازیم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 واقعا عالی است. بر روی این دوربین زیبا از لنز واید G سونی استفاده شده، نمایشگر ۳ اینچی لمسی با فن آوری True black دارد که کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد و از فن آوری لرزش گیر تصویر اپتیکال Sony Steady Shot نیز بهره می‌برد. زوم ۱۴ برابر نیز به شما کمک می‌کند که به راحتی سوژه‌های دوردست تر را ثبت کنید. بعلاوه این دوربین جالب از یک سری ویژگی‌های خیلی رده بالا مثل میکروفون داخلی ۵٫۱ channel surround sound نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود تا حد بسیار زیادی اصلا احتیاجی به میکروفون‌های اکسترنال پیدا نکنید. البته اگر خواستید که میکروفون اکسترنال نصب نمایید این دوربین جذاب دارای پورت استریو آن هست و البته پورت خروجی هدفون هم دارد. از دیگر ویژگی‌های آدیویی می‌توان به سیستم کاهش نویز باد و اسپیکرهای استریو Clear Phase اشاره کردد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

    این دوربین عالی مجهز به نمایشگر ۳ اینچی فوق العاده با کیفیت Xtra Fine با رزولوشن۹۱۲,۰۰۰ پیکسل می‌باشد که این نمایشگر با کیفیت، شارپ، روشن و واضح است. با این نمایشگر در زیر نور آفتاب نیز به خوبی می‌توانید جزئیات را تماشا کنید. از لحاظ دیگر فن آوریTrueBlack نیز کنتراست بالاتر و رنگ‌های طبیعی را تضمین می‌کند.
در ادامه باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560  مجهز به کنترل هایی م باشد که به منظور آسان تر کردن تجربه‌ای که از فیلم برداری دارید ایجاد شده اند. از مهم ترین آن‌ها می‌توان به مود فیلم برداری Intelligent Auto اشاره نمود. استفاده از این مود فیلم برداری سبب می‌شود که کار ضبط ویدیویی شما فقط به فشردن دکمه‌ی Rec و نشانه رفتن دوربین به سوی سوژه محدود گردد چرا که دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را به خوبی تشخیص می‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت می‌گذارد تا بهترین و با کیفیت ترین عکس‌ها ثبت گردد.
قابل ذکر است دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰p Full HD را داراست که رزولوشنی فوق العاده عالی و حرفه‌ای است. فیلم‌ها با کیفیت ۶۰p ذخیره و سپس پخش می‌شوند. از طریق پورت و کابل HDMI می‌توانید فیلم‌ها را مستقیم بر روی HDTV مشاهده نمایید. اگر به دنبال فیلم هایی بیشتر شبیه به فیلم‌های سینمایی می باشید می‌توانید مود ۲۴p را انتخاب کنید. حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز قابلیت ذخیره سازی تا ۲۶ ساعت فیلم‌های Full HD در مود LP را دااست.
باید بدانید  از همه جالب تر کنترل‌های دستی دوربین می باشند. شما با دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 قادر خواهید بود که به تنظیم دستی گشودگی دیافراگم، سرعت شاتر، نوردهی، تراز سفیدی و فوکوس بپردازید. لنز G قرار گرفته بر روی این دوربین عالی هم با کیفیت ترین لنزی است که بر روی دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری سونی قرار می‌گیرد. این لنز کیفیت اپتیکی خیلی بالا و حرفه‌ای دارد و در حالت واید ۲۶٫۳ میلی متر میدان دیدی کاملا گسترده را در بر می‌گیرد. این یکی از وایدترین لنزهایی است که بر روی دوربین‌های فیلم برداری استفاده شده و قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر را نیز دارد. سنسور تصویر قرار گرفته در پشت آن نیز از نوع BSI-CMOS می‌باشد که حساسیتی فوق العاده نسبت به نور دارد. این سنسورهای تصویر کیفیت و حساسیتی بالاتر از سنسورهای CCD و CMOS معمولی را ارائه می‌دهند. برای کنترل بیشتر بر روی تصویر، فن آوری Cinematone برای عمیق تر کردن رنگ‌ها و ایجاد Tone‌های رنگی شبیه به فیلم‌ها استفاده می‌شود. وقتی این را با فیلم برداری ۲۴p ترکیب می‌نمایید جلوه‌ای بسیار زیبا به فیلم‌ها داده می‌شود.
    دوربین فیلمبرداری  HDR-CX560 از کنترل های عکاسی بسیاری بهره میبرد که تجربه فیلمبرداری را برای شما کاربر گرامی آسان تر از قبل خواهد کرد. از مهم ترین کنترل های موجود در این دوربین می‌توان به مود فیلم برداری Intelligent Auto اشاره کرد. استفاده از این مود فیلم برداری باعث می‌شود که کار ضبط ویدیویی شمافقط به فشردن دکمه‌ی Rec و نشانه رفتن دوربین به سوی سوژه محدود گردد چراکه دوربین خود نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها را به خوبی تشخیصمی‌دهد و تنظیمات را بر روی بهترین حالت می‌گذارد تا بهترین و با کیفیتترین عکس‌ها گرفته شود.
توجه کنید که دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560  مجهز به نمایشگر ۳ اینچی فوق با کیفیت Xtra Fine با رزولوشن ۹۱۲,۰۰۰ پیکسل می‌باشد که فوق العاده با کیفیت، شارپ، روشن و واضح است. حتی در زیر نور آفتاب نیز به خوبی می‌توانید جزئیات را تماشا نمایید. فن آوری TrueBlack نیز کنتراست بالاتر و رنگ‌های طبیعی را تضمین می‌کند. این نمایشگر از نوع لمسی می باشد و تمام کنترل دوربین را باید از این طریق در دست بگیرید. شما می‌توانید از طریق نمایشگر لمسی بر روی یک سوژه لمس نمایید تا فوکوس خودکار بر روی آن انجام گیرد. سپس دوربین خود آن را رهیابی می‌کند تا در صورت حرکت همچنان در فوکوس باقی بماند.
گفتنیست  فن آوری Dolby Digital 5.1 Channel سبب می‌شود صدایی که از هر جهتی می‌آید به خوبی و با کیفیت بالا ضبط شود و دیگر به میکروفون اکسترنال احتیاج پیدا نکنید. این در حالی است که فن آوری Wind Noise Reduction سبب می‌شود صدای باد کمتر در فیلمی که می‌گیرید ضبط شود. شما می‌توانید بدون نیاز به دخالت یک کامپیوتر، فیلم هایی که گرفته اید را به طور مستقیم بر روی یک هارد دیسک کپی کنید. همانطور که ذکر کردیم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 از گیرنده‌ی داخلی GPS هم بهره می‌برد. با استفاده از GPS داخلی قادر هستید مکان دقیق خود را از طریق نقشه‌ای که بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود مشاهده نمایید.
در مجموع باید بگوییم  دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 یکی از بهترین و با کیفیت ترین دوربین‌های فیلم برداری است که مشاهده کرده ایم. این دوربین کارآمد از فن آوری‌های خیلی مختلف، پیشرفته و خوبی جهت آسان تر و با کیفیت کردن فیلم برداری استفاده می‌نماید. این در حالی است که از کنترل‌های دستی هم بهره می‌برد. البته در اضاء همه‌ی خوبی هایی که دارد دوربینی ارزان قیمت هم به حساب نمی‌آید. به هر ترتیب اگر  شما به دنبال یک دوربین فیلم برداری خیلی پیشرفته از کمپانی سونی می باشید،دوربین فیلم‌برداری سونی مدلHDR-CX560 گزینه‌ی مناسبی می باشد.

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: