معرفی امکانات دوربین فیلمبرداری سونی Sony DCR-SR67
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه  دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.عکاسی بارداری
در ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67 ، یک دوربین هارددیسکی (HDD) است که تصاویر و فیلم های شما را روی هارد دیسک ۸۰ گیگابایتی ذخیره می نماید. با این دوربین فیلمبرداری زیبا که حافظه ی داخلی ۸۰ گیگابایتی، لنز حرفه ای Carl Zeiss Vario-Tessar، تصاویری با رزولوشن بالا و زوم قدرتمند ۶۰ برابر دارد، بدون دردسر و زحمت، فیلمبرداری کنید و به اختیار خودتان، فیلم ها و تصاویر را یا روی هارددیسک و یا روی Memory Stick Duo ذخیره نمایید. صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی که تا ۲۷۰ درجه، گردش می کند، منظره را از زاویه های مختلف برایتان نمایش می دهد.سالن تولد کودک

ابعاد این دوربین جالب، ۶۰*۶۸*۱۱۲ میلی متر و وزن آن، ۳۰۰ گرم است که این میزان بدون باتری محاسبه شده می باشد. حسگر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67، از نوع CCD می باشد و فیلم های شما را در قالب MPEG2 ذخیره می نماید و نمایش می دهد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

گفتنیست دوربین های فیلمبرداری SR47 و SR67، ویژگی های مشابه بسیار زیادی دارند، مهم ترین تفاوت آنها در ظرفیت هارددیسک آنها می باشد که در دوربین  SR47، شصت گیگابایت و در SR67، هشتاد گیگابایت است. و دردوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67، با همان ابعاد، از وزن کمتری برخوردار می باشد.
باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67 کوچک ترین دوربین فیلمبرداری هارددیسکی است که در بازار موجود می باشد و دارای ویژگی ها و کاربردهایی است که استفاده از آن، ساده و لذت بخش می باشد. حافظه ی داخلی ۸۰ گیگابایتی دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67، قادر به ذخیره ی ۵۶ ساعت فیلم در حالت SD LP می باشد. ویژگی بسیار خاص HDD Smart Protection موجود در دوربین DCR-SR67 ، خیال شما را از فیلم های ذخیره شده، راحت می نماید و جلوی از بین رفتن آنها را در هنگام افتادن یا ضربه دیدن دوربین، می گیرد.
بد نیست بدانید ویژگی Digital Zoom Interpolation (تناسب زوم دیجیتال)، به این معنا می باشد که در حالت زوم دیجیتال بالا (تا ۲۰۰۰ برابر) هم، تصاویر نسبتاً شفافی نسبت به نامفهومی و محو بودن زوم های دیجیتال قبلی، خواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی های دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67 این است که با باز کردن LCD، دوربین، روشن می گردد.
    همچنین قابلیت لرزش گیر تصویر Steady Shot، تکان های دست را محو شدگی تصاویر را ایجاد می کنند، کاهش می دهد. تکنولوژی هیبرید، به شما این اجازه را می دهد که فیلم ها و تصاویر خود را در هر حافظه ای که خواستید، ذخیره نمایید و به راحتی هم آنها را به ابزار مشاهده ی فیلم و تصویر، انتقال بدهید.
علاوه بر اینها ویژگی One-Touch Disc Burn، برای سهولت کار و صرفه جویی در میزان باتری، به کارتان خواهد آمد تا فیلم های هاردیسک خود را به راحتی و فقط با فشار یک دکمه،روی DVD یا کامپیوتر منتقل نمایید.
شما می توانید با استفاده از نرم افزار کاربردی Sony PMB (Picture Motion Browser)، راه آسان و مناسبی برای انتقال، ذخیره، سازمان دهی و تماشای فیلم ها و تصاویر خود بر روی کامپیوتر، پیدا  کنید. علاوه بر این، دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67، مجهز به خروجی هایی است که به شما امکان می دهد تا آنها را روی DVD بریزید و یا اینکه آنها را به راحتی به روی شبکه، ارسال نمایید.
همچنین دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67 مجهز به دکمه های کنترل زوم و ضبط، روی قاب LCD است که بسیار کارآمد و مفید است.
قب از هرچیز باید توجه کنید که دکمه ی Easy Handycam، به درد کسانی می خورد که از کار کردن با دوربین های عکاسی پیچیده و پیشرفته، هراس دارند، این افراد فقط با تمرکز کردن روی این دکمه های اصلی، می توانند از کار کردن با این دوربین ها، لذت ببرند.
Film Roll Index  ، به شما کمک می کند تا فیلم ها و تصاویری را که با دوربین گرفته اید، به طور اساسی یا حتی بر اساس تشخیص چهره ای که دوربین، قبلاً انجام داده است (Face Index)، فهرست بندی نمایید تا در هنگام مرور تصاویر و فیلم ها، دچار مشکل نشوید و وقت خود را هدر ندهید.
باید خاطر نشان کنیم،دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67  مزیت سه گانه ای دارد که کار فیلمبرداری، ویرایش و بایگانی را ساده تر می کند. بایگانی فیلم ها، توسط یک Share Station DVD انجام می گیرد که با فشار دکمه ی Direct DVD روی دوربین، فیلم ها از دوربین به روی DVD رایتر یا کامپیوتر منتقل می شود تا روی DVD ذخیره شود.
دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67 مجهز به تنظیمات از پیش تعیین شده ای مثل تنظیم سفیدی در حالت های مختلف، حالت های تصویربرداری از پیش تنظیم شده، مثل ساحل، نور شمع، طلوع و غروب آفتاب، آتش بازی، منظره، ورزش و …می باشد.
در ادامه باید بگوییم سرعت شاتر دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67، از یک چهارم تا یک چهار هزارم ثانیه، قابل کنترل می باشد.
می تواینم از سایر تجهیزات دوربین فیلم‌برداری سونی مدلDCR-SR67،  به خروجی USB، خروجی تلویزیون، میکروفون، بلندگو، کارت حافظه ی Memory Stick Pro Duoو باتری یون لیتیوم استاندارد قابل شارژ به همراه شارژر، اشاره کنیم.
ویژگیهای فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR67
از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم‌برداری سونی مدل DCR-SR67 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱•دارای  حسگر Advanced HAD TM CCD در اندازه ی ۸/۱ اینچ و رزولوشن موثر ۰٫۶۸ مگاپیکسل با قابلیت عکس برداری
۲• کیفیت فیلمبرداری: DV ( 720*480)
۳•دارای  لنز حرفه ای Carl Zeiss Vario-Tessar
۴• لرزش گیر تصویر الکترونیکی Steady Shot
۵•دارای  فرمت ذخیره ی فیلم: MPEG2
۶• فرمت ذخیره ی عکس: JPEG
۷• مجهز به فوکوس دستی و اتوماتیک
۸• نوع حافظه: هارددیسک با گنجایش ۸۰ گیگابایت و کارت حافظه Pro Duo
۹• دارای صفحه نمایش به اندازه ی ۲٫۷ اینچ و تعداد ۱۲۳۰۰۰ پیکسل با قابلیت چرخش تا ۲۷۰ درجه
۱۰• زوم اپتیکال ۶۰ برابر و زوم دیجیتال ۲۰۰۰ برابر
۱۱• ضبط صدای دالبی (۵٫۱ کاناله) با میکروفون داخلی
۱۲• قابلیت حداقل نوردهی: ۶ لوکس
۱۳• نرم افزار Sony PMB (Picture Motion Browser)
۱۴• اتصالات: خروجی USB، میکروفون، خروجی صدا و تصویر کامپوزیت، خروجی S-Video و خروجی تلویزیون
۱۵• باتری یون لیتیوم استاندارد از نوع NP-FH30 قابل شارژ به همراه شارژر
۱۶• ابعاد: ۱۱۲*۶۸*۶۰ میلی متر
۱۷• وزن: ۳۰۰ گرم

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: