نقد و بررسی دوربین فیلمبرداری Sony DSR-PD170
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی سونی را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان  عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
در ابتدا باید بگوییم با معرفی  دوربین‌هایی همانند دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل AG-DVX100، کمپانی سونی دست به کار شد تا دوربین جدیدتری را به بازار ارائه کند و آن مدل چیزی نبود جز دوربین جدید سونی مدل DSR-PD170 که کیفیت فیلم‌برداری عالی را ارائه کرده می باشد. این دوربین زیبا در واقع جایگزین دوربین مدل DSR-PD150 شده که در نوع خودش دوربین بسیار خوب و کارآمدی ست و عمل‌کرد بی‌نظیری دارد.
در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.عکاسی نوزاد

باید بگوییم دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 به عنوان یکی از دوربین‌های فیلم‌برداری DV به دو امکان بسیار پیش‌رفته تجهیز شده است. این دو مشخصه عبارت‌اند از ورودی XLR و دست‌رسی بسیار راحت به تنظیمات دستی. با وجود آن‌که این دوربین نمی‌تواند به صورت P24 (24 فریم بر ثانیه) کار کند یا وایداسکرین ۱۶:۹ ندارد، اما کیفیت فیلم‌برداری آن در مقایسه با مدل‌های پیشین این سری به شکل بسیار خوبی به‌بود پیدا کرده است.

این حالت به ویژه برای مستندسازان، فیلم‌برداران مراسم‌ و جشن‌های خاص مانند جشن ازدواج، کاربران فعال در حوزه‌های صنعتی و خبرنگاران خبر بسیار خوبی ست. دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 از جمله برترین و بهترین مدل‌هایDV است که تمام تنظیمات دستی را به به‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن ارائه می‌نماید.
P24، ۱۶:۹ و لنزهای قابل تعویض از قابلیت‌های بسیار خوبی می باشند، اما برای هر کاربر و هر کاری ارائه نشده‌اند باید بدانید P24 سرعت فریمی است که برای کپی مشخصه‌های متحرک فیلم و البته، برای انتفال فیلم به کار می‌رود، به این صورت، یک تعادل ۱ به ۱ ایجاد می‌گردد.
در ادامه باید بگوییم دوربین منحصر بفرد سونی مدل PD170 دوربین نسبتا کوچکی می باشد که بدنه ساخته شده برای آن محکم می باشد.
درمورد کیفیت ساخت این دوربین باید بگوییم که کیفیت ساخت این دوربین به گونه‌ای ست که می‌تواند رقیب خوبی برای مدل‌های کمپانی کانن به شمار رود. برای بیش‌تر تنظیمات آن مثل تراز سفیدی، شاتر و تنظیمات صوتی دکمه‌های مخصوصی بر روی بدنه در نظر گرفته شده می باشد.به این صورت، هنگام کار با منوها دچار سردرگمی نخواهید شد.
    تنظیمات ریموت نیز به عمل‌کرد به‌تر شما و دوربین کمک زیادی کرده مب باشد. دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 در هر دو فرمت‌های DV و DVCAM کار می‌کند، اما اطلاعات این دو فرمت مشترک است و تفاوتی بین کیفیت تصویری آن‌ها مشاهده نمی‌گردد.
    گفتنیست دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 فیلم‌های خوبی را تهیه می‌نماید.
کارکرد این دوربین در نور کم بسیار عالی است اما این بدان معنی نیست که در فضای بسیار سایه بتوانید به‌ترین کیفیت را داشته باشید. فراموش نکنید نوردهی‌ای مناسب است که به کیفیت مطلوب می‌انجامد. DSR-PD170 در شدت نور ۳۰۰۰ lux بسیار عالی عمل می‌کند. رنگ‌ها درخشان و طبیعی هستند و به هیچ عنوان مصنوعی به نظر نمی‌رسند. سه عدد حس‌گر ۳/۱ اینچی در این دوربین به کار رفته که روی هم ۳۸۰٫۰۰۰ پیکسل را ارائه می‌نمایند و تعداد پیکسل‌های کارآمد آن‌ها نیز ۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل است. این کیفیت به داشتن فیلم‌های خوب ۴:۳ کمک زیادی می‌نماید.
نکته ی دیکر اینکه زوم اپتیکالدوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک زوم ۱۲ برابر است. این دوربین فوکوس سریع و دقیقی را در هر دو حالت دستی یا اتو ارائه می‌نماید. اتوفوکوس سریع و مطمئن، قابلیتی است که همه‌ی کاربران به آن توجه می‌کنند. این اتوفوکوس حتی در نور و کنتراست کم هم خوب کار می‌کند.
همان طور که قبلا توضیح دادیم  XLR دیگر یک مزیت اختیاری نمی باشد. امروزه دیگر تعداد کمی از میکروفون‌ها به اتصال XLR مجهز نیستند. حالا دیگر فیلم‌برداران به خوبی می‌دانند که یک دوربین یا باید به XLR مجهز باشد یا آن‌که با یک مبدل کار شود. در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 به شما این امکان داده شده تا با استفاده از PD170 میکروفون خود را انتخاب نمایید.
میکروفونی که بر روی خود دوربین نصب شده می باشد کیفیت صدای خوبی دارد. اما ممکن است هنگام کار با دوربین کمی هم صدای موتور زوم یا نویز اضافی بشنوید که مسئله‌ی چندان مهمی نیست. کیفیت صدای این دوربین در صورت خاموش بودن میکروفون هم بسیار عالی است. تنظیمات Auto Gain دوربین عمل‌کرد سریعی دارد و غالبا، درست کار می کند؛ اما شما قادرهستید به صورت دستی هم کار کنید.
    به کمک شاخص‌هایی که بر روی LCD دوربین نمایش داده می‌شوند به راحتی می‌توانید تنظیمات دوربین را اعمال نمایید؛ اما توجه داشته باشید که برای تنظیم نهایی میزان و شدت آن‌ها باید دکمه‌ای را فشار بدهید.
همچنین دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 زیبا علاوه بر تنظیمات دستی، دارای تنظیمات اتوماتیک بسیار خوب و مناسبی می باشد که از این میان می‌توانیم به نوردهی اتوماتیک، فوکوس اتوماتیک یا تراز سفیدی اتوماتیک اشاره کنیم. تراز سفیدی اتوماتیک مشخصه‌ی خوب و بسیار کارآمدی ست که مطمئنا از آن استقبال می‌کنید.
همان طور که اشاره کردیم زوم اپتیکال این دوربین یک زوم ۱۲ برابر است که با استفاده از اهرم زوم یا حلقه‌ی زوم قابل تنظیم می‌باشد. توجه داشته باشید که دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 بر خلاف مدل AG-DVC30 شما یک شاخص رقمی برای زوم ندارید.
و دیگر اینکه محدوده‌ی دینامیکی خوب و رنگ‌های با کیفیت از جمله مواردی ست که در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170مشاهده می کنید.
این دوربین فیلمبرداری  جذاب در شرایط کنتراستی مثل نور روز کیفیت خوبی را برای هر دو نقاط سایه و هایلایت ارائه می‌کند. با PD170 می‌توانید مطمئن باشید که اشباع رنگ‌ها به طور کاملی صورت می‌گیرد. میزان نویز این تصاویر نیز بسیار کم می باشد.
شما بعنوان یک فیلمبردار باید توجه داشته باشید سرعت شاتر دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 بین سرعت‌های ۴/۱ تا ۱۰٫۰۰۰/۱ ثانیه متغیر است. تنظیمات Gain قابلیت دیگری است که در این دوربین ارائه شده و از آن راضی خواهید بود. یکی دیگر از مشخصه‌های DSR-PD170 را می‌توان قابلیت عکاسی و ضبط این‌ عکس‌ها بر روی کارت حافظه و با رزولوشن ۴۸۰×۶۴۰ پیکسلی دانست.
همان طور که خوب می‌دانید، این دوربین یک دوربین فیلم‌برداری ست و کیفیت خوب یک فیلم تنها چیزی است که در این دوربین فوق العاده به آن توجه شده است؛‌ از این رو نباید انتظار بالایی از عکس‌های خود داشته باشید. مود VCR توانایی دیگری ست که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

باید توضیح دهیم که نمایشگر به کار برده شده در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک نمایش‌گر هیبریدی ۲٫۵ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی ست که حدودا ۱۱٫۲۰۰ پیکسل بیش‌تر از مدل AG-DVC30 دارد. پیکسل‌های بالای این صفحه نمایشگر به کیفیت هر چه به‌تر نمایش تصویر کمک زیادی می‌کند. همان طور که ذکر شد، این صفحه نمایش یک نمایش‌گر هیبریدی می باشد. این بدان معنا ست که شما در هر دو شرایط تاریک و کم‌نور، و فضای باز کیفیت خوبی خواهید داشت.
در پایان باید یاد آوری کنیم که شما در دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 هر پورتی را که یک کاربر می‌تواند به آن نیاز داشته باشید می‌توانید مشاهده کنید. از این میان می‌توانیم به خروجی/ ورودی S-Video، پورت فایر وایر و FULL SIZED RCA CONNECTORS اشاره کنیم.
در پایان باید اینطور جمع بندی کنیم که  دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 یک دوربین حرفه‌ای Mini DV است که کیفیت خوب و قابلیت‌های کارآمدی را ارائه کرده است. توانایی حمل، ساخت خوب، کیفیت عالی تصاویر و دیگر امکاناتی که در این دوربین عالی مشاهده می کنید کاربران دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 را راضی نگه‌داشته است.

 
خصوصیات دوربین فیلم برداری سونی DSR-PD170

از ویژگی های مهم و بارز دوربین فیلم برداری سونی مدل DSR-PD170 می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• ۱-دوربینی خوش‌ساخت و بسیار با کیفیت
•۲- قابلیت ضبط به صورت Mini DV و DVCAM
• ۳-لنز F/1.6-2.4؛ ۷۲ mm تا fl=6 mm؛ زوم اپتیکال ۱۲ برابر؛ قطر فیلتر ۵۸ میلی‌متری
•۴-دارای سه عدد CCD با اندازه‌ی ۳/۱ اینچی ۳۸۰٫۰۰۰ پیکسلی (۳۴۰٫۰۰۰ پیکسل موثر)
• ۵-توانایی منظره‌یاب رنگی ۱۸۰٫۰۰۰ پیکسلی
• ۶-نمایشگر ۲٫۵ اینچی ۲۱۱٫۰۰۰ پیکسلی
• ۷-فوکوس دستی و اتوماتیک
• ۸-لرزش‌گیر اپتیکال
منبع:

عکاسی

 





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: