نقد و بررسی دوربین پاناسونیک Panasonic HDC-TM80
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی پاناسونیک را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری  و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

بطور خلاصه میتوان درباره این دوربین فیلمبرداری گفت پاناسونیک سه دوربین TM80، SD80 و HS80 را با یکدیگر معرفی کرد. تفاوت این سه  دوربین فیلمبرداری در این است که HS80 دارای حافظه‌ی ۱۲۰ گیگابایت هارد دیسکی می‌باشد، از طرف دیگر SD80 هیچ گونه حافظه‌ی داخلی ندارد و فیلم‌ها بر روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره می‌شوند و در اخر دوربین پاناسونیک TM80 نیز دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی است. عکاسی کودک در آتلیه کودک

ولی با تمام این تفاصیل این سه دوربین عملکردی کاملا یکسان در فیلم برداری دارند و هرچند که قیمت آن‌ها به نسبت پایین است ولی کنترل های Manual را ارائه می‌کنند که عالیست. در ضمن هر سه دارای نمایشگرهای لمسی می‌باشند. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.
حال به دوربین مورد بحث خود بازمیگردیم.  همانطور که پیشتر درباره‌ی دوربین HS80 هم توضیح داده بودیم، به سبب رزولوشن نسبتا پایینی که سنسور تصویر ارائه می‌نماید، در تصاویر میدان بازی که جزئیات فراوانی وجود دارد، این جزئیات خیلی با تفکیک بالایی نشان داده نمی‌شوند.

البته این مقایسه را عمدتا با دوربینی مانند HS900 یا TM900 که از فن آوری تصویر برداری ۳MOS بهره می‌برند انجام می‌دهیم. نوردهی معمولا خوب انجام می‌شود ولی مثل مدل های ارزان قیمت دیگر، های لایت‌ها خیلی پرنور می‌شوند. اما به خوبی از پس نوردهی پس زمینه بر می‌آید. هرچند که رنگ‌ها خیلی دقیق نمی باشند ولی غلظت خیلی خوبی دارند و در کل خیلی لذت بخش می باشند.
    فیلم برداری با رزولوشن HD صورت نمی‌گیرد که به خودی خود اشکالی ندارد چرا که با توجه به رزولوشن پایین سنسور تصویر، رزولوشن HD می‌توانست سبب شود که کیفیت پایین بیشتر مشهود باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
    دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-TM80 برخلاف رقبای ارزان قیمت مجهز به نور LED برای فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف می‌باشد. البته اگر این نور را به سوی چشم انسان‌ها نشانه بروید احتمالا تا دقایقی فقط نقاطی نورانی را خواهند دید. در نتیجه تا حدودی آزار دهنده می باشد. فیلم برداری بدون نور هم بسیار نویزی می باشد. از نظر کیفیت عکاسی هم این دوربین تعریف چندانی ندارد و یک دوربین تلفن همراه می‌تواند بهتر از آن عمل نماید.
گفتنیست سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال بسیار خوب کار می‌کند. حتی وقتی که از زوم کاملا ۳۰ برابر (اپتیکال به علاوه‌ی دیجیتال) استفاده می‌نمایید هم به خوبی می‌تواند لرزش دست شما را جبران کند. فوکوس خودکار هم هرچند که خیلی سریع می‌تواند انجام گردد ولی در یک پس زمینه‌ی شلوغ معمولا در نگه داشتن فوکوس دچار مشکل می‌شود. میکروفون هم بسیار خوب کار می‌کند و برخلاف بسیاری از مدل های رقیب، صدای گرم و خوبی دارد. با این وجود به نظر می‌رسد که بیشتر صدای روبرو را ضبط می‌کند تا طرفین. مشابه بسیاری از مدل های مشابه، دیدن نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب مشکل می باشد.شما قادر هستید  نور نمایشگر را زیاد کنید ولی رنگ‌ها کمی رنگ و رو رفته هستند و کنتراست هم کم می‌گردد.
باید بگوییم مسئله ی زیادی درباره‌ی طراحی وجود ندارد. به عنوان یک دوربین فیلم برداری کامپکت بسیار معمولی می باشد. یک سویچ سه حالتی Video/Still/Playback در قسمت پشتی دیده می‌شود و دکمه های Auto/Manual، OIS و پاور هم در کنار نمایشگر قرار دارند. دوربین HS80 به دلیل اینکه مجهز به هارد دیسک است کمی بزرگ جثه تر می‌باشد. اگر به دنبال عملکردهای Manual چون کنترل سرعت شاتر و دیافراگم می‌گردید، پاناسونیک این امکانات را در یک دوربین به نسبت ارزان قیمت ارائه می‌دهد که بسیار خوب می باشد. نمایشگر هم از نوع لمسی است هرچند که با سایز ۲٫۷ اینچ کمی کوچک می‌باشد.

در مجموع باید بگوییم، دوربین فیلم‌برداری پاناسونیک مدل HDC-TM80  از لجاظ ویژگی‌ها دقیقا شبیه به دوربین های HS80 و SD80 می‌باشد. با این تفاوت که دارای یک حافظه‌ی داخلی خشک ۱۶ گیگابایتی است. اگر شما نیاز به ضبط ویدیویی بیشتری داشتید می‌توانید از کارت های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC هم استفاده نمایید.باید بگوییم دوربین های سری ۸۰ کیفیت فیلم برداری متوسط را در کنار امکان کنترل دستی پارامترهای نوردهی ارائه می‌نمایند. کیفیت فیلم برداری آن‌ها در حد دوربین های هم رده است و کنترل های دستی را از دوربین های گران قیمت تر به ارث برده اند.
مشخصات کلی پاناسونیک HDC-TM80

    مشخصات کلی پاناسونیک HDC-TM80 – ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC, SDXC Memory Card
    مشخصات حسگر و تصویر حسگر پاناسونیک HDC-TM80:  MOS با دقت ۱٫۵ مگاپیکسل
    فیلمبرداری پاناسونیک HDC-TM80:  کیفیت Full HD با فرمت (MPEG4-AVC/H.264 (AVCHD Standard Compliant
    لنز پاناسونیک (Panasonic Lens) 2.38 تا ۸۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۴ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر هیبرید اپتیکال ((HYBIRD O.I.S. (Optical Image Stabilizer)
    صفحه نمایش پاناسونیک HDC-TM80:  صفحه نمایش ۲٫۷ اینچ۲۳۰,۴۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های بکاررفته در پاناسونیک HDC-TM80 : – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های پاناسونیک HDC-TM80:  فلاش در حالت صحنه کم نور ۷ لوکس و در حالت دید در شب رنگی ۱ لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ندارد – میکروفون داخلی – بلندگوی داخلی

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: