نقد و بررسی دوربین کانن Canon Vixia HF R32
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکس برداری و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
بطور خلاصه باید گفت که دوربین فیلمبرداری کانن ویکسیا HF R32 را می‌توان گران قیمت ترین دوربین فیلم برداری سطح مبتدی شرکت چند ملیتی کانن دانست. کانن Vixia HF R32 از بهبودهای مختلفی نسبت به مدل پیشین خود یعنی R21 بهره می‌برد که شامل لنز با توانایی زوم بیشتر، طراحی جمع و جور تر و Wi-Fi داخلی می‌شوند. در ادامه بیشتردرباره این دوربین فیلمبرداری صحبت خواهیم کرد. آتلیه کودک

ابتدا باید بگوییم در سال ۲۰۱۲، کمپانی کانن از لنزهایی جدید بر روی دوربین های ارزان قیمت سری R خود بهره گرفته و نتیجه هم کاملا باب میل کاربرانی که لنزهای زوم پرتوان را می‌پسندند شده می باشد.

لنز دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 از قابلیت زوم ۳۲ برابر را برخوردار است که تا ۵۰ درصد قدرتمندتر از لنز R21 است که قابلیت زوم ۲۰ برابر را داشت. اگر از ویژگی Advanced Zoom کمپانی کانن استفاده نمایید، این زوم تا ۵۰ برابر هم قابل افزایش می باشد. سنسور تصویر این دوربین زیبا همان سنسور ۱/۴٫۸۵ اینچی با رزولوشن ۳٫۲۱ مگاپیکسل است که بر روی دوربین R21 هم استفاده شده بود، ولی کمپانی کانن ادعا می‌کند که بعضی تغییرات در جای گیری و طراحی سنسور صورت گرفته است که سبب می‌شود مقداری بهبود را در کیفیت ویدیوهای گرفته شده داشته باشیم.
کمینه‌ی نسبت کانونی لنز دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 فیلم برداری، f/1.8 است که برای فیلم برداری در شرایط ضعیف نوری و نیز دست یافتن به عمق میدان بسیار کم عالی است.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
باید بگوییم یکی از تفاوت های عمده‌ی بین دوربین های R32 با R21، امکان ذخیره سازی فیلم های گرفته شده با فرمت MPEG4 در کنار AVCHD است. R21 فقط توانایی ذخیره سازی با فرمت AVCHD را داشت.
در واقع هدف کمپانی کانن از این کار، ذخیره سازی ویدیوها در فرمتی بوده که برای کار کردن بر روی رایانه و به اشتراک گذاشتن آسان تر باشد. با توجه به اینکه اکنون دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32  مجهز به Wi-Fi برای انتقال فیلم‌ها به صورت بیسیم به لپ تاپ و وسایل مشابه می‌باشد، این نیاز بیش از پیش احساس شده می باشد.
دو مود فیلم برداری در دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32، به شما اجازه‌ی ضبط ویدیویی در رزولوشن کامل ۱۹۲۰X1080p Full HD را می‌دهند که هر دو نیز AVCHD هستند. دیگر مودهای AVCHD رزولوشن ۱۴۴۰X1080p HD را ارائه می‌نمایند. ضبط ویدیویی در فرمت MPEG4، فقط در دو مود ۷۲۰p HD مقدور می باشد.
باید بگوییم درست مشابه R21، دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 نیز از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی بهره می‌برد. این بیشترین مقدار حافظه‌ای است که می‌توانید بر روی نسل جدید دوربین های سری R کانن مشاهده کنید. این در حالی است که برای نمونه دوربین R30 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و R300 هم هیچ گونه حافظه‌ی داخلی دارا نمی باشد.
کمپانی کانن امسال در دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 فقط یک شیار کارت حافظه قرار داده است تا طراحی آن ساده تر بشود. این در حالی است که دوربین  R21 دو شیار کارت حافظه داشت. هرچند که وجود دو کارت حافظه درون دوربین می‌توانست یک مزیت محسوب شود، ولی در عوض دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 طراحی ساده تر و جمع و جورتری دارد که این را کاملا می‌پسندیم.
روی هم رفته باید بگوییم بهبودهایی که شرکت کانن در سنسور تصویر و سیستم پردازشی این دوربین جذابنسبت به مدل پیشین انجام داده خیلی محدود می‌باشند. بنابراین از نظر کیفیت تصاویر نباید تفاوت زیادی را نسبت به مدل پیشین شاهد باشیم. چیزی که مهم تر است کوچک تر و سبک تر بودن این دوربین است. دوربین فیلم‌برداری کانن مدلVixia HF R32 از بسیاری دوربین های هم رده خیلی استایلیش تر و قدرتمندتر به نظر می‌رسد و واقعا امکانات بیشتری را نیز ارائه می‌نماید. در نظر  داشته باشید که خوشبختانه کیفیت فیلم برداری نیز یک پله بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد که البته مجموع این‌ها سبب یک مقدار گران قیمت تر بودن این دوربین نیز می‌گردد.
 نقاط قوت کانن Vixia HF R32
    دارای بدنه‌ی با طراحی جمع و جورتر، ساده تر و سبک تر مدل پیشین
    دارای لنز با توانایی زوم بیشتر ۳۲ برابر به همراه لرزش گیر اپتیکال
    دارای توانایی ضبط ویدیویی در فرمت MPEG4
    مجهز بودن به Wi-Fi و پورت های متنوع
     ارائه‌ی توانایی های مختلف در پخش صدا
نقاط ضعف کانن Vixia HF R32
    متاسفانه کیفیت فیلم برداری نسبت به مدل پیشین تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته
منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: