نگاهی به دوربین کانن Canon Vixia HF R30
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه  دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
بطور خلاصه در بررسی و نقد دوربین کانن Vixia HF R30 باید بگوییم که کانن ویکسیا HF R30 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدیشرکت چند ملیتی کانن است که دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با توانایی پشتیبانی از ۳ ساعت فیلم برداری Full HD می‌باشد. این در حالیست که کانن Vixia HF R30 مجهز به سنسور تصویر با رزولوشن بالای ۳٫۲۸ مگاپیکسل و پردازشگر تصویر DIGIC DV III است.
عکاسی نوزاد
کانن Vixia HF R30 دارای لنزی با توانایی زوم اپتیکال ۳۲ برابر می‌باشد و علی رغم این به دلیل بهره گیری از سیستم لرزش گیر اپتیکال و Super Range Eye Graphic Leveling تصاویری بسیار شارپ و با کیفیت را تولید می‌کند. شما می‌توانید با این دوربین در فرمت‌های AVCHD یا MP4 فیلم برداری کنید و فیلم‌ها نیز می‌توانند بر روی کارت حافظه‌ی داخلی یا کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره شوند. این دوربین در ضمن مجهز به Wi-Fi داخلی برای انتقال فیلم‌ها به رایانه به صورت بیسیم نیز می‌باشد. در ادامه بیشتر درباره این دوربین توضیح خواهیم داد.

ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 مدل دیگری از دوربین‌های فیلم برداری سطح مبتدی این کمپانی است که جزو دوربین‌های سری سطح مبتدی کانن به شمار می‌آید. این دوربین زیبا را تا حدی می‌توان به دوربین M52 نزدیک دانست. با این وجود دوربین  RF32 مجهز به لنزی با قابلیت زوم ۳۲ برابر می‌باشد که از بزرگنمایی ۱۰ برابر دوربین M52 بیشتر است.

همچنین در حالت Advanced این مقدار به ۵۱ برابر به صورت مجازی افزایش می‌یابد. همچنین رزولوشن سنسور آن نیز بالاتر می‌باشد. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 هم از همان نمایشگر ۳ اینچی ۲۳۰,۰۰۰ پیکسلی لمسی بهره می‌برد که نمایشگر خیلی خوبی است. اما با این وجود دوربین R30 اصولا دوربین کوچکتری نسبت به M52 می باشد. البته حساسیت این سنسور از سنسور دوربین M52 کمتر می‌باشد و دست کم به نور ۵ لوکس حساس می‌باشد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.

    مشخصات اصلی کانن Vixia HF R30
        مشخصات کلی کانن Vixia HF R30:  – ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی و کارت حافظه
        مشخصات حسگر کانن Vixia HF R30:  و تصویر حسگر CMOS با دقت ۳٫۲۸ مگاپیکسل
        فیلمبرداری کانن Vixia HF R30:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
        لنز کانن Vixia HF R30: کانن ۲٫۸ تا ۸۹٫۶ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۳۲ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
        صفحه نمایش کانن Vixia HF R30:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
        ورودی و خروجی های کانن Vixia HF R30:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
        سایر قابلیت ها ۵lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت – میکروفون داخلی
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30هم قابلیت ضبط ویدیویی Full HD واقعی را دارد. خوشبختانه ویدیوها در دو فرمت AVCHD و MP4 ذخیره می‌گردند. دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و نیز استفاده بر روی وب آسان تر می باشد. صدا نیز به همان صورت Dolby Digital 2 Channel ضبط می‌شود. این دوربین هم همانند M52 مجهز به مودهای فیلم برداری مختلفی می‌باشد که از آن جمله می‌توان به مود intelligent Auto اشاره نمود.
فیلبرداری با کانن Vixia HF R30
برای  فیلمبرداری با این دوربین تنها کافیست این دوربین جذاب را بر روی این مود فیلم برداری قرار می‌دهید، سپس کافیست که برای فیلم برداری آن را به سوی سوژه نشانه روید و دکمه‌ی Rec را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ثبت گردند. دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 خود همه‌ی تنظیمات را به صورت خودکار انجام می‌دهد.
روی هم رفته باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF R30 دوربین سطح مبتدی دیگری از کمپانی کانن می‌باشد که ویژگی‌های بسیار خوب و نزدیک به دوربین M52 را ارائه می‌ نماید.

 منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: