ارزیابی دوربین کانن Canon Vixia HF M52
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین  عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.. آتلیه بارداری
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 از همان سنسور تصویر ۲٫۰۷ مگاپیکسلی بهره برده است که بر روی دوربین‌های سطح بالا و متوسط کانن استفاده می‌گردد. اما عملکرد آن بهتر از سنسوری است که بر روی M41 استفاده شده بود. این سنسور اکنون می‌تواند به کمینه‌ی نور ورودی ۱٫۲ لوکس پاسخ دهد. این در حالی است که این عدد برای سنسور M41 حدود ۱٫۳ لوکس بود. در نتیجه عملکرد این دوربین زیبا در شرایط نوری ضعیف مقداری بهتر می باشد.
لنز این دوربین نیز توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابر را دارد و کمینه‌ی نسبت کانونی آن f/1.8 می‌باشد که در نتیجه لنز بسیار سریع و روشنی می باشد. فیلم‌های دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52در دو فرمت AVCHD و MP4 ضبط می‌گردند که دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و آپلود بر روی وب مناسب تر و آسان تر می باشد.

البته در AVCHD پنج مود فیلم برداری و در MP4 فقط دو مود مود فیلم برداری مهیا می‌باشند. فیلم‌ها نیز در بیشینه‌ی رزولوشن Full HD ضبط می‌گردند.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.عکاسی کودک

دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی بهره برده می باشد. این در حالی است که از کارت‌های حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC هم پشتیبانی می‌نماید. باید بگوییم خوشبختانه دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 مجهز به دو شیار کارت حافظه می‌باشد. مودهای فیلم برداری اتوماتیک بسیار زیادی بر روی این دوربین جذاب وجود دارند که ممکن است برای کاربران مبتدی بسیار زیاد باشند. به طور مثال در مود اتوماتیک استاندارد، تقریبا همه‌ی تنظیمات به جز عمل زوم، به خود دوربین واگذار می‌شود.

ولی در مود Cinema Style به جز سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم شما اختیار همه‌ی تنظیمات دیگر را در دست خواهید داشت. علاوه بر Cinema mode، ۹ مود دیگر هم وجود دارند. برای مثال یک مود Smart Scene وجود دارد که به طور اتوماتیک از بین ۳۸ موقعیت مختلف عکاسی انتخاب می‌نماید. مود جدید Audio Scene به شما این اکتن را می‌دهد که از بین آپشن‌های مختلف ضبط صدا مانند کاهش نویز محیطی، موسیقی و صحبت انتخاب نمایید.
اما در کل در مود دستی می‌توانید اختیار کاملی را بر روی کنترل هایی همچون گشودگی دیافراگم، سرعت شاتر، فوکوس، جبران نوردهی، رنگ، شارپنس، کنتراست و روشنایی داشته باشید.
    مشخصات کلی کانن Vixia HF M52
        مشخصات کلی کانن Vixia HF M52:  – ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی و کارت حافظه
        مشخصات حسگر  کانن Vixia HF M52: و تصویر حسگر CMOS با دقت ۲٫۳۷ مگاپیکسل
        فیلمبرداری کانن Vixia HF M52:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
        لنز  کانن Vixia HF M52: کانن ۶٫۱ تا ۶۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
        صفحه نمایش کانن Vixia HF M52:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
        ورودی و خروجی های کانن Vixia HF M52:  – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
        سایر قابلیت ها ی  کانن Vixia HF M52: فلاش ۱٫۲lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت – میکروفون داخلی
گفتنیست کمپانی کانن یک دکمه‌ی جدید Home را به دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 اضافه کرده می باشد. به محض فشردن آن چهار آیکون Shooting mode، Recording mode، Main setting و other settings بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند. از این طریق می‌توانید تنظیمات مختلف را تغییر دهید ولی هر با که یکی را تغییر می‌دهید کاملا از منوها خارج می‌شوید و سپس اگر بخواهید یک تنظیم دیگر را هم تغییر بدهید می‌بایست این پروسه را تکرار نمایید.

دکمه هایی مانند Home، Video snapshot و Playback در کنار نمایشگر قرار گرفته اند ولی بقیه‌ی عملکردها باید از طریق نمایشگر لمسی کنترل گردند.
باید بگوییم از لحاظ ارگونومیکی که دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 بند دستی بسیار خوبی دارد و بدنه‌ی خود دوربین هم جوری طراحی شده که به خوبی در کف دست جای می‌گیرد. دکمه‌ی Rec و هرم زوم دقیقا در همان جایی قرار دارند که دست شما قرار می‌گیرد. ولی از آن جایی که بیشتر وظایف بر عهده‌ی نمایشگر لمسی می باشد، به دست دوم نیز برای کنترل دوربین احتیاج خواهید داشت.

عملکرد نمایشگر لمسی نسبت به دوربین‌های رقیب متوسط می باشد. گاهی اوقات برای لمس یک گزینه باید چند بار آن را بفشاریم تا عمل نماید. همانطور که  در بالا گفتیم،دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52مجهز به فن آوری لرزش گیر اپتیکال Smart O.I.S می‌باشد که کاملا هوشمند می‌باشد و می‌تواند به طور خودکار از بین مودهای Dynamic، Powered، Tripod و Macro انتخاب نماید.

دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52از مدل پیشین خود یعنی دوربین M41 کوچکتر می باشد. وزن این دوربین تنها ۳۶۰ گرم است و ابعاد آن نیز ۶۸X64X121 میلی متر می‌باشد. در نتیجه بسیار راحت تر در دست و در کیف جای می‌گیرد. قابلیت Backup مستقیم بر روی هارد دیسک اکسترنال هم واقعا عالی است و سبب می‌شود که دیگر برای این کار نیازی به کامپیوتر نداشته باشید.

کمپانی کانن بر روی دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 از باتری لیتیومی BP-718 استفاده کرده می باشد. همچنین کمپانی کانن ادعا می‌کند که در یک بار شارژ کامل قابلیت پشتیبانی برای فیلم برداری تا ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه را نیز داراست. البته یک باتری قوی تر BP-727 هم وجود دارد که می‌تواند برای گرفتن تا ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه را پشتیبانی نماید. نمایشگر این دوربین نیز از نوع عریض ۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل می‌باشد که کیفیت استاندارد و خوبی را ارائه می‌نماید.
باید بدانید که صدا به صورت Dolby Digital 2 Channel Stereo ضبط می‌گردد. ولی با میکروفون اکسترنال می‌توانید صدا را به صورت ۵٫۱ نیز ضبط کنید. همانطور که ذکر کردیم یک Audio Scene selection mode هم وجود دارد که می‌توانید از بین مودهای مختلف ضبط صدا انتخاب نمایید. وقتی نمایشگر را باز می‌کنید، بر روی بدنه پورت‌های زیادی دیده می‌شوند که از آن جمله می‌توان به USB، AV، Microphone و HDMI اشاره کرد. این دوربین همچنین یک کفشک تجهیزات برای اتصال تجهیزات اکسترنال هم دارد.

این دوربین توانایی عکاسی در رزولوشن ۲٫۰۷ مگاپیکسل را نیز داراست. اما شاید جذاب ترین ویژگی این دوربین تجهیز به Wi-Fi داخلی باشد.شما بوسیله‌ی Wi-Fi می‌توانید ویدیوها را به صورت بیسیم به کامپیوتر منتقل کنید، بر روی وب آپلود نمایید و یا به دستگاه‌های سازگار ارسال نمایید.

روی هم رفته باید بگوییم که اگرچه دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52 از سنسور تصویری مشابه با مدل پیشین خود بهره برده است ولی عملکردی بهتر را در شرایط نوری ضعیف از خود به نمایش می‌گذارد. انتخاب‌های بسیار زیاد مود Auto را دوست داریم ولی همچنین تنظیمات دستی زیادی که این دوربین فق العاده را برای کاربران حرفه‌ای مناسب می‌کند هم می‌پسندیم. کار کردن با دوربین کارآمد هم بسیار آسان می باشد.در نتیجه دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M52یک دوربین بسیار با کیفیت و قدرتمند در رده‌ی دوربین‌های سطح مبتدی شرکت کانن است.
نقاط قوت  کانن Vixia HF M52

    مجهز بودن به سنسور تصویر ۲٫۰۷ مگاپیکسلی و توانایی ضبط ویدیویی Full HD
    دارا بودن ارگونومی و طراحی عالی
    استفاده از حالت های فیلم برداری کاملا اتوماتیک در کنار مودهای فیلم‌های حرفه‌ای
    قابلیت وصل به Wi-Fi و پورت HDMI
    قابلیت ضبط ویدیویی در فرمت MP4
 منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: