ارزيابي دوربين کانن Canon Legria HF R206
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

ابتدا باید بگوییم در سال هاي اخير،  با ورود دوربین های دیجیتال عکاسی با کیفیت فیلم برداری HD و Full HD به بازار دوربین های هندی کم کمی طرفداران خود را از دست دادند. ولی باز هم اگر شخصی بخواهد فيلمبرداري حرفه اي تر انجام دهد، هنوز دوربین های دیجیتال نمی توانند جایگزین هندی کم‌ها شوند.
خوب میدانید که پیش از این شرکت معتبر سونی يك مدل از دوربين هاي بسیار خوب خود به نام HDRPJ50E  را معرفي كرده بود، ولی قيمت آن بالا بود، اکنون کمپانی کانن وربین هندی کمی در سطح Entry Level یا مبتدی با مدل Legira HF R206 را رونمایی کرده  است و می‌تواند با آن رقابت نماید. در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم. آتلیه کودک

طراحي دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206 فيلمبرداري به رنگ خاكستري همراه شده است . کمپانی كانن از طراحي بسیار ساده اي در آن استفاده كرده است.  دکمه‌ی پاور، دکمه‌ی شاتر و اهرم زوم رادر قسمت بالای دوربین می‌توانیم ببینیم. پورت های USB، HDMI و شیارهای دوقلوی کارت حافظه‌ی SD با باز کردن نمایشگر مشاهده می‌شوند. عکاسی بارداری

این در حالی است که دکمه های Play,Video Snap,Auto و Battery info در کنار آن‌ها جاي گرفته اند. پورت های Component out، AV out و DC Power در قسمت سمت راست قرار دارند.و جایی در قسمت پشت دوربین  است که دکمه‌ی Rec نمايان می باشد.  دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206 با باتری لیتیوم-یونی قابل تعویض همراه شده می باشد اما اگر می‌خواهید که باتری را خارج از دوربین شارژ کنید باید یک شارژر جداگانه بخريد.

    کفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206از كيفيت ساخت بسیار خوبي برخوردار است. لولای نگه دارنده ي نمایشگر کاملا مستحکم می باشد و دکمه‌ها نیز بازخورد بسیار خوبی دارند. با وزن تنها ۲۷۰ گرم نیز یکی از سبک وزن ترین‌ها می‌باشد. این دوربین جذاب با یک سنسور تصویر ۱/۴٫۸۵ اینچی HD CMOS همراه شده می باشد که قابلیت عکاسی با رزولوشن ۳٫۰۵ مگاپیکسل را فراهم می‌سازد.
بعلاوه این دوربین مجهز به لنز با قابلیت زوم اپتیکال ۲۰ برابر نیز می‌باشد. بعلاوه نمایشگر ۳ اینچی آن نیز از نوع لمسی Resistive است. HD R206 می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p Full HD در فرمت AVCHD و با صدای استریو Dolby Digital فیلم برداری نماید. کمپانی کانن بر روی این دوربین جذاب مودهای فیلم برداری مختلفی چون Portrait, Sports, Snow, Beach, Sunset, Night, Low Light, Spotlight, Fireworks را به کار برده می باسد.
به طور مثال وقتی دوربین را بر روی مود Smart Auto می‌گذارید، به صورت خودکار توانایی نوع صحنه، میزان نور محیط و دیگر پارامترها را دارد تا تنظیمات را بر روی بهترین حالت قرار دهد تا با کیفیت ترین تصویر تولید شود.. یکی از مهم ترین مسائل در دوربین های فیلم برداری، اینترفیس دیجیتالی آن‌ها می‌باشد.

اینکه کار کردن با منوها از طریق نمایشگر چقدر ساده و یا چقدر مشکل می باشد. منوها خیلی استاندارد می‌باشند و پیش از این شبیه به آن را بر روی دوربین های فیلم برداری پیشین کانن هم دیده بودیم. ولی مسئله بیشتر کیفیت نمایشگر است که کیفیت بسیار خوبی نمی باشد.
   از لحاظ کیفیت تصاویر باید بکوییم که دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206 بسیار متوسط عمل می‌کند. در شرایط نوری خوب، ویدیوها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند و هیچ گونه غلظت اضافی رنگ وجود ندارد. تا جایی که به فوکوس خودکار مربوط می‌شود، دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206  سریع ترین فوکوس خودار را ندارد و کمی به طول می‌انجامد تا بتواند یک سوژه را با وضوح بالا نمایش دهد.
مچنین به دلیل فقدان سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال، لرزش دست نیز تا حدی می‌تواند مشکل ساز شود، به خصوص اینکه اگر از بزرگنمایی های بالا استفاده نمایید. قابل ذکر است که ویدیوهای Full HD شفافیت و کیفیت بسیار زیادی دارند. هیچ گونه حافظه‌ی داخلی یا هارد دیسک وجود ندارد و ویدیوها همگی بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC ذخیره می‌گردند. یک کارت حافظه‌ی ۸ گیگابایتی می‌تواند تا ۳ ساعت زمان فیلم برداری را پشتیبانی نماید.

روی هم رفته باید بگوییم ، همانطور که در بالا گفتیم، و از قیمت این دوربین ساده هم پیداست، دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Legria HF R206 دوربینی متوسط می‌باشد. البته کیفیت فیلم برداری آن خوب می باشد ولی برای مثال فقدان سیستم لرزش گیر تصویر اپتیکال سبب می‌شود که اگر بخواهید خیلی جدی فیلم برداری کنید به سه پایه هم احتیاج داشته باشید. از لحاظ امکانات جانبی نیز همانطور که ذکر کردیم دوربینی سطح مبتدی است.
مشخصات اصلی کانن Legria HF R206
    مشخصات کلی کانن Legria HF R206:  – ذخیره سازی بر روی کارت‌های حافظه‌ی SD, SDHC تا ۳۲ گیگابایت و کارت‌ حافظه‌ی SDXC تا ۶۴ گیگابایت
    مشخصات حسگر کانن Legria HF R206:  و تصویر حسگر CMOS با دقت ۳٫۲۸ مگاپیکسل
    فیلمبرداری کانن Legria HF R206 : کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MP4
    لنز کانن Legria HF R206: کانن ۳ تا ۶۰ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۲۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر الکترونیک (Electronic Image Stabiliser)
    صفحه نمایش کانن Legria HF R206:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی های کانن Legria HF R206:  – خروجی HDMI – خروجی USB – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های کانن Legria HF R206:  لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: