نگاهی به دوربین کانن Canon Vixia HF M50
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی کانن را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.برگزاری مراسم جشن تولد
ابتدا باید بگوییم دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M50 در رده‌ی دوربین‌های خانگی یا سطح مبتدی کانن قرار دارد. این دوربین زیبا مجهز به سنسور تصویر ۲٫۳۷ مگاپیکسلی می‌باشد که قابلیت ضبط ویدیویی Full HD را به آن داده شده است. ویدیوها در دو فرمت AVCHD و MPEG4 ضبط می‌شوند که دومی برای کار کردن بر روی کامپیوتر و وب آسان تر می باشد. عکاسی نوزاد

باید توجه داشته باشید که همانطور که می دانیم تفاوت M50 با M500 در این است که M50 دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی خشک داخلی می‌باشد که تا حدود ۳ ساعت فیلم را می‌توانید بر روی آن ضبط نمایید.

نکته جالب اینکه پس از پر شدن ظرفیت حافظه‌ی داخلی می‌توانید بر روی کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC فیلم برداری را ادامه دهید. خوشبختانه سنسور تصویر حساسیت بسیار زیادی به نور دارد و کمینه‌ی نوری ۰٫۱ لوکس را می‌تواند ثبت نماید. صدا نیز به صورت Dolby Digital AC-3 ضبط می‌شودد.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم.
گفتنیست دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M50از مودهای فیلم برداری بسیارخوبی بهره گرفته است. از آن جایی که یک دوربین فیلم برداری آماتوری می باشد، در نتیجه مجهز به مود فیلم برداری اتوماتیک هوشمند یا همان Smart Auto می‌باشد. وقتی این دوربین را بر روی این مود قرار می‌دهید، دوربین شما به یک دستگاه کاملا خودکار تبدیل می‌شود. سپس برای فیلم برداری کافیست که دکمه‌ی Rec را بفشارید و آن را به سوی سوژه نشانه بروید تا بهترین و با کیفیت ترین فیلم‌ها ثبت گردند.

در ضمن در این دوربین توانایی تغییر سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم نیز وجود دارد که این برای فیلم برداری خلاقانه تر و حرفه‌ای تر می‌باشد. همچنین عمل فوکوس را نیز می‌توانید به صورت دستی بر عهده بگیرید. در ضمن شما می‌توانید فیلم هایی که ثبت گرده اید را از طریق پورت و کابل HDMI بر روی HDTV مشاهده نمایید.

    بابد بگوییم  دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M50مجهز به لنز با قابلیت زوم ۱۰ برابر می باشد. کمینه‌ی نسبت کانونی آن نیز f/1.8 می‌باشد. این لنز فواصل کانونی معادل ۴۳٫۶-۴۳۶ میلی متر را پوشش می‌دهد که البته  سبب می‌شود در ۴۳٫۶ میلی متر چندان لنز وایدی نباشد و میدان دید محدودی را در بر گیرد. این دوربین جذاب مجهز به فن آوری لرزش گیر اپتیکال intelligent O.I.S می‌باشد که از تاثیر زیاد اثر لرزش دست شما در فیلمی که می‌گیرید جلوگیری می‌نماید.
بعلاوه این دوربین عالی مجهز به نمایشگر ۳ اینچی لمسی با رزولوشن ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل است و بیشتر کنترل‌های دوربین را می‌بایست از طریق همین نمایشگر بر عهده بگیرید.
روی هم رفته باید بگوییم ،دوربین فیلم‌برداری کانن مدل Vixia HF M50 دوربین فیلم برداری بسیار خوب دیگری از کمپانی کانن می باشد که کاملا کوچک و سبک طراحی شده و در ضمن از امکانات و فن آوری‌های پیشرفته و خوبی بهره برده است.
مشخصات کلی کانن Vixia HF M50

    مشخصات کلی کانن Vixia HF M50:  – ذخیره سازی بر روی حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایتی و کارت حافظه
    مشخصات حسگر  کانن Vixia HF M50 و تصویر حسگر: CMOS با دقت ۲٫۳۷ مگاپیکسل
    فیلمبرداری کانن Vixia HF M50:  کیفیت Full HD با فرمت AVCHD, MPEG-4
    لنز کانن Vixia HF M50:  کانن ۶٫۱ تا ۶۱ میلیمتر- بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابر- لرزشگیر تصویر لرزشگیر اپتیکال لنز (Optical System (Lens-Shift system))
    صفحه نمایش کانن Vixia HF M50:  صفحه نمایش ۳٫۰ اینچ۲۳۰,۰۰۰ پیکسل
    ورودی و خروجی ها ی کانن Vixia HF M50: – خروجی HDMI – خروجی تلویزیون
    سایر قابلیت های کانن Vixia HF M50:  فلاش ۱٫۲lx لوکس- پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – حافظه داخلی ۸ گیگابایت – میکروفون داخلی

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: